recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kom der i din postkasse, snik snak tilladt 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kom der i din postkasse, snik snak tilladt 3

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 22>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 10:17
Jeg optog filmen "Allied" sendt fra DR1 her i juleperioden. Undervejs da jeg så filmen besluttede jeg at den film ville jeg gerne selv have. Dels synes jeg at det er en fin film, og billedet er glimrende.

Da jeg så "faldt" over filmen hos Coolshop i BD udgave, og incl. levering til bare 69 kr., så var beslutningen jo nem. Og nu er der er mail fra DAO om, at filmen nu ligger i min postkasseSmile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 14:03
I går kom denne i min postkasse:



B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 14:40
Hold nu op hvor det kører. Denne har jeg modtaget i dag. Sendt fra USA den 21. december - og ankom altså i dag. Den kan ikke have været med hundeslæde fra Kangerlussuaq til Kulusuk, for så havde jeg fået den hurtigere.LOL

Den glæder jeg mig helt vildt til at se.



B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 15:20
Hvad koster sådan en sag incl den lange levering?
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvad koster sådan en sag incl den lange levering?

225 kr. incl. det heleSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 16:14
Victoria &amp;amp; Abdul
Suburbicon

Et par stykker fra Bilka udsalg til hhv 35 kr og 25 kr

Det skulle ha været coveret på Victoria & Abdul, og Suburbicon

Siden her accepterer åbenbart ikke copy/paste


Redigeret af Munch - 18-Januar-2019 kl. 16:17
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg optog filmen "Allied" sendt fra DR1 her i juleperioden. Undervejs da jeg så filmen besluttede jeg at den film ville jeg gerne selv have. Dels synes jeg at det er en fin film, og billedet er glimrende.

Da jeg så "faldt" over filmen hos Coolshop i BD udgave, og incl. levering til bare 69 kr., så var beslutningen jo nem. Og nu er der er mail fra DAO om, at filmen nu ligger i min postkasseSmile



Hother, hvorfor søren har du ikke købt den i 4K? Den film er faktisk skudt i 6 og 8K og klart en løft i forhold 1080p udgave.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 17:22
QUOTE=Potter]
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg optog filmen "Allied" sendt fra DR1 her i juleperioden. Undervejs da jeg så filmen besluttede jeg at den film ville jeg gerne selv have. Dels synes jeg at det er en fin film, og billedet er glimrende.

Da jeg så "faldt" over filmen hos Coolshop i BD udgave, og incl. levering til bare 69 kr., så var beslutningen jo nem. Og nu er der er mail fra DAO om, at filmen nu ligger i min postkasseSmile



Hother, hvorfor søren har du ikke købt den i 4K? Den film er faktisk skudt i 6 og 8K og klart en løft i forhold 1080p udgave.
[/QUOTE]
Ja - jo, det skulle jeg måske have gjort. Men jeg så lidt af filmen via DR1, og her var billedet rigtigt godt. En lille forbedring kunne opnås via BD, og her er billedet nærmest fremragende. Og så havde Coolshop filmen til no-money incl. forsendelse, så for mig et godt køb.


Redigeret af Hother - 18-Januar-2019 kl. 17:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 09:12

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

QUOTE=Potter]
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg optog filmen "Allied" sendt fra DR1 her i juleperioden. Undervejs da jeg så filmen besluttede jeg at den film ville jeg gerne selv have. Dels synes jeg at det er en fin film, og billedet er glimrende.

Da jeg så "faldt" over filmen hos Coolshop i BD udgave, og incl. levering til bare 69 kr., så var beslutningen jo nem. Og nu er der er mail fra DAO om, at filmen nu ligger i min postkasseSmile



Hother, hvorfor søren har du ikke købt den i 4K? Den film er faktisk skudt i 6 og 8K og klart en løft i forhold 1080p udgave.
Ja - jo, det skulle jeg måske have gjort. Men jeg så lidt af filmen via DR1, og her var billedet rigtigt godt. En lille forbedring kunne opnås via BD, og her er billedet nærmest fremragende. Og så havde Coolshop filmen til no-money incl. forsendelse, så for mig et godt køb.
[/QUOTE]
Mener du det virkelig seriøs? At der kun var en lille forbedring ved at gå fra DR1 til en Blu Ray udgivelse..... ved ikke hvilken udbyder du benytter, men jeg mener at DR levere i 1080i og at f.eks Yousee så behandler signalet og levere i 720p men uanset hvad det måtte være, så er det klart en forringelse.

Jeg bliver sgu enlig lidt overraskede, du har generelt altid den nyeste og bedste skærm på marked år efter år, og lige nøjagtig den film er skudt med 6 og 8K kamera og editeret i 4K. Og den er faktisk sindsyg flot og endnu mere detaljeret i 4K udgaven, men at forskellen kun giver et lille løft med BD udgaven i forhold til DR1, på sådan en ret så fin skærm og ikke mindst din nye 4k afspiller. Lidt rystende...

Har man gearet skal det vel bruges optimalt?Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 10:03
@Potter,

Rolig nu, men tak for din udtalelse om mit set-up.

Jeg kan jo ikke med nogen mening graduere forbedringen i billedet fra DR1 til BD. Jeg har det sådan, at jeg ofte hellere vil købe en BD end en 4KHDR BD pga. lyset i HDR. Og når nu billedet på en BD for mig sidder lige i øjet mht. naturlighed og farver, jamen så kan jeg ikke ønske mig så meget mere. 
 
Edit: Jeg kan såmænd også glæde mig over en gammel DVD i sort/hvid, hvis bare den er godt optaget og produceret.


Redigeret af Hother - 19-Januar-2019 kl. 11:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 10:33
Så skete det minsandten, jeg får en ny mobil telefon. Min gamle iPhone 4S kan ikke rigtigt mere. Den kan ikke holde på strømmen og flere funktioner virker ikke mere. Den må også være 6-7 år gammel.

Da mit teleselskab Telmore havde et godt tilbud, synes jeg jo, så en Huawei P Smart er nu på trapperne. Mobiltelefoner interessere mig ikke, jeg skal bare kunne ringe og SMS´e, og det kan den nye mobil så vidt jeg kan bedømme.

Bare jeg nu ikke bliver aflyttet - det må være en kedelig affære for aflytterenLOL




B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 16:27
Æhhm .... tillykke med din nye telefon, og det kan da godt være at du fik den med posten, menøøøh ... forummet handler om "Film og udsendelser" Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu