recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test Flatpanels: Panasonic EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test Flatpanels: Panasonic EX700

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 10:54
Du mener simpelthen, at Panasonics EPG er mindre rodet end de to andre? Det må da være din spøg LOL

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Aeblemanden@
Er glad for jeg ikke skal kikke på så rodet en EPG. Og iøvrigt ikke med flere linier/stationer end Pana's
Enig. Det med at programmerne vises som "forskudte bjælker", gør det også alt for rodet for mig.

Men folkens, er vi ikke "splitting hairs", som man siger på udenlandsk? Smile
Om en EPG ser sådan eller sådan ud...altså, skal det virkelig kræve foreløbig 3 sider at diskutere det! Big smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 11:23
Næste emne bliver udseendet af hver indgangsport på bagsiden LOL

Nej, men helt seriøst. Det er ikke alle, der er så velbevandret i teknik som os herinde. En god brugeroplevelse tæller meget højt på mange køberes liste. Som danskere burde vi da om nogen kunne værdsætte godt design.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvid tekst på sort baggrund er ikke læsevenligt for mig
synes da det virker fint på underteksterne.

Hvid tekst på en fed sort bjælke er for mig den dårligste og grimmeste løsning. Jeg kommer fra DVB undertekster, som er på antennemodtaget TV signal også kaldet DVB-T2, og som ligner dem der er på film: Hvid tekst omkranset af sort skygge. Stjæler ikke nederste del af billedet og er både sort og hvid.

Det er nogle gode argumenter. Jeg synes også at alle biler, som ikke har 4 overlappende ringe på kølergrillen er hæslige og forfærdelige at køre i Man kan naturligvis plukke "features" ud, som gør, at det bliver umuligt at finde alternativer, som opfylder kravene.

Og lad nu være med at dreje det over i en diskussion om hvordan undertekster skal se ud i stedet. Det blev brugt som et eksempel på steder, hvor hvid tekst på sort baggrund glider fint ned.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:07
Det er fint nok at man er til mere lir i menuerne.

I min verden giver det ikke mening at man bagatelliserer sony's android problemer samt ikke fungerende cms, og samtidig giver panasonic no slack for at have en kedelig epg.

Man bør hellere fremhæve mangler som dolby vision understøttelse.

Redigeret af aeblemanden - 11-Maj-2017 kl. 12:23
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:12
Tja, manglen i EX700 er ikke Dolby Vision. Det er hardwaren til at gøre HDR muligt i første omgang og det får da rigeligt kritik.
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:35
Nu vi snakker om kritik, så har jeg lige lidt af den konstruktive slags ;)

hvornår kan man forvente at i investerer i noget udstyr til at kalibrere hdr?

Hvad er jeg reference punkt for at sammenligne hdr blandt de tv i tester, er der bare en masse videoklip og så sidder i og giver thumbs up eller ned?

Hvad blev der af det korrekte billede?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du mener simpelthen, at Panasonics EPG er mindre rodet end de to andre? Det må da være din spøg LOL


Af de 3 - er jeg mest til Pana´s.... Men sådan er vi jo så forskellige - og heldigvis for det da..!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:48
Vi har skam udstyret til at kalibrere HDR. Der er bare ikke enighed i branchen om hvordan det bør gøres.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Nu vi snakker om kritik, så har jeg lige lidt af den konstruktive slags ;)

hvornår kan man forvente at i investerer i noget udstyr til at kalibrere hdr?

Hvad er jeg reference punkt for at sammenligne hdr blandt de tv i tester, er der bare en masse videoklip og så sidder i og giver thumbs up eller ned?

Hvad blev der af det korrekte billede?

Konkret fra testen af Panasonic EX700 er der nedenstående målingsrapport, som vedrører HDR. Her kan du se hvor meget skærmen dækker af DCI-P3 farverummet, hvor store dE-afvigelserne er i hhv. farver og gråtoner.

Jeg har i testen tilføjet en luminans-graf i afsnittet om billedkvalitet. Den er inkluderet nederst. Her kan du se, hvordan skærmpanelet tracker ST.2048, som er den lystransfer-funktion PQ (HDR10 og Dolby Vision) er baseret på. Jeg har cuttet ved 1000 nits, men reelt går PQ-kurven op til 10.000 nits.

I målingstabellen har du yderligere tal for hhv. peak-lysstyrke og kontrast i HDR samt dækningstal for hhv. DCI-P3 og Rec.2020:

 Sortniveau0.03 cd/m20.02 cd/m2
 Sortniveau (HDR)>0.06 cd/m2>0.06 cd/m2
 Lysstyrke176 cd/m2125 cd/m2
 Max lysstyrke (HDR – 10% vindue)344 cd/m2344 cd/m2
 Kontrast5874:1:16250:1
 Kontrast (HDR)5733:1:15733:1
 Input lag115 ms21 ms (Game Mode)
 DCI-P389%-
 Rec.202066%-

Hvad savner du (altså ud over, at vi kalibrerer og deler vores forslag)? Smile

Som Torben nævner har vi allerede udstyret, men der er ikke enighed om, hvordan HDR skal kalibreres endnu. Nogen mener, at man ikke skal kalibrere op imod ST.2084. De fleste skærme har slet ikke hardwaren til HDR, så det ville være fuldstændig tidspild at forsøge. Reelt er det kun de absolutte topmodeller fra 2016 og 2017, som det ville give mening at forsøge på.






Redigeret af Rasmus Larsen - 11-Maj-2017 kl. 13:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 13:33
Jeg kan måske tilføje:

Lars Østerballe (bantam) kastede sig ud i en fuld kalibrering af LG 2016 OLED. Det blev til en artikelserie på 6 artikler. Det siger måske lidt om, hvor kalibrering af HDR pt. står.

Herudover skal man tage med i overvejelserne, at der er flere HDR-formater. HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG m.fl. De tre første bygger på PQ, men HDR10+ og Dolby Vision bruger yderligere dynamiske metadata, hvilket komplicerer en kalibrering. En anden udfordring er, at moderne HDR-skærme er begyndt at tone-mappe HDR. 

HLG kræver en anden type kalibrering.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Aeblemanden@
Er glad for jeg ikke skal kikke på så rodet en EPG. Og iøvrigt ikke med flere linier/stationer end Pana's

Enig. Det med at programmerne vises som "forskudte bjælker", gør det også alt for rodet for mig.


Sådan er det da på alle tre. Det ene billede er så fra om morgenen, hvor en del kanaler ikke har noget programlagt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu