recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende tv-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende tv-signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andresen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende tv-signal
    Sendt: 05-Juni-2017 kl. 17:10
Hej
Jeg har både den nye og den gamle yousee boks og derudover to fjernsyn med digital tuner.
Dette har fungeret i flere år, men efter yousee åbenbart havde en teknikker til at pille i skabet ude ved vejen (jeg fik en seddel i postkassen om at de havde været forbi) har jeg nu kun tv-signal på den nye boks. Jeg har prøvet at skifte stik i splitteren på loftet, og lige gyldigt hvordan jeg forbinder dem er det kun den nye boks der har signal. Der er altså ikke noget galt med splitteren.
Jeg har på den gamle boks lavet en test af forbindelsen. Netværket virker (epg virker også), men der er intet tv-signal. Den avancerede test viser at der er nogle QAM (aner ikke hvad QAM er) hvor der ikke er signal. På andre er der (værdier mellem 55 og 60).
Er det nogen der har ideer til hvad der kan være galt?
VH
Thomas
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Hej
Jeg har både den nye og den gamle yousee boks og derudover to fjernsyn med digital tuner.
Dette har fungeret i flere år, men efter yousee åbenbart havde en teknikker til at pille i skabet ude ved vejen (jeg fik en seddel i postkassen om at de havde været forbi) har jeg nu kun tv-signal på den nye boks. Jeg har prøvet at skifte stik i splitteren på loftet, og lige gyldigt hvordan jeg forbinder dem er det kun den nye boks der har signal. Der er altså ikke noget galt med splitteren.
Jeg har på den gamle boks lavet en test af forbindelsen. Netværket virker (epg virker også), men der er intet tv-signal. Den avancerede test viser at der er nogle QAM (aner ikke hvad QAM er) hvor der ikke er signal. På andre er der (værdier mellem 55 og 60).
Er det nogen der har ideer til hvad der kan være galt?
VH
Thomas

Hvor er der krydset af, i meddelelsen, du fik af YouSee? Ny programpakke, eller hvad?
Har du prøvet med en ny kanalsøgning?
Til top
Andresen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 20:25
På sedlen fra teknikeren var der bare sat kryds under "andet" eller noget lignende.
Har prøvet ny kanalsøgning på begge tv og på gammel yousee boks.

Kan på gammel yousee boks se at der er signal til tuneren der bruges til at optage, men ikke til tv tuneren.

Fjernsynene er Samsung og har fundet på nettet at der har været problemer der kan løses ved at sætte land til sverige. det virkede til dels på det ene fjernsyn. Det er dog ikke alle kanaler den kan finde.

Det andet fjernsyn finder intet.
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 20:35

Hvilken Starterenens bruges.? Se de nødvendige indstillinger her.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dit-netvaerksid-til-dit-tv-eller-tvboks
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Andresen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 20:46
Har prøvet både 111 og 120. Har også slettet favoritlisten som de skriver kan være nødvendigt. Har også genstartet boksen.
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 20:51

Brugesden korrekte startfrekvens, er den ændret på enhedrene.? Humax undtaget, den kan du ikke gøre noget med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 20:26
Startfrekvens på Samsung boks & Samsung TV skal være 450 mHz / 450000 kHz.

Er det nogle ældre TV skal man nulstille TV, derefter vælge "andre" som udbyder, vælges YouSee så går fjernsyn tilbage til 143 mHz.

For at ændre startfrekvens på Samsung boksen skal man vælge avanceret i menu for at valgmuligheden kommer frem under TV Netværksvalg.


Redigeret af larsvj - 07-Juni-2017 kl. 20:27
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Andresen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 17:12
Jeg har løst problemet ved at købe en antenneforstærker. Bare mærkeligt at der pludseligt efter 10 år med samme installation ikke er signal nok.
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Jeg har løst problemet ved at købe en antenneforstærker. Bare mærkeligt at der pludseligt efter 10 år med samme installation ikke er signal nok.
Du skriver i første indlæg at der har været tekniker forbi. Mon ikke de er ved at opdatere anlæg til højere hastighed, og dermed justerer lidt på signalstyrken til de nye krav? 
Med digitale signaler er der en hårfin grænse mellem "ser OK ud" og "intet signal"  Wink

Men godt du fik det til at virke. Thumbs Up

Mvh. JørgenT
Til top
dtslyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2011
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtslyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 12:35

Har samme problem...De var ude og opdatere i hele området her...Bagefter kunne ingen af mine gamle Samsung Yousee bokse vise kanaler..Troede først det var den ene boks..så lavede en fabriksindstilling igen på den...Og lige meget hvad jeg skriver under netværksnummer, så kommer den bare frem og siger at der ikke er nogen forbindelse....Også den anden boks laver det samme....Intet virker på dem.

Kan se under information. at der er tal ved optage....men ikke Live.

Har prøvet både med Netværks-id .....120....100...111...

Frekvens har jeg prøvet både 450000 og 430000

Hvad er den helt rigtige som skal bruges ?

Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Februar-2008
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gotskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 12:48
Kan melde mig i koret. Min boks kan heller ikke finde noget signal :(

Det er et kæmpe problem, da jeg er afhængig af Component udgangen til min slingbox Cry



Til top
dtslyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2011
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtslyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 14:03

Så virker mine igen..Havde en gammel  antenneforstærker som jeg fixede noget ledning til, og satte den til, og så havde jeg alle mine kanaler igen Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu