recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera vs iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera vs iPhone

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 12:20
Det lyder til at en ny tlf måske er det smarteste men ikke nødvendigvis det bedste valg.

Vi skal på 3 ugers ferie i USA til september, måske er vi heldige at iPhone 8 når at komme inden:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 12:36
Jeg ville IKKE nøjes med den (ringe) kvalitet en kameramobil leverer, på en sådan tur. Til gengæld ville jeg heller ikke slæbe rundt på et DSLR.

Jeg ville vælge mellemløsningen, hvor du får væsentlig bedre billeder, end fra mobilen, har rigtig 30-40x zoom, men samtidig er nogenlunde kompakt og kan være i en lille kamerataske på hoften. Én af disse:

http://www.pricerunner.dk/pl/29-3129633/Digitalkameraer/Panasonic-Lumix-DMC-TZ80-Sammenlign-Priser - bl.a. 30x ægte zoom.

http://www.pricerunner.dk/pl/29-3895222/Digitalkameraer/Canon-PowerShot-SX730-HS-Sammenlign-Priser - bl.a. 40x ægte zoom.

M.v.h.



Redigeret af Henrik B. - 07-Maj-2017 kl. 12:36
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 12:47
De ser spændende ud Henrik. Dem vil jeg lige kigge nærmere på:)

Vi skal på flere større ferie de næste 3-4 år og det er sikkert bedre at investerer i et godt, dedikeret kamera end en tlf
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 12:54
I skal også overveje ud fra hvilken slags ferier i skal på?

Personligt er jeg begyndt at tage mere video end almindelige billeder.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

De ser spændende ud Henrik. Dem vil jeg lige kigge nærmere på:)

Vi skal på flere større ferie de næste 3-4 år og det er sikkert bedre at investerer i et godt, dedikeret kamera end en tlf


Jeg har selv et ældre Canon PowerShot, som jeg netop købte af samme årsag, som jeg er rigtig glad for.
Dem jeg linker til kan så også optage video i 4k, hvis man vil det. Eller evt. "bare" i 1080p. I og med at optikken er så meget bedre, end på mobilen, vil både billeder, men frem for alt video, blive langt bedre, end på mobilen. Og når man kører optikken ind, er den rimelig små og flade. Så køb en passende lille bæltetaske, hvor der præcis er plads til kameraet, et par ekstra hukommelseskort og et ekstra batteri.

M.v.h.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 15:09
Som Henrik skriver laver Panasonic også gode kameraer. Der er en her med lidt større censor 13,2 x 8,8 mm (1")  mod Panasonic Lumix DMC-TZ80 med 6.17 x 4.55 mm men med lidt mindre  zoom med:


Herunder er iøvrigt en række kameraer Du kan sammenligne med 1" censor:


Her indgår Canon Powershot G7X mark II også en fremragende løsning:


Til ferie ville jeg aldrig bruge en mobiltlefon. Billeder der er dårligt optaget kan aldrig gøres om.!!! Brug derfor et ordentlig kamera.

Det er iøvrigt altid en god ide at se brugernes vurderinger på Amazon.UK:




Redigeret af Parabolen - 07-Maj-2017 kl. 15:17
/Erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 16:04
En powershot går man sjældent fejl af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wiz@rd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiz@rd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 19:05
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af wiz@rd wiz@rd skrev:

Nikon p900 så løber du ikke tør for zoom.


Så er man igen oppe i noget, som er alt for stort, tykt, tungt o.s.v.

M.v.h.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej

Min kæreste og jeg er ved at være trætte af feriebilleder i svingende og til tider dårlig kvalitet.
Vi har begge iPhone 5s som vi bruger til billeder til hverdag og på ferier.

Jeg er nu i tvivl om det vil hjælpe at købe en iPhone 7 eller et spejlrefleks kamera (maks 4000kr)

Hvad siger I? Kan en iPhone 7 tage lige så gode billeder som et billigt spejrefleks? (Vil ikke have anden tlf end iPhone så det skal der ikke forslåes)


Jeg har selv en iPhone 7 lige pt. Og den tager fine billeder. For 1.5 år siden solgte vi vores spejlreflekskamera, da vi simpelthen ikke havde det med på ferie mere. Det fyldte næsten en hel rygsæk og med små børn var der aldrig plads.

Men vi har savnet et rigtig kamera når vi har været på ferie. For 1 måned siden købte vi derfor et spejlløst systemkamera (Panasonic Lumix GX80). Og der er ingen tvivl om, at billederne er klart bedre end dem fra telefonen.

Kameraet er til at have med og har den fordel at man kan skifte linser. Så skal man pludselig på Safari, kan man altid investere i en brugt zoomlinse. Vi har en lille zoomlinse siddende på / alternativt en linse med fast brændvidde. Har ikke fortrudt det køb 1 sekund.

Har fået super anmeldelser og fylder næsten ingenting.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 20:00
Man er igen ude i noget, som 2-3 gange tykkere - og dobbelt så tungt - som de andre foreslåede...

M.v.h.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man er igen ude i noget, som 2-3 gange tykkere - og dobbelt så tungt - som de andre foreslåede...

M.v.h.


Men stadig langt mindre end et spejlreflekskamera plus med bedre billeder end de andre foreslåede.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu