recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kom der i din postkasse, snik snak tilladt 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad kom der i din postkasse, snik snak tilladt 3

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 22>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor køber du cd'er?

Primært amazon.co.uk
Jeg kan godt lide ejerskabet af det fysiske medium som ingen kan fucke med. Men ærlig talt så ripper jeg CD'erne til lossless alligevel og spiller diverse steder. Det er ikke fordi jeg tror at jeg kan høre den vilde forskel på min rippede lossless og lad os sige Apples købe format (AAC 256 kbps), men jeg kan godt lide at jeg ved at jeg ihvertfald ikke er begrænset på den front.
Jeg køber osse enkelt-numre på itunes og lidt HD numre i AIFF/flac format fra andre steder (mest hdtracks.co.uk og i gamle dage fra Pono shoppen). Men CD'er er billige på amazon, det er sjældent de koster mere end 50-70 kr for en ny CD. Hvis de koster mere køber jeg dem brugt til max 2 pund per CD Smile
Jeg har +16000 numre i min itunes hvor 95% er fra rippede CD'er i Apples lossless format.

EDIT: Jeg ved ikke om det er for meget sniksnak, men jeg ripper osse mine DVD, alm Bluray og UHD bluray skiver (til min Plex server). Hvor er det fedt at se 4K film i top kvali. Jeg prøvede at flytte en 50GB 4K fil overpå SD kortet i min Sony Xperia 1 som har et 4K display, men hold nu op det æder strøm... :) og måske det er lige skørt nok på en 6.5" skærm at se 4K film. Men det var sjovt lige at afprøve.


Redigeret af uffidon - 02-Juli-2020 kl. 13:54
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 22:28
Se hvad der kom i dag fra CDON, pris i alt 176 kr inkl fragt:

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:19
knægten bliver snart 5, så på mandag kan jeg hente hans fødselsdagsgave på posthuset 🙂

Frank

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

knægten bliver snart 5, så på mandag kan jeg hente hans fødselsdagsgave på posthuset 🙂

Frank

Puha, du bor forhåbentlig i fritstående hus? Ellers kan du godt blive upopulær.EmbarrassedBig smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

knægten bliver snart 5, så på mandag kan jeg hente hans fødselsdagsgave på posthuset 🙂

Frank

Puha, du bor forhåbentlig i fritstående hus? Ellers kan du godt blive upopulær.EmbarrassedBig smile

Rækkehus, så snart kender kvarteret knægten 😉

Frank
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

knægten bliver snart 5, så på mandag kan jeg hente hans fødselsdagsgave på posthuset 🙂

Frank

Puha, du bor forhåbentlig i fritstående hus? Ellers kan du godt blive upopulær.EmbarrassedBig smile

Rækkehus, så snart kender kvarteret knægten 😉

Frank
Hold da op, så er jeg glad for, at jeg ikke bor ved siden af. Om ikke andet de første år, hvor det nok ikke lyder for godt.Big smile
Men tillykke med hans fødselsdag, når den kommer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

knægten bliver snart 5, så på mandag kan jeg hente hans fødselsdagsgave på posthuset 🙂

Frank

Puha, du bor forhåbentlig i fritstående hus? Ellers kan du godt blive upopulær.EmbarrassedBig smile

Rækkehus, så snart kender kvarteret knægten 😉

Frank
Hold da op, så er jeg glad for, at jeg ikke bor ved siden af. Om ikke andet de første år, hvor det nok ikke lyder for godt.Big smile
Men tillykke med hans fødselsdag, når den kommer.

Takker 🙂 han får værelset midt i huset som musikrum, så "lidt" hensyn til naboerne bliver der taget 😉

Frank
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 20:11
MovieZoo har Dreamworks kampagne, 3 film (fx BD) til 100 kr. Fik købt Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, Chicken Run og Antz (skulle have været Flushed Away, men den kunne de ikke skaffe).
Men så kom der endnu et par Nick Park film på Blu-ray disc. Heart
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 19:50
Skal have et HDMI 2.1 udrustet RTX 3090 (først et midlertidigt 3080, mens jeg venter på hvad der så end ender med at blive det bedste 3090 AIB kort - Gigabyte Aorus Extreme eller Master virker som et godt bud). I den forbindelse skal jeg også have opgraderet monitoren til et 48 tommer LG CX (Vi har tidligere forsøgt med et C9 på 55 tommer, men så kunne begge monitorer ikke være på bordet), men for at "få velsignelse" til at udskifte den nuværende 43 tommer skærm med en 48 tommer og bryde symmetrien, idet den skal stå på samme skrivebord som kærestens 43 tommer skærm (tilsvarende til den jeg selv har idag) måtte jeg slå en deal af med kæresten: Hun syntes at det måtte være fuldt ud rimeligt at hun så fik et par Sennheiser HD 800S, hvis jeg skulle have nyt grafikkort og monitor, så det måtte jeg ud og finde til hende. (Fik jeg sagt at jeg elsker både hende og hendes valg?) Hun må så nødvendigvis overtage min Yolong D100 til 800'erne, så jeg har også selv været ude og panikindkøbe et Cyrus Soundkey til mig selv til mine AKG K701'ere (og min telefon på ferier) - Så må vi se om det lever op til anmeldelserne.

Så med andre ord var der 2 nye ting i postkassen i dag:
 


Redigeret af TBC1 - 10-September-2020 kl. 20:03
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 10:48
Bestilte i går kl 6.15 og landede i postkassen i morges kl 5.00 🙂

Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 22:52
Nu er det vel et par uger siden jeg faldt over dette Forum, i min søgning efter en Bio opgradering Big smile
Og det er så blevet til en del læsning af diverse anbefalinger.
Noget har ændret mine planer, andet bare lidt for nørdet for mig. Men fantastisk at se hvor meget folk går op i det Geek

MEN... det mest farlige ved at læse med her er at man fristes. Bliver s.. dyrt.
Men nu skal der så holdes øje med postkassen.
Der er både nyt lærred og 4K film på vej. 
Mon postmanden klare det Shocked
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 15:19
Øv for min, men tillykke til min BRORS postkasse i dag:



Selv havde jeg ikke samme held i går med dem jeg forsøgte (FE. MSI og som backup en ordre til et sted først i køen til et Gigabyte GeForce RTX 3090 Aorus Xtreme som alligevel er det jeg nok alligevel ønsker mest.

Så nu står jeg faktisk i kø til 5 forskellige grafikkort (4 stk 3080'ere og så det 3090 jeg regner med at skulle beholde) - kommer der et 3080'er først skal de andre 3080'ere afbestilles og den ankomne 3080 sælges når Gigabyte GeForce RTX 3090 Aorus Xtreme ankommer.  




Redigeret af TBC1 - 25-September-2020 kl. 15:21
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu