recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test Flatpanels: Panasonic EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test Flatpanels: Panasonic EX700

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 08:56
Min første kommentar kan nok misforståes en smule, hvorfor jeg gerne lige hurtigt vil præcisere det jeg mente.

Der findes ikke nogen optimal indstilling som rammer alle TV (pr. enhedsnummer) - hvilket jo også det jeg i bund og grund bliver bekræftet i.

Beklager hvis min første formulering ikke var fyldestgørende.
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 08:59
Tak tænkte nok at det var sådan.
Synes dog der er langt imellem bagrundsbelysning på de to men ok.
Flatpanels
BilledeProfilTrue Cinema
Baggrundslys34
Kontrast90
Lysstyrke0
Skarphed30
Farve50
Nuance0
FarvetemperaturVarm2

Gamma2.2

Og Powers:
BilledeProfilTrue Cinema
Baggrundslys65
Kontrast70
Lysstyrke5
Skarphed30
Farve50
Nuance0
FarvetemperaturVarm2

Gamma2.5

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 09:30
Baggrundslys indstilles ift. lyset i omgivelserne. På Flatpanels kalibrerer vi med udgangspunkt i aftenbrug. Det er sådan videostandarderne foreskriver.

Ser man tv primært i et oplyst rum, bør man naturligvis indstille skærmen til at sende mere lys ud.
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 09:54
Tak Rasmus.
Ville blot tro at Powers " prof.kabilibrering" også tog udgangspunkt i et mørk rum som foreskrevet - alt andet er da helt sort?



Redigeret af JKJe - 13-November-2017 kl. 10:02
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 10:33
Hej Rasmus 
Kiggede I på HDR?
Kan at Dynamic preset skulle virke rigtigt godt til ex750 selvom Dynamic jo normalt er voldsomt overbelyst og mættet.
Good HDR pictures using the Dynamic preset
Read more athttp://www.trustedreviews.com/reviews/panasonic-ex750b
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 10:48
Afdelingschefen for Power Lyngby påstod at ex700 havde den samme processor (HCX2) som ex780 men at det blot ikke blev oplyst. Er det noget nogen kan bekræfte?
Panasonic skriver naturligvis det modsatte i alt materiale.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Tak Rasmus.
Ville blot tro at Powers " prof.kabilibrering" også tog udgangspunkt i et mørk rum som foreskrevet - alt andet er da helt sort?

Hvis jeg skulle kalibrere et TV i en stue, ville jeg også tage rummet i betragtning og justere lysstyrken i henhold til omgivelserne. Vores kalibreringsforslag i anmeldelser tager udgangspunkt i målværdierne i standarden bl.a. for at give et retvisende sammenligningsgrundlag fra skærm til skærm og fra år til år.

Men det er værd at notere, at standarderne har rødder i den analoge alder. Først med HDR vrider man sig fra af meget af denne bagage og skaber nye videostandarder med udgangspunkt i, hvad bl.a. moderne skærme kan (og hvad de kan opnå i de kommende år). Vi er i den spæde start, men at ændre et så kompleks system tager tid.


Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Hej Rasmus 
Kiggede I på HDR?
Kan at Dynamic preset skulle virke rigtigt godt til ex750 selvom Dynamic jo normalt er voldsomt overbelyst og mættet.
Good HDR pictures using the Dynamic preset
Read more athttp://www.trustedreviews.com/reviews/panasonic-ex750b

Det er EX700, vi testede, men der er inkluderet målinger og et afsnit om HDR. Jeg mener, at HDR-billedkvaliteten er under spærregrænsen. Det er generelt gældende for alle LCD-tv uden en form for zone-styring. Du kan se, hvordan vi rangerer HDR-billedkvaliteten på testede tv-skærme her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1503046255
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 11:46
Jeg har brugt Flatpanels kalibreringsindstillinger og billedet står hos mig super flot og med meget
naturlige farver. 
Lækkert Smile

HDR bidrager ikke med det store på dette tv (pga sidebelysning), dog ser HDR på Netflix, fx Stranger Things, noget bedre ud i HDR. Billedet fremstår klart bedre balanceret i de mørke scener og kontrast er flot.
Umiddelbart er min vurdering at det er den meget høje kontrast i VA panelet der gør det.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 11:57
Ikke for at underminere dette forum, men vi har en tråd hørende til anmeldelsen, hvor det - for vores vedkommende - er nemmere at holde styr på tingene. Når det nu handler om vores anmeldelse, så vil det være at foretrække, at man skrev spørgsmålene hørende dertil i denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1494309399
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 12:04
Tak Rasmus for svar og tak Torben for at gøre mig opmærksom på det.
Jeg benytte den henviste tråd i stedet.
Vh

Jakob
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 09:06
Er der andre der har dette tv som har lagt mærke til lidt meget Clouding(dårlig Black Uniformity) .
Kunne I evt lægge et billede op til sammeligning 
Mit ser sådan mit ud med Flatpanels settings i et mellem oplyst rum.




Redigeret af JKJe - 17-November-2017 kl. 09:08
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Afdelingschefen for Power Lyngby påstod at ex700 havde den samme processor (HCX2) som ex780 men at det blot ikke blev oplyst. Er det noget nogen kan bekræfte?
Panasonic skriver naturligvis det modsatte i alt materiale.
Der syntes jeg godt man kan trykke ham lidt på maven for at høre hvorfra han ved dette?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu