recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe for Licens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe for Licens ?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?

Så du sammenligner motorveje, hospitaler og uddannelsesinstitutioner med fredags-tegnefilm og dårlig lørdagsunderholdning?

Det er den sædvanlige manglende proportionssans der gør sig gældende hver gang denne diskussion dukker op til overfladen.


Hej.
Jeg har ikke på nogen tidspunkt sammenlignet med det du nævner,og vil da nødig undvære nogen af delene .
Mvh
 

Men du sammenligner brugerbetaling af DR med brugerbetaling af hospitaler, uddannelsesinstitutioner og jyske motorveje...

Eller, det gør du måske heller ikke - og hvis ikke, hvad er der så galt med at gøre DR  brugerbetalt?

Jeg har ofte skrevet at jeg bestemt ikke ser DR lagt ind under skatten som en god ide - i dag er DR for mestedelen underholdning, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal betale mere for samme undholdning, som en enlig mor, en studerende eller en pensionist.


Hej igen
Jeg har på ingen tidspunkt skrevet noget om brugerbetaling på andet end DR .
Jeg skrev på et tidspunkt at det eneste jeg brugte Dr til var et par stykker af deres tv programmer og der mente at det var for dyrt.Så derfor mit forslag om at betale som man gør for andre programmer på diverse udbyder.
Alt det med hospitaler og motorveje er ikke noget jeg har bragt på banen,jeg betaler gerne for disse ting.
Med hensyn til medielicensen har og nogle andre en anden mening om og det synes jeg der ok.
Mvh.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Hej igen
Jeg har på ingen tidspunkt skrevet noget om brugerbetaling på andet end DR .

Nu forstår jeg hvor forvirringen opstår - det er jo slet ikke dig jeg svarer, men floe!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Hej igen
Jeg har på ingen tidspunkt skrevet noget om brugerbetaling på andet end DR .

Nu forstår jeg hvor forvirringen opstår - det er jo slet ikke dig jeg svarer, men floe!


Hej igen
Det var det jeg prøvede at forklare i mit første indlæg i dag.
Men jeg tror jeg smutter ud af tråden ,og lade den gå tilbage til trådstarter.
Og så må vi se om han får svar på hans spørgsmål.Slippe for Licens ?   


Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 09:46
Det med vejene er noget vrøvl synes jeg. Det kan vist tælles på en hånd hvor mange danskere der ikke bruger vejene. Selv om du ikke har en bil, kører med bus, får et lift privat eller med taxa, så bruger du nok supermarkedet og andre forretninger som bruger vejene til at få varer rundt. Veje er en nødvendig del af infrastruktur i et samfund. Bilejerne alene betaler 4 gange hvert år hvad der bruges til vejene. At snakke om at indføre yderligere skat på veje, er helt ude i hampen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 10:59
"Slippe for licens"? Svaret blev skrevet i 6. indlæg
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 11:00
Slank DR og lad få det ind under skatten.
2 TV kanaler bør være nok, ting som x factor bør ikke være på DR. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Slank DR og lad få det ind under skatten.
2 TV kanaler bør være nok, ting som x factor bør ikke være på DR. 

Præcis
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

"Slippe for licens"? Svaret blev skrevet i 6. indlæg


Tak for det Kampus.
Mvh.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Det med vejene er noget vrøvl synes jeg. Det kan vist tælles på en hånd hvor mange danskere der ikke bruger vejene. Selv om du ikke har en bil, kører med bus, får et lift privat eller med taxa, så bruger du nok supermarkedet og andre forretninger som bruger vejene til at få varer rundt. Veje er en nødvendig del af infrastruktur i et samfund. Bilejerne alene betaler 4 gange hvert år hvad der bruges til vejene. At snakke om at indføre yderligere skat på veje, er helt ude i hampen.


Andre lande har betaling hver gang man kører ind på en motorvej, det kunne Danmark da også indføre, bussen, den private bil, taxen og varebiler kunne så købe en brobizz og derved slipper for af holde i kø

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Det med vejene er noget vrøvl synes jeg. Det kan vist tælles på en hånd hvor mange danskere der ikke bruger vejene. Selv om du ikke har en bil, kører med bus, får et lift privat eller med taxa, så bruger du nok supermarkedet og andre forretninger som bruger vejene til at få varer rundt. Veje er en nødvendig del af infrastruktur i et samfund. Bilejerne alene betaler 4 gange hvert år hvad der bruges til vejene. At snakke om at indføre yderligere skat på veje, er helt ude i hampen.


Andre lande har betaling hver gang man kører ind på en motorvej, det kunne Danmark da også indføre, bussen, den private bil, taxen og varebiler kunne så købe en brobizz og derved slipper for af holde i kø


Jeg tror bare politikerne skal se at få indført noget konsistens. Fx brobis på alle broer, eller fjerne det helt. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Det med vejene er noget vrøvl synes jeg. Det kan vist tælles på en hånd hvor mange danskere der ikke bruger vejene. Selv om du ikke har en bil, kører med bus, får et lift privat eller med taxa, så bruger du nok supermarkedet og andre forretninger som bruger vejene til at få varer rundt. Veje er en nødvendig del af infrastruktur i et samfund. Bilejerne alene betaler 4 gange hvert år hvad der bruges til vejene. At snakke om at indføre yderligere skat på veje, er helt ude i hampen.


Andre lande har betaling hver gang man kører ind på en motorvej, det kunne Danmark da også indføre, bussen, den private bil, taxen og varebiler kunne så købe en brobizz og derved slipper for af holde i kø



Jeg tror bare politikerne skal se at få indført noget konsistens. Fx brobis på alle broer, eller fjerne det helt. 

Nu har vi lige fået indført større tilskud til færgedriften til småøerne, så de ikke blir affolket. Hvis du indfører brobizz på alle broer, bliver Sjælland og Fyn affolket
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Andre lande har betaling hver gang man kører ind på en motorvej, det kunne Danmark da også indføre, bussen, den private bil, taxen og varebiler kunne så købe en brobizz og derved slipper for af holde i kø

Det er den helt anden vej at gå end jeg synes man bør. Det er i landets interesse at borgerne kan bevæge sig rundt. At sætte betalings mure op dæmper denne effekt. Udgiften til veje og broer bør være dækket af alle over skatten. Udgiften til anlæg for opkrævning er også dyrt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu