|
Program til at søge ord i XML fil |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:37 |
Findes der et program der kan bruges til at udsøge udvalgte ord i en XML fil?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket OS?
Jeg bruger BBEdit til den slags på Mac.
Redigeret af Brixen - 24-Maj-2017 kl. 11:01 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Jeg bruger Agent Ransack, når jeg skal søge i filer generalt.
Man kan angive diverse søge kriterier og i hvilke slags filer der skal søges.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Windows 7, eventuelt Windows 10. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jeg har lige Googlet programmet. Så vidt jeg kan se er det til at finde filer med, ikke ord i en fil eller dokument. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
brug notepad som er tilbehør i windows.
jeg bruger selv dreamweaver og winmerge, dog til at sammenligne XMl filer, og finde fejl, men kan også bruges til at søge ord. |
|
![]() |
|
Notepad kan så vidt jeg ved kun bruges til at redigere teksten i et XML dokument - ikke til at fremfinde et bestemt ord. Det skal gøres manuelt og kan være meget tidskrævende. Jeg vil dog prøve de to andre programmer du foreslår. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
notepad kan sagtens bruges til at finde ord: crl + b
men hvis du mener at du vil finde et bestemt ord, og have alle fundne listet i vindue ved siden(eller lign,.) så kan det ikke. |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Så vidt jeg husker, fremhæver Emacs alle strenge, der matcher søgningen, med gult.
https://www.gnu.org/software/emacs/download.html Redigeret af -Henrik- - 24-Maj-2017 kl. 21:16 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
som axlon skriver notepad++, eller Atom, Brackets eller en hvilken som helst anden editor der forstår XML kode.
|
|
![]() |
|
Tusind tak til alle bidrag. Notepad++ kan nøjagtig det jeg har brug for, nemlig at markere samtlige hits med blot et enkelt klik.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |