recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC LT-37M60, erfaring med ikke at kunne tænde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC LT-37M60, erfaring med ikke at kunne tænde?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC LT-37M60, erfaring med ikke at kunne tænde?
    Sendt: 29-Maj-2017 kl. 19:12
Er der andre end mig, der stadig har deres JVC LT-37M60 eller som har haft og har erfaring med ikke at kunne tænde deres JVC LT-37M60?

Fjernsynet virkede fint igår aftes, men her i morges kunne det ikke tændes og det kan det stadig ikke. Har også prøvet at tage stikket fra og sætte det i igen et andet sted og så tænde. Det starter med det blå lys, som normalt, men der kommer ikke billede på. Og efter lidt tid fader det blå lys og den lille blå firkant giver sig bare til at blinke.

Til fjernsynets forsvar er det tæt på 11 år gammel, da jeg købte det d. 21-06 2006, så det kan da godt være at det var ved at være tid til at det ikke ville mere. Men det kunne jo være at der var nogen der havde oplevet det samme og som i det mindste imidlertidigt fik fjernsynet til at virke med et eller andet lille fix eller trick.

Og inden nogen haster til at sige: Kom dog ud og køb et nyt fjernsyn, det er længe på tide.... Så har jeg ikke råd til at købe nyt fjernsyn foreløbigt. Og jeg forhaster mig heller ikke med at købe - det skal gerne være noget lige så ordentligt kram igen. Der er en grund til at det holdt så længe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Er der andre end mig, der stadig har deres JVC LT-37M60 eller som har haft og har erfaring med ikke at kunne tænde deres JVC LT-37M60?

Fjernsynet virkede fint igår aftes, men her i morges kunne det ikke tændes og det kan det stadig ikke. Har også prøvet at tage stikket fra og sætte det i igen et andet sted og så tænde. Det starter med det blå lys, som normalt, men der kommer ikke billede på. Og efter lidt tid fader det blå lys og den lille blå firkant giver sig bare til at blinke.

Til fjernsynets forsvar er det tæt på 11 år gammel, da jeg købte det d. 21-06 2006, så det kan da godt være at det var ved at være tid til at det ikke ville mere. Men det kunne jo være at der var nogen der havde oplevet det samme og som i det mindste imidlertidigt fik fjernsynet til at virke med et eller andet lille fix eller trick.
...
Kender ikke pågældende TV, men med 11 år på bagen kunne det sagtens tænkes at være udtørrede elektrolyt kondensatorer i strømforsyning med videre.
Så hvis det er problemet, kan en handy-man gør-det-selv reparation laves for få kroner i materialer.

Prøv at Google "Bad capacitors" og se billeder af synlige symptomer på defekte kondensatorer.

Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 04:19
Ok tak, lyder som noget, der er værd at søge på og se om det kan være sådan noget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 20:04
Hmmm - well - denne artikel forklarer det vist. - Lyder som om man skal til at lodde lidt, både for at få den af og få en ny på.  Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Men jeg kan jo prøve at se om nogle af mine arbejdskolleger eller venner ville kunne hjælpe mig med det. Men jeg kan jo kigge først om det ser ud som om kondensatoren er "gået".

Hvad hedder sådan noget på dansk - hedder det elektrolyt kondensator? Eller er det en sikring?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu