recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe for Licens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe for Licens ?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slippe for Licens ?
    Sendt: 05-Juni-2017 kl. 00:41
I min kommune har jeg mulighed for at vælge Nej Tak til fællesantennen. Dvs ingen tv kanaler & radio. Jeg har tænkt mig at benytte mig af streaming istedet. 

Kan man så slippe for Licensen ?

Vi har naturligvis mobil telefoner samt ipads i hjemmet .


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 01:19
Nej

Se her: http://www.dr.dk/om-dr/licens/hvordan-er-licensreglerne
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 08:40
Det hedder ikke TV-licens mere, men medie-licens, så hvis man har et "medie" der kan fange DR, så må man betale.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 11:50
Jep, det giver nemlig masser af mening, at fordi DR insisterer på ikke at beskytte indholdet på deres hjemmeside, så skal alle med en internetadgang betale licens fordi de har muligheden for at gå ind på DR og så er det i øvrigt ligegyldigt om de rent faktisk gør det eller ej.

Jeg har en trillebør stående i min indkørsel, jeg har valgt ikke at stille den ind i mit aflåste skur, dvs. den er princippielt til rådighed for jer alle, I kan hermed se frem til en opkrævning af trillebørleje, uanset om I benytter jer af muligheden eller ej - hvis det giver mening i forhold til licens, så må det også give mening i forhold til en trillebør.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:02
Kun 2/3 af licensen går til DR, men DR er sat til at opkræve den.
https://www.dr.dk/om-dr/licens/hvad-gaar-medielicensen-til

Der er folketinget der bestemmer, ikke DR.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:03
Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:23
Kampus... jeg stemmer på dig
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Ja, kan godt læse ironien her, men det er faktisk det man burde gøre. 

Vi er i 2017, ikke 1864 (LOL)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Ja, kan godt læse ironien her, men det er faktisk det man burde gøre. 

Vi er i 2017, ikke 1864 (LOL)

Åh ja, glemte den dyreste drama produktion nogensinde, "1864". Var det 170 mill danske skattekroner den kostede, de fleste godt nok bevilget af Folketinget.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Man kan undre sig over hvad alle de mennesker egentlig foretager sig. Der er ca. 4000 ansatte, men hovedparten af det de viser er købt ude i byen. Det er vel danmarks største (og dyreste) indkøbsafdeling LOL
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Man kan undre sig over hvad alle de mennesker egentlig foretager sig. Der er ca. 4000 ansatte, men hovedparten af det de viser er købt ude i byen. Det er vel danmarks største (og dyreste) indkøbsafdeling LOL

Som mange andre offentlig ansatte, så pynter de i statestikkerne over lav arbejdsløshed.
De kunne sikkert nøjes med de 2.000 og producere det samme.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 13:48
Det hedder ikke TV-licens mere, men medie-licens, så hvis man har et "medie" der kan fange DR, så må man betale.
Jep, det giver nemlig masser af mening, at fordi DR insisterer på ikke at beskytte indholdet på deres hjemmeside, så skal alle med en internetadgang betale licens fordi de har muligheden for at gå ind på DR og så er det i øvrigt ligegyldigt om de rent faktisk gør det eller ej.

Ja det var det vi havde fra 1733 til 1788, det blev kaldt Stavnsbåndet,
men det er åbenbart ikke blevet ophævet endnu.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu