|
VHS på Smart TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Søren Laursen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2017 kl. 13:04 |
Hej - jeg har prøvet at slutte min gamle Samsung VHS/DVD afspiller til et 2 år gammelt Sony 55" Smart TV med SCART kabel.
Der kommer udelukkende lyd igennem, klart og tydeligt, men billedet udebliver. Jeg har prøvet at tweake samtlige indstillinger på TV'et samt i afspilleren, men kan ikke få billedet frem. Er der nogen, som kan hjælpe her?
Redigeret af Søren Laursen - 08-Juni-2017 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Defekt DVD afspiller ?
Defekt scart kabel ?
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Nu skriver du ganske vist, at du har prøvet alle indstillinger, men jeg vil alligevel spørge, om du har været omkring s-video, rgb, component og composit indstillingerne? Kan der være tvivl om, at det er de rigtige scart-stik på apparaterne, du bruger? Altså av-udgang på afspilleren og av-indgang på tv-et? Det er ikke sikkert, at det står direkte angivet som in- og ud-. Det kan måske også skyldes scart-kablet, hvis det ikke er fuldt monteret.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
Søren.
Hvilket tv? Hvilken afspiller? Hvilket kabel? Hvilket stik i afspiller? Hvilket stik i tv? Uden ovenstående oplysninger er det overordentligt svært at hjælpe dig..... Klaus |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Det lugter lidt af, at VHS recorderen er/var sat til at sende RGB via SCART, og moderne tv ikke længere kan/vil håndtere dette, men kun Composite.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |