|
Indbygningshøjtalere til udhæng |
Besvar |
Forfatter | |
pnn
Bruger Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:10 |
Hejsa
Er der nogen der kan anbefale et sæt indbygnings højtalere til under udhæng/overdækket terasse på huset, De vil blive brugt sammen med en sonos AMP. Det meste af tiden vil de spille på meget dæmpet volumen og de aldrig komme over en volumen så man ikke kan snakke sammen Der er jo ikke mange steder man kan lytte til et sæt, så de bliver nok købt på test fra nettet Har kigget lidt rund og fundet frem til http://www.av-connection.dk/?PGr=6407 Nogen erfaringer ? Tror prisleje er maks 3000 for et sæt Mvh Peter Redigeret af pnn - 11-Juli-2017 kl. 11:11 |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bør også kigge efter enheder til biler, de er ofte designet til at kunne tage en del fugt og temperaturudsving. Hvis de hænger under et udhæng vil de heller ikke være udsat for hverken direkte sollys eller regn.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb to sæt af disse (31241)
http://www.biltema.dk/da/Bat/El/Elektrisk-tilbehor/Maritim-hojttaler-2000030779/ Koster dig "intet", kan holde til ret meget og sætter du to i serie på hver kanal, bliver det til 8 ohm i hver kanal og du kan brede lyden mere ud på terrassen. Klaua |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor bruger du ikke en trådløs højttaler?
Så slipper du for at ødelægge dit udhæng. Og det er mere fleksibelt. |
|
pnn
Funktioner
Tak(0)
|
Trådløs højtalere kræver jo en form for strøm, til opladning eller bare for at være online. Synes ikke det er mere fleksibel og bevæge mig over i noget bluetooth istedet for sonos. Det er bare endnu en app + har Sonos indenfor i forvejen
Samtidig med det findes der jo ikke en Sonos der direkte er til udendørs brug. Gider ikke flytte en frem og tilbage |
|
pnn
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan som min terrasse er tror jeg ikke jeg har brug for 4. Men billige er de da.
Bryder mig ikke rigtigt om udseende på dem. Men Hvordan spiller de ? |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Prøv evt at tjekke disse ud. https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/indbygnings--udendorshojttalere/argon-out6-udendorshojttaler/ |
|
u2pia
Super bruger Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Trådløse højtalere kan klares med en Sonos Connect + Bluetooth Transmitter. Ingen ekstra app er nødvendig
Redigeret af u2pia - 12-Juli-2017 kl. 17:01 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kønne er de ikke, de spiller ganske nogenlunde (mine DLS R50 er en helt anden boldgade), men de er godt vejrbestandige og har du hvide brædder på undersiden af dit udhæng, bliver de næsten "usynlige".
Vil du have god lyd ud af dem, skal de have en kasse på bagsiden. Klaus |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Tænker også udhænget skal forstærkes.
Undersiden at mit udhæng er tynde profilbrædder. Hvis jeg monterede højtalere der, ville hele udhænget spille med. En højttaler i eget kabinet er klar at foretrække. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |