recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skat : benefit bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skat : benefit bil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skat : benefit bil
    Sendt: 15-Juni-2017 kl. 12:29
Hvis det "ikke er en favorabel ordning", så skal du da bare sige nej tak - længere er den vel ikke!?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Skats regler siger man kan hvis man betaler kompensation til firmaet, og det gør jeg jo reelt


Hvorfor mener du, at du betaler kompensation?

Betaler du noget for de første 30.000 km?

Din beskatning er jo for selve bilen, og ikke kørslen.

Redigeret af lunddal - 14-Juni-2017 kl. 19:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:59
Som jeg forstår det, vil han beskattes af en "fri bil", hvorefter konen skal bruge den på sit arbejde og få km penge for kørslen.

Ud over dette er der vel mulighed for at køre med "pakker" (habil) og tjene lidt mere på den måde?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 14-Juni-2017 kl. 19:00
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:24
Hej - hvorfor skal du betale for at din kone kører i den? Om det er dig eller din kone der køre i den er vel det samme?

*edit* nu faldt femøren - du vil have fradrag for de kilometer din kone køre i den?


Redigeret af PeterDKM - 14-Juni-2017 kl. 18:26
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 08:48
Jeg kan kun sige at man kan nå rigtig langt ved at kontakte Skat telefonisk og tage en snak med deres medarbejdere.
Jeg har selv pt. en sag kørende med Skat omkring en spejderforening, som Skat i deres visdom nu mener skal være skattepligtig. Selvom vi ikke er enige, så har vi haft en god dialog omkring hvordan tingene skal håndteres.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 20:57
Emnet du omtaler hører til i skats tungere personskat.det er skatteteknisk så indviklet et område, at normale medarbejdere på skats første personskattesluser ikke vil kunne svare på det. Jeg har på et tidspunkt læst en pixivejledning om emnet, burde kunne findes på skats hjemmeside, men tør ikke give en forklaring.
Flemming skriver du skal kontakte skat, så du har noget at holde dem op på, hvis de siger du kan. Dette kan kun lade sig gøre, i fald af, at der betales for et bindende svar. En vejledning/vildledning, bil ikke være bindende, selvom du har svaret skriftligt. Det vil maximalt kunne give medarbejderen en næse, men det hjælper jo ikke dig.

Alternativt skal du rive fat i en af din arbejdsgivers tilknyttede revisorer.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 18:45
det er jo det åbne forum.. kunne være jeg ramlede i en med skatte teknisk baggrund.. .jeg betaler 50% af min løn til skat, gør alt hvad jeg kan for ikke at snakke med dem. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 18:39
Jeg synes du skal "rive" fat i Skat. Så har du også noget at holde dem op på hvis det skulle blive nødvendigt, og dine spørgsmål hører ikke hjemme i et elektronik forum.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 18:25
Lige inden jeg begynder at rive fat i Skat for at være sikker.

Jeg står og har bestilt en firmabil, ikke en REEL firmabil, en såkaldt bil gennem en Benefit ordning, noget vi får adgang til i vores firma, når man når et vist niveau..

egentligt er det ikke en favorabel ordning, sparer lidt på bilens pris, pga. den købes til beskatnings pris (i dette tilfælde 75.000kr) og derudover så bliver de km jeg kører over 30.000 om året gratis i forhold til at købe, og bliver jeg fyret,, så kan jeg bare aflevere nøglerne.. (og jeg kører INGEN firma km, så de 50k vi kører om året er privat + til og fra arbejde)

Men jeg betaler så .. (bare et eksempel.)

beskatning 7500kr 
Benefit bidrag 6000kr = måske en netto ydelse på 7000kr 

så begynder det skatte tekniske.

Dette er reelt en bil jeg betaler PRIVAT kørsel af min egen lomme (principielt).

Min kone kører Km til 3.64 kr/km, ville hun kunne køre i denne bil..

Skats regler siger man kan hvis man betaler kompensation til firmaet, og det gør jeg jo reelt.

for mig ville det da kunne finansiere de 1500-2000kr af de 7k vi giver for bil. 


Redigeret af Rasmusdc - 13-Juni-2017 kl. 18:36
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu