recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming enhed (ikke Apple TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming enhed (ikke Apple TV)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming enhed (ikke Apple TV)
    Sendt: 08-Juni-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det ville være fint hvis TV producenterne helt droppede smart-tv , og brugte hele energien på billedkvalitet og byggekvalitet . Eksterne bokse - gerne modulare - vil altid være bedre end et fesent smart-tv . .

Helt enig, ville hellere have en monitor end et smart tv
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 17:24
Det ville være fint hvis TV producenterne helt droppede smart-tv , og brugte hele energien på billedkvalitet og byggekvalitet . Eksterne bokse - gerne modulare - vil altid være bedre end et fesent smart-tv . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 09:30
@Rasmus: Har godt læst artiklen og synes det er noget af det mest relevante ved køb af nyt TV. Hvis jeg har været ude at "snakke TV" i butikker, er softwareopdateringer også noget af det første jeg spørger ind til og jeg har også fortalt producenten af mit nuværende fjernsyn, hvad jeg mener om deres manglende support af softwaresiden af deres produkter.

Det er et generelt problem og vil kun blive større i og med at flere og flere produkter bliver mere og mere afhængige af software, Internet og div. online services. Det ender med at biler, køleskabe, komfurer, fjernsyn, routere og alt andet elektronik skal skiftes efter 1-2 år, fordi producenterne binder det op på ufleksibel software som ikke vedligeholdes.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:47
Jeg lavede på et tidspunkt en oversigt over, hvordan tv-producenterne har skiftet platforme (altid uden at opdatere tidl. TV) og fjernet apps på få år gamle modeller under titlen "Usmart TV".

Idéen var at hjælpe med at sætte fokus på problemet. Det er os forbrugere, som må råbe op, så producenterne ikke bare kan behandle 1 år gamle produkter som forældet skrammel.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af techallan techallan skrev:

Nu prøver jeg først et Smart TV fra Philips og tester TV2 Play. Hvis det ikke spiller, er jeg tvunget til at købe Apple TV 4.

pas på med det, da jeg købte mit tv havde det en TV2 app, den er siden forsvundet, næste gang jeg køber tv kan det sagtens bliver et dumt et, og det kan ikke udelukkes det bliver en monitor, da den bare skal vise det billede den får leveret
Ditto her - bl.a. TV2Play, Youtube og Skype fungerer ikke længere - tak for lort Sony...
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af techallan techallan skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på


Når man laver en tråd hvor man siger at man gerne vil have et apple tv, det må bare ikke være apple der laver det, så kan det da ikke undre af der er nogen der forslår af man bare køber det apple tv man jo faktisk efterspørger


Det var heller ikke det spørgsmålet gik på. Det gik på, om der var en pendant til Apple TV, der også understøttede TV2 Play som "native" app. Jeg ville nemlig helst ikke have Apple TV, men hvis der ikke er et fornuftigt alternativ, så er det muligvis dét, det ender med.

Nu prøver jeg først et Smart TV fra Philips og tester TV2 Play. Hvis det ikke spiller, er jeg tvunget til at købe Apple TV 4.


pas på med det, da jeg købte mit tv havde det en TV2 app, den er siden forsvundet, næste gang jeg køber tv kan det sagtens bliver et dumt et, og det kan ikke udelukkes det bliver en monitor, da den bare skal vise det billede den får leveret

Jep, enig. Samme problem med MPEG2, MPEG4 osv. Man skal ikke basere sit køb på andre funktioner end ren lyd/billede. Men jeg kunne ikke få et uden "smart-funktioner", så nu kan jeg lige så godt prøve det af Smile

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af techallan techallan skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på


Når man laver en tråd hvor man siger at man gerne vil have et apple tv, det må bare ikke være apple der laver det, så kan det da ikke undre af der er nogen der forslår af man bare køber det apple tv man jo faktisk efterspørger


Det var heller ikke det spørgsmålet gik på. Det gik på, om der var en pendant til Apple TV, der også understøttede TV2 Play som "native" app. Jeg ville nemlig helst ikke have Apple TV, men hvis der ikke er et fornuftigt alternativ, så er det muligvis dét, det ender med.

Nu prøver jeg først et Smart TV fra Philips og tester TV2 Play. Hvis det ikke spiller, er jeg tvunget til at købe Apple TV 4.


pas på med det, da jeg købte mit tv havde det en TV2 app, den er siden forsvundet, næste gang jeg køber tv kan det sagtens bliver et dumt et, og det kan ikke udelukkes det bliver en monitor, da den bare skal vise det billede den får leveret
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på


Når man laver en tråd hvor man siger at man gerne vil have et apple tv, det må bare ikke være apple der laver det, så kan det da ikke undre af der er nogen der forslår af man bare køber det apple tv man jo faktisk efterspørger

Det var heller ikke det spørgsmålet gik på. Det gik på, om der var en pendant til Apple TV, der også understøttede TV2 Play som "native" app. Jeg ville nemlig helst ikke have Apple TV, men hvis der ikke er et fornuftigt alternativ, så er det muligvis dét, det ender med.

Nu prøver jeg først et Smart TV fra Philips og tester TV2 Play. Hvis det ikke spiller, er jeg tvunget til at købe Apple TV 4.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på


Når man laver en tråd hvor man siger at man gerne vil have et apple tv, det må bare ikke være apple der laver det, så kan det da ikke undre af der er nogen der forslår af man bare køber det apple tv man jo faktisk efterspørger
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:49
Slet

Redigeret af Flick - 06-Juni-2017 kl. 12:50
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så vidt jeg ved, så findes der endnu ingen streaming bokse som kan skifte automatisk mellem 24/50/60 Hz.
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Langt de fleste streamingbokse der kan bruge Kodi, kan skifte automatisk i mellem de forskellige frekvenser, det er naturligvis Kodi der gør det, ved at den detecter videoens framerate og stiller frekvensen til det, så det bliver synkroniseret.

Det er helt op til app'en i de ubegrænsede streamingbokse, men de ekstremt begrænsede som Apple TV er bare dødssejlere for os der kan se stutter.

Det kan fx være raspberry pi, nvidia shield, og alle pc'er, og rigtig mange andre enheder..


Redigeret af Flick - 06-Juni-2017 kl. 12:50
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så vidt jeg ved, så findes der endnu ingen streaming bokse som kan skifte automatisk mellem 24/50/60 Hz.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Korrekt. Det er til et vist omfang det samme på andre bokse. Installerer man f.eks. Kodi på Nvidia Shield kan man komme tættere på skift af videofrekvens, men det er ikke dynamisk frame rate.

Udfordringen ligger i den måde, hvorpå videostandarder er fastsat og implementeret. Det stammer helt tilbage fra forskellen på strømfrekvens i hhv. USA og Europa og har så fulgt os helt frem til nu. Nuværende frame rate-løsninger er dårlige, da det typisk involverer nyt HDMI-handshake og kortvarig sort skærm.

Med HDMI 2.1 lægger branchen grundlagt for dynamisk skift af billedfrekvens i realtid. Altså ligesom FreeSync og G-Sync. Det kræver ny hardware, men bliver starten på en realitet, hvor vi kan komme ud over denne hovedpine. Hvis en indholdsskaber vil gengive sit indhold i lige præcis 43Hz burde det være muligt. I f.eks. spil skifter billedfrekvensen jo konstant og det kan HDMI 2.1 netop håndtere i realtid.




Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Juni-2017 kl. 12:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu