recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5GHz dårligt for mit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5GHz dårligt for mit TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5GHz dårligt for mit TV
    Sendt: 16-April-2017 kl. 01:56

Jeg har et "sjovt" problem...

Vi har 2 iPhone, en iPad samt et AppleTV (3. gen), som alle klart har en bedre WiFi forbindelse på 5GHz end 2.4GHz... Det giver god mening, og det er underordnet hvor i huset jeg er.

Men mit TV kan bare ikke lide 5GHz.. I Netflix kan jeg med 2.4GHz se 1080p hvor Netflix bruger ca 7Mb/s, men hvis jeg går på 5GHz svinger jeg mellem 240 og 284 (crappy opløsning) og kommer ikke over 0,04Mb/s; ja, det er 40Kb/s
Skifter jeg tilbage til 2.4GHz, kommer hastigheden tilbage med det samme..

Der er ca 2 meter fra TV til Router.

Hvad er det lige som sker? 5GHz burde slå 2.4GHz med længder, med den korte fysiske afstand...


Redigeret af FuxieDK - 16-April-2017 kl. 10:04
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 08:27
Hej.
Jeg er ikke sikker,men er der ikke noget med at det ikke er alt der kan køre 5 GHZ.
Der kommer helt sikker et bedre bud.
Mvh.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:33
Kort afstand er ikke nødvendigvis godt i forhold til wifi - men 2m burde være fint - prøv evt. at flytte routeren lidt rundt og se om det gør noget i forhold til fjernsynet. Kan du opdatere firmware på fjernsynet? Findes der routere som kan køre begge frekvenser samtidig, så behøver du ikke skifte rundt måske?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:48
Fuxie.

Det skulle vel aldrig være et Sony TV du har?

M.v.h.
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Jeg er ikke sikker,men er der ikke noget med at det ikke er alt der kan køre 5 GHZ.
Der kommer helt sikker et bedre bud.
Mvh.
Det er rigtig at alt ikke kan køre 5GHz.. Men hvis det kan koble på 5GHz så kan det også køre.. Eller burde i hvert tilfælde.
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fuxie.

Det skulle vel aldrig være et Sony TV du har?

M.v.h.
Nope.. Samsung, Årgang 2014 (kan ikke lige huske den præcise model)

Redigeret af FuxieDK - 16-April-2017 kl. 10:07
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:58
Hej.
Rækkeviden på 5GHZ er kortere en på 2,4GHZ.
Mvh.
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Kort afstand er ikke nødvendigvis godt i forhold til wifi - men 2m burde være fint - prøv evt. at flytte routeren lidt rundt og se om det gør noget i forhold til fjernsynet. Kan du opdatere firmware på fjernsynet? Findes der routere som kan køre begge frekvenser samtidig, så behøver du ikke skifte rundt måske?
Firmware/intern software er opdateret. Min router kører både 2.4 og 5 sideløbende (SSID er forskellig), men da 2.4 har længere rækkevidde, er der en del "støj" på det fra naboer osv (dog ikke så meget at det er ubrugeligt).

5GHz har jo kortere rækkevidde, samt flere kanaler end 2.4GHz, hvilket normalt betyder at du har en bedre forbindelse (såfremt du ikke er for langt fra router en)..
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Rækkeviden på 5GHZ er kortere en på 2,4GHZ.
Mvh.
I know... Men min iPad har fuld forbindelse to etager (beton gulve og vægge) over router en, hvor TV har 40Kb/s to meter (frit udsyn) fra samme router.

Redigeret af FuxieDK - 16-April-2017 kl. 10:06
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af FuxieDK FuxieDK skrev:

 men da 2.4 har længere rækkevidde, er der en del "støj" på det fra naboer osv (dog ikke så meget at det er ubrugeligt).


Hej.

Jeg vil foreslå dig at kigge på 5Ghz. Jeg ved ikke om du har 5Ghz i en PC?
For så kan du downloade inSSIDer, skifte bånd og se hvad der sker på 5Ghz.

Jeg ved ikke hvilken router du har, om den har grafisk visning af 5Ghz?
Ellers ville jeg prøve at tvinge den til at skifte kanal på 5Ghz delen.

Hilsen Carsten. 
Til top
FuxieDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2011
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FuxieDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af FuxieDK FuxieDK skrev:

 men da 2.4 har længere rækkevidde, er der en del "støj" på det fra naboer osv (dog ikke så meget at det er ubrugeligt).



Hej.

Jeg vil foreslå dig at kigge på 5Ghz. Jeg ved ikke om du har 5Ghz i en PC?
For så kan du downloade inSSIDer, skifte bånd og se hvad der sker på 5Ghz.

Jeg ved ikke hvilken router du har, om den har grafisk visning af 5Ghz?
Ellers ville jeg prøve at tvinge den til at skifte kanal på 5Ghz delen.

Hilsen Carsten. 
Desværre.. Har ingen computere med WiFi..
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 14:31
Afhængig af kvaliteten af din router så kan du sikkert tjekke link hastigheden
Mellem tv og router. Det kan også være fordi dit 5ghz
Bliver broadcastet på nogle dfs kanaler.. tjek evt om du bruger en kanal i den lave eller høje ende.

Sørg for dit netkort og firmware er opdateret i dit tv da de netkort generelt er noget værre pis i fjernsyn..



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu