recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken subwoofer til bilen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken subwoofer til bilen?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken subwoofer til bilen?
    Sendt: 24-April-2017 kl. 17:56
Jeg har fået fat i en Rockford Fosgate T15004 (1500 watt, 4 kanals) forstærker til slæden og nu skal jeg så have fat i en subwoofer - men jeg ved ikke ret meget om det :(
Jeg har kigget lidt på en Rockford Fosgate R1-2X10 10" på DBA og specs kan ses på Rockford hjemmesiden her: http://www.rockfordfosgate.com/products/details/r1-2x10
Jeg tænker bare om min forstærker er for kraftig til den når der kun sidder 2 x 400 watt i den? 
Alternativet er måske noget Pioneer?
http://www.nysynet.dk/stereoraad49.htm#sub anbefales det at man går efter 2 x 10" eller 2 x 12". Jeg er ikke interesseret i at subwooferen skal fylde hele baggagerummet så måske bare 10" (er det nødvendigt med 2 stk?) versionen. Jeg er ikke ude efter en subwoofer der bare braldrer løs men en der giver en god baseffekt der passer til det musik jeg hører (typisk dance, pop, trance)
Hvad med kabler? Der findes jo flere modeller og jeg vil gerne sikre at jeg ikke vælger noget underdimensioneret. Jeg har en Pioneer SPH-DA120 radio monteret og planen er i første omgang at der kun skal tilkobles forstærker og subwoofer da jeg ikke magter at skille alle 4 døre ad og trække nye kabler til højtalerne.

Jeg håber nogen har et godt bud :)


Redigeret af KimRosgaard - 24-April-2017 kl. 17:59
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 20:22
Forstærkeren er ikke for kraftig, du skal bare ikke skrue mere op end at basserne opføre sig pænt og lyder som de skal.

Kabler til strøm stort minimum 35mm2, kort stel kabel. Opgraderet stel i motorrummet.

Du kan godt slippe afsted med standard ledning i dørene. Du kan samle det bag ved radioen.
Sæt evt. forstærkeren bag handskerummet da det holder alle kablerne korte.

Brug 2 kanaler til sub, og de 2 andre til front højtalere!

Hver lige glad med bagdørene.

Alt muligt andet og mere....
.....
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 21:07
Tak for svar :)
Nu er det sådan en forstærker her jeg har og den kan næppe ligge bag handskerummet: http://www.rockfordfosgate.com/products/details/t15004 LOL Så den er nødt til at ligge i baggagerummet (også derfor jeg vil nøjes med at bruge den til subben).
Hvad mener du med opgraderet stel i motorrummet?

Jeg vil blive glad hvis nogen kunne give mig et link til nogle subwoofere som de varmt kan anbefale.
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 21:21
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Vil sådan et kabelsæt her være ok eller er det overkill?


Det er for småt. Minimum 2GA (35mm2).
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af KimRosgaard KimRosgaard skrev:

Tak for svar :)
Nu er det sådan en forstærker her jeg har og den kan næppe ligge bag handskerummet: http://www.rockfordfosgate.com/products/details/t15004 LOL Så den er nødt til at ligge i baggagerummet (også derfor jeg vil nøjes med at bruge den til subben).
Hvad mener du med opgraderet stel i motorrummet?

Jeg vil blive glad hvis nogen kunne give mig et link til nogle subwoofere som de varmt kan anbefale.


Sælg den, og køb en anden

Når du trækker strøm og signal, så trækker du højttaler kabel med frem i bilen! Kan at køre subwoofer er i min verden næsten dårligere end ingen subwoofer!

Minus fra batteri til stel. Stel til motor. Begge opgraderes.

Jeg har et sæt 10" i en optimal kasse til salg, men det er i hovedlandet.

Husk en enhed er ikke bedre end kassen!

Hvad vil du bruge af penge?
I Min Grand Scenic havde jeg 2 digital forstærker foran i bilen.
1 bag handskerummet, og 1 neden under handskerummet.
Der var god plads, så fødderne var aldrig i nærheden.

Redigeret af Notfast - 24-April-2017 kl. 23:02
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 22:45
.....
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 22:53
Tak for link - det er væsentlig billigere end det jeg selv lige havde fundet :)
Og tak for rådet mht. trækning af højtalerkabler - det gør dog projektet en del større da det er meget svært at komme ind i konsollen hvor radioen sidder - alt skal splittes ad med special værktøj helt ned til automatgearet :(
Da jeg fik radioen monteret på et værksted fik jeg af hensyn til mit projekt netop trukket signal ledninger (remote og subwoofer) fra radioen helt ud så jeg kunne få fat i dem uden at skulle splitte alt ad igen.
Jeg må gå lidt i tænkebox mens jeg leder efter den rigtige subwoofer...
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 23:01
Hvilken bil?
.....
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 23:02
Det er en Hyundai Sonata 3.3 v6 fra 2009 (NF model)
Til top
KimRosgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimRosgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 23:11
Konsollen er identisk med den på billedet her (minus radioen): http://www.cstatic-images.com/stock/900x600/245325.jpg
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 23:48
Hvor meget lyd kan der slippe gennem bagsædet?

Jeg tænkte et lille hul og med et tykt sæde foran vil dæmpe en del.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu