recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming enhed (ikke Apple TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming enhed (ikke Apple TV)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

I min verden er en "minimal" fjernbetjening bare ikke sagen til streaming tjenester. Det er selvfølgelig nemmere at gå til, men når der skal søges noget specifikt på Netflix, DR tv, YouTube etc, så er et tastatur guld værd. Det er helt klart en af Chromecasts styrker.

Men det er smag og behag, og man skal vælge hvad der passer en bedst. Havde man været på Apple vognen havde det også givet Airplay, som kan lidt det samme...
ok lyder til du ikke kender til atv4.
Når du vælger et søge felt som i fx youtube, popper der automatisk et tastatur op på din iPhone eller iPad.

Du kan sandsynligvis også benytte et bt tastatur
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 10:03
De danske medie huse, vil kun lave til apple tv4, synes det er synd. for android tv fadme et fedt system, her i vores hus er vi glade for vores shield. Vi har altid en mobil på os, så vi kan altid starte drtv og hbo. er nogle gange træls, da dr har sagt de kun vil lave til de mest solgt enheder.
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 10:13
Vi står (heldigvis) overfor snart at købe nyt TV, så det ender nok med, at jeg køber et Philips, Samsung, LG eller Sony TV - der er TV2 Play også understøttet iht. deres eget site ( https://play.tv2.dk/about/devices/ ).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 10:47
Blot et venligt råd. Jeg synes, at du skal prøve TV2 Play på disse Smart TV først, idet I nok kommer til at bruge den en del, når tv-pakken opsiges. TV2 Play app'en til Smart TV er en slags hjemmeside pakket ind som app og den er altså rimelig træg i det. En helt anden oplevelse end den native app til Apple tvOS.

Jeg har alle boksene (Apple TV4, Nvidia Shield, Nexus Player, Chromecast Ultra, Roku, FireTV, Xbox One S, PS4 Pro m.fl.) og kender alle Smart TV platforme ret godt. I min egen cord-cutter karriere ville jeg, til danske tjenester, ikke seriøst overveje andet end Apple TV4 eller Chromecast (kombineret med Android TV, men specifikt for TV2 Play er app'en på Sony & Philips Android TV en sideloadet "hjemmeside"). Smag og behag naturligvis, men prøv løsningerne før du investerer stort.
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Blot et venligt råd. Jeg synes, at du skal prøve TV2 Play på disse Smart TV først, idet I nok kommer til at bruge den en del, når tv-pakken opsiges. TV2 Play app'en til Smart TV er en slags hjemmeside pakket ind som app og den er altså rimelig træg i det. En helt anden oplevelse end den native app til Apple tvOS.

Jeg har alle boksene (Apple TV4, Nvidia Shield, Nexus Player, Chromecast Ultra, Roku, FireTV, Xbox One S, PS4 Pro m.fl.) og kender alle Smart TV platforme ret godt. I min egen cord-cutter karriere ville jeg, til danske tjenester, ikke seriøst overveje andet end Apple TV4 eller Chromecast (kombineret med Android TV, men specifikt for TV2 Play er app'en på Sony & Philips Android TV en sideloadet "hjemmeside"). Smag og behag naturligvis, men prøv løsningerne før du investerer stort.


Modtaget
Det kan være, at det bliver en kombination af nyt TV (som vi alligevel skal have), som alligevel også har SmartTV, og Apple TV.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Blot et venligt råd. Jeg synes, at du skal prøve TV2 Play på disse Smart TV først, idet I nok kommer til at bruge den en del, når tv-pakken opsiges. TV2 Play app'en til Smart TV er en slags hjemmeside pakket ind som app og den er altså rimelig træg i det. En helt anden oplevelse end den native app til Apple tvOS.

Jeg har alle boksene (Apple TV4, Nvidia Shield, Nexus Player, Chromecast Ultra, Roku, FireTV, Xbox One S, PS4 Pro m.fl.) og kender alle Smart TV platforme ret godt. I min egen cord-cutter karriere ville jeg, til danske tjenester, ikke seriøst overveje andet end Apple TV4 eller Chromecast (kombineret med Android TV, men specifikt for TV2 Play er app'en på Sony & Philips Android TV en sideloadet "hjemmeside"). Smag og behag naturligvis, men prøv løsningerne før du investerer stort.

Jeps, AppleTV4 og Harmony smart remote, så er man super kørende.
Så mangler man kun understøttelse af automatisk frekvensskift Shocked
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:44
Apple Tv kan heldigvis bruges, uden man har andet Apple grej. 
Du skal bare have oprettet et Apple-id, så du kan hente apps - og evt. leje film.

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 16:12
Og nej, man bliver ikke oversvømmet af spam fra Apple, fordi man opretter et ID hos dem
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 16:43
Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på.

Hvad de anmassende Apple kunder altid glemmer at skrive, er selvfølgelig at du vil få en hakkende oplevelse hvis du er sart over for stutter, da Apple TV altid er låst til 50/60 Hz, der findes også tråde om problemet herinde.

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på.

Hvad de anmassende Apple kunder altid glemmer at skrive, er selvfølgelig at du vil få en hakkende oplevelse hvis du er sart over for stutter, da Apple TV altid er låst til 50/60 Hz, der findes også tråde om problemet herinde.


Anmasende ligefrem...
Nu er det jo nok fordi hans behov/ønske lige præcis læner sig op af ATV4, med brugervenlighed som bonus (og  at der ikke var nogen god grund til at fravælge).

Du har ret i at man selv skal skifte mellem 50 og 60 hz hvis man benytter forskellige kilder - møg-irriterende, håber ATV5 kan gøre noget ved det.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på.

Hvad de anmassende Apple kunder altid glemmer at skrive, er selvfølgelig at du vil få en hakkende oplevelse hvis du er sart over for stutter, da Apple TV altid er låst til 50/60 Hz, der findes også tråde om problemet herinde.



Der er vel ikke så meget anmassende i det? Man kan jo bare ikke komme uden om at Apple er uden konkurrent på de ønskede punkter?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på.

Hvad de anmassende Apple kunder altid glemmer at skrive, er selvfølgelig at du vil få en hakkende oplevelse hvis du er sart over for stutter, da Apple TV altid er låst til 50/60 Hz, der findes også tråde om problemet herinde.


Det var ikke for at være anmasende, jeg skrev. Men for at oplyse om at hvis man vælger Apple tv, så skal man også lave et Apple-id.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu