recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming enhed (ikke Apple TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming enhed (ikke Apple TV)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 17:24
Jeg vil ikke komme ind på, hvorfor jeg ikke er den store Apple fan. Det sætter gang i alt for mange røde lamper hos alle. Jeg undrede mig bare over, hvis Apple TV var den eneste "dims" med en fornuftig TV2 Play app. Som med alt andet (se bare på Windows app store og det manglende udvalg og Microsofts forsinkede indtog på mobil-markedet), har producenten ikke en chance, hvis ingen gider at lave apps til en app store. Den der kommer først (og måske nr. 2...) har en chance for fæste på markedet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på.


Tjah, enten så er Apples kunder forblændede som en i helvede, alternativt har Apple bare så godt et produkt.

Mit bud er at du ikke er en af kunderne, men derimod har så meget "æbleforskrækkelse" at du ikke har haft en ATV4 på prøve i en måneds tid.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 09:21
Du skal nok ud og kigge på en Android box af en aller andet art. De kommer i alle mulige konfigurationer og prisklasser. Men prøv at tage et kig på Nvidia Shield :)

Har selv en ATV4. Havde ellers aldrig regnet med jeg skulle have sådan en fætter. Men den er bare så nem og hurtig at bruge. Dog er jeg dødtræt af den ikke understøtter 24Hz, eller selv kan finde ud af at skifte mellem 50 og 60Hz. Bruger den til flowtv, så skifter rundt næsten dagligt.


Redigeret af Wolff - 06-Juni-2017 kl. 09:23
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Du skal nok ud og kigge på en Android box af en aller andet art. De kommer i alle mulige konfigurationer og prisklasser. Men prøv at tage et kig på Nvidia Shield :)

Har selv en ATV4. Havde ellers aldrig regnet med jeg skulle have sådan en fætter. Men den er bare så nem og hurtig at bruge. Dog er jeg dødtræt af den ikke understøtter 24Hz, eller selv kan finde ud af at skifte mellem 50 og 60Hz. Bruger den til flowtv, så skifter rundt næsten dagligt.

Hej Wolff

Du må hjælpe mig lidt:

Hvad vil det sige, at du selv skal "skifte rundt"? Hvis jeg nu f.eks. skal bruge en Apple TV til streaming af DR TV og TV2 TV, skal jeg så "skifte noget som helst" rundt? Jeg er ikke skarp til brug af Hz Smile
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af techallan techallan skrev:

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Du skal nok ud og kigge på en Android box af en aller andet art. De kommer i alle mulige konfigurationer og prisklasser. Men prøv at tage et kig på Nvidia Shield :)

Har selv en ATV4. Havde ellers aldrig regnet med jeg skulle have sådan en fætter. Men den er bare så nem og hurtig at bruge. Dog er jeg dødtræt af den ikke understøtter 24Hz, eller selv kan finde ud af at skifte mellem 50 og 60Hz. Bruger den til flowtv, så skifter rundt næsten dagligt.



Hej Wolff

Du må hjælpe mig lidt:

Hvad vil det sige, at du selv skal "skifte rundt"? Hvis jeg nu f.eks. skal bruge en Apple TV til streaming af DR TV og TV2 TV, skal jeg så "skifte noget som helst" rundt? Jeg er ikke skarp til brug af Hz Smile


Hej Techallan
Ja, medmindre du ikke er følsom over for jutter.. DR og TV2 sender jo 25fps ud, og det passer fint med at du stiller den på 50Hz. Så er alt som det plejer at være. MEN hvis du feks streamer en Bluray i plex (kunne være hvilket som helst andet streaming program, men det er lige det jeg benytter) så opstår der et lille hak hvert sekund. Jeg ser det, og irriterer mig voldsomt over det, men min kæreste ser det overhovedet ikke.
Skifter du så til 60Hz er bluray afspilningen stortset flyden, selvom de 24fps ikke går helt op i 60Hz (den laver noget teknisk fekumdik der gør at det ikke er helt så tydeligt, men det springer vi over her :) ) Men så vil DR og TV2 lave tydelig jutter...

Men det er jo let når man bor i USA, eller et andet land hvor tv udsendes i 60Hz, for så passer det hele bare sammen.. herovre på den anden side af pytten er det bare irriterende..

Redigeret af Wolff - 06-Juni-2017 kl. 10:03
Til top
techallan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér techallan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Hej Techallan
Ja, medmindre du ikke er følsom over for jutter.. DR og TV2 sender jo 25fps ud, og det passer fint med at du stiller den på 50Hz. Så er alt som det plejer at være. MEN hvis du feks streamer en Bluray i plex (kunne være hvilket som helst andet streaming program, men det er lige det jeg benytter) så opstår der et lille hak hvert sekund. Jeg ser det, og irriterer mig voldsomt over det, men min kæreste ser det overhovedet ikke.
Skifter du så til 60Hz er bluray afspilningen stortset flyden, selvom de 24fps ikke går helt op i 60Hz (den laver noget teknisk fekumdik der gør at det ikke er helt så tydeligt, men det springer vi over her :) ) Men så vil DR og TV2 lave tydelig jutter...

Men det er jo let når man bor i USA, eller et andet land hvor tv udsendes i 60Hz, for så passer det hele bare sammen.. herovre på den anden side af pytten er det bare irriterende..

Modtaget. Men hvis jeg kun skal bruge Apple TV til streaming af DR TV og TV2 apps, og så ellers bare bruger mit TV med HDMI til Kodi, PS4 osv., så skal jeg ikke skifte noget rundt, vel?
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af techallan techallan skrev:

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Hej Techallan
Ja, medmindre du ikke er følsom over for jutter.. DR og TV2 sender jo 25fps ud, og det passer fint med at du stiller den på 50Hz. Så er alt som det plejer at være. MEN hvis du feks streamer en Bluray i plex (kunne være hvilket som helst andet streaming program, men det er lige det jeg benytter) så opstår der et lille hak hvert sekund. Jeg ser det, og irriterer mig voldsomt over det, men min kæreste ser det overhovedet ikke.
Skifter du så til 60Hz er bluray afspilningen stortset flyden, selvom de 24fps ikke går helt op i 60Hz (den laver noget teknisk fekumdik der gør at det ikke er helt så tydeligt, men det springer vi over her :) ) Men så vil DR og TV2 lave tydelig jutter...

Men det er jo let når man bor i USA, eller et andet land hvor tv udsendes i 60Hz, for så passer det hele bare sammen.. herovre på den anden side af pytten er det bare irriterende..

Modtaget. Men hvis jeg kun skal bruge Apple TV til streaming af DR TV og TV2 apps, og så ellers bare bruger mit TV med HDMI til Kodi, PS4 osv., så skal jeg ikke skifte noget rundt, vel?

Ikke hvad jeg lige ved. Måske noget med netflix, viaplay og hvad de ellers hedder. Er ikke klar over hvad de sender ud i..
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 11:23
Så vidt jeg ved, så findes der endnu ingen streaming bokse som kan skifte automatisk mellem 24/50/60 Hz.
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så vidt jeg ved, så findes der endnu ingen streaming bokse som kan skifte automatisk mellem 24/50/60 Hz.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Korrekt. Det er til et vist omfang det samme på andre bokse. Installerer man f.eks. Kodi på Nvidia Shield kan man komme tættere på skift af videofrekvens, men det er ikke dynamisk frame rate.

Udfordringen ligger i den måde, hvorpå videostandarder er fastsat og implementeret. Det stammer helt tilbage fra forskellen på strømfrekvens i hhv. USA og Europa og har så fulgt os helt frem til nu. Nuværende frame rate-løsninger er dårlige, da det typisk involverer nyt HDMI-handshake og kortvarig sort skærm.

Med HDMI 2.1 lægger branchen grundlagt for dynamisk skift af billedfrekvens i realtid. Altså ligesom FreeSync og G-Sync. Det kræver ny hardware, men bliver starten på en realitet, hvor vi kan komme ud over denne hovedpine. Hvis en indholdsskaber vil gengive sit indhold i lige præcis 43Hz burde det være muligt. I f.eks. spil skifter billedfrekvensen jo konstant og det kan HDMI 2.1 netop håndtere i realtid.




Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Juni-2017 kl. 12:09
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så vidt jeg ved, så findes der endnu ingen streaming bokse som kan skifte automatisk mellem 24/50/60 Hz.
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Langt de fleste streamingbokse der kan bruge Kodi, kan skifte automatisk i mellem de forskellige frekvenser, det er naturligvis Kodi der gør det, ved at den detecter videoens framerate og stiller frekvensen til det, så det bliver synkroniseret.

Det er helt op til app'en i de ubegrænsede streamingbokse, men de ekstremt begrænsede som Apple TV er bare dødssejlere for os der kan se stutter.

Det kan fx være raspberry pi, nvidia shield, og alle pc'er, og rigtig mange andre enheder..


Redigeret af Flick - 06-Juni-2017 kl. 12:50
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 12:49
Slet

Redigeret af Flick - 06-Juni-2017 kl. 12:50
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Meget interessant at se hvor anmassende Apples kunder er, når overskriften ret specifikt siger "ikke Apple TV" - så maser de alligevel meget på


Når man laver en tråd hvor man siger at man gerne vil have et apple tv, det må bare ikke være apple der laver det, så kan det da ikke undre af der er nogen der forslår af man bare køber det apple tv man jo faktisk efterspørger
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu