recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTV - Trådløs Streaming PC-->TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTV - Trådløs Streaming PC-->TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Forstår ikke helt hvad du mener, alt andet fra Apple er
noget dyrt lort så mom ikke dettte også er det.


Tja, det er så din mening - jeg er af en anden.

Men jeg kommenterede nu mere på at du skrev at de ikke har haft held med
at tjene penge, og dertil kan jeg kun sige, at du burde kigge lidt på deres
regnskaber.

Jeg vil dog godt tilføje, at jeg er lidt skuffet over Apple TV - mest pga. den
kunstige begrænsning på inputformater.

Redigeret af lunddal - 12-Januar-2007 kl. 16:37
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 16:49
Apple ville være lukket uden deres iPod, derfor leder de desperat efter andre produkter inden folk finder ud af at man kan få mere for pengene hos andre producenter. Deres computere duer som bekendt ikke til noget, et faktum delt af det meste af verden udenfor et lille indspist, som regel  venstreorienteret miljø.

Lars
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Apple ville være lukket uden deres iPod, derfor leder
de desperat efter andre produkter inden folk finder ud af at man kan få
mere for pengene hos andre producenter. Deres computere duer som
bekendt ikke til noget, et faktum delt af det meste af verden udenfor et lille
indspist, som regel  venstreorienteret miljø. Lars


Jeez, hvor du vrøvler!!
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 17:32
Gør jeg nu også det? Lyder næsten som om jeg ramte plet.
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 18:17

 Hej,

Jeg er faktisk enig i, at IPOD'en ´kan have væreet med til at redde apple.. Når der så argumenteres med det faktum at man kan få mere for pengene ved andre producenter... så kan man jo kun ryste lidt på hovedet.. Det kan da godt være at du kan få noget ekstra power, men hvad med design osv. Her mener jeg Apple er i særklasse  

Det er vel lidt den samme situation med B&O Alle kan vel være enige i, at man for prisen på et B&O produkt kan få et andet produkt der kan noget mere 

At Apple høre til i en snæver kreds af venstreorienterede folk, må vel stå for din regning..  Hvad kan man bruge det til hehe

 

Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 18:25
Jeg drillede ham bare, selvom der nu nok er en hel del sandhed i det med de venstreorienterede. I dag står IPod for 2/3 dele af Apples omsætning og der er ingen tvivl om at de havde store økonomiske problemer inden Ipoden. Nu er der andre spillere på markedet og Apple ved naturligvis de skal finde på noget nyt som man også tydeligt kan se på deres produkter.
Du har da nok ret i at man kan sammenligne en Ipod med et B&O, enhver med lidt forstand på HIFI ville ikke røre ved et B & O anlæg med en ildtang; Kun udseende og uden indhold. Det er der så nogen der kan lide ligesom der er nogen der kan lide Britney Spears, men det bliver det altså ikke bedre af.

Lars
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Gør jeg nu også det? Lyder næsten som om jeg ramte
plet.


Underlig argumentationsform du fører.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Jeg drillede ham bare, selvom der nu nok er en hel
del sandhed i det med de venstreorienterede. I dag står IPod for 2/3 dele
af Apples omsætning og der er ingen tvivl om at de havde store
økonomiske problemer inden Ipoden.


Det er noget vrøvl. Apple havde et pænt underskud på ca. $1 mia. i et
kvartal tilbage i 1997, men ellers er det rent faktisk gået fint. Jeg tror du
har lyttet for meget til dem, der har dødsømt Apple de seneste
20 år.

Derudover omsatte Apple for $19,3 mia. i 2006 og iPod stod for de $7,7
mia. - det er 40%

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Nu er der andre spillere på markedet og Apple ved
naturligvis de skal finde på noget nyt som man også tydeligt kan se på
deres produkter.Du har da nok ret i at man kan sammenligne en Ipod
med et B&O, enhver med lidt forstand på HIFI ville ikke røre ved et B & O
anlæg med en ildtang; Kun udseende og uden indhold. Det er der så
nogen der kan lide ligesom der er nogen der kan lide Britney Spears, men
det bliver det altså ikke bedre af.Lars


Det "sjove" er så at iPod'en gang på gang i tests kåres som den med bedst
lyd. iPod'en var også langt fra den første, så der har hele tiden været
"andre spillere på markedet".

Mht. Mac'er så er de heller ikke dyrere end andre - det er en myte.

At du kan finde billigere computere hos f.eks. Dell er ikke ensbetydende
at de produkter, der er ens, er billigere. Flere gange har det vist sig at en
Mac har været billigere end en tilsvarende Dell.

Apple har til gengæld ikke så mange modeller at vælge mellem - specielt
ikke i low end segmentet.

Dine forkvaklede holdninger til Apple og dets kunder lyder på mig som
om du absolut intet kendskab har til iPod, Mac, Mac OS X m.m. men
bare nedgør dem for at være anderledes.

Nedgør jeg dig, fordi du er Windowsbruger? (Jeg kunne sige, at du har det
svært nok i forvejen med det valg, så det ville være synd at træde
yderligere i såret )
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 16:30
Ja, ja I vil jo narres, Apple er noget lort fra ende til anden og det må da være  mangel på information at mene noget andet. I vælger selv at være meget anderledes og det er sjovt at I Mac brugere altid føler Jer så forfulgte af resten af verden, inklusiv Forbrugerådet. Finder Apple ikke en anden pengemaskine end iPoden har vi heldigvis også snart set det sidste til Mac og deres dårlige produkter. Jeg har af gode grunde ikke det endelige regnskab fra Apple for 2006, men hvis du siger udfra de tal du nævner at Apple kunne undvære dem og overleve så kan man jo godt undre sig over de ikke følger dansk lovgivning og får repareret deres andre defekte maskiner.
Det eneste jeg vil give Apple er at der er kommet nogle gode ideer fra dem, problemet er bare at de ikke har evnerne til at føre dem ud i livet.
Er meget glad for min XP så intet blødende sår her og jeg er sikker på jeg bliver endnu gladere for min nye Vista når den engang kommer. Jeg er lige så sikker på Apple har opgivet kampen mod BG hvilket alle de underlige produkter  de har sendt på markedet også tyder på.
Nu er der jo mange forskellige test resultater her i verden  men hvis man vil have bedst lyd vælger man naturligvis ikke sådan noget modepræget legetøj.

Lars
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 16:34
Hvor gammel er du egentlig? 14?
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 17:46
Lad mig sige det på den måde at min livserfaring gør at jeg kan genkende en venstreorienteret uden humor når jeg møder ham.  
Til top
Chrissian Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:51

 


Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Ja, ja I vil jo narres, Apple er noget lort fra ende til anden og det må da være  mangel på information at mene noget andet.

Hmmm. Jeg kan ikke lige helt se hvad du mener her. Andet end, at jeg gerne vil give dig delvis ret. Apple's computere har ikke kunne hamle op med de almindelige Windows-baserede computere indtil for et par år siden. Så langt vil jeg gerne give dig ret. Dernæst vil vove at påstå din mening er forældet. Ikke at du ikke mener det du mener nu, men det lader til, at du er underinformeret ifht hvad der er sket med apples produkter inden for bare det seneste år. Bare deres OSX (som kører på intel's duo core 2, men det vidste du jo godt) er ikke mindre end formidabelt og er lysår foran XP. Du kan bare se, hvad for nogle features det nye Vista reklamerer med ( http://www.microsoft.com/danmark/windowsvista/features/defau lt.mspx) og som du kan se, er det fyldt med plagiater fra OSX (http://www.apple.com/dk/macosx/overview/) :

Hurtig Søgning = Spotlight

Windows Flip/3D = Exposé

Sikkerhed:Det var da også på tide, at MS prøver at gøre noget ved det i stedet for bare at lappe hullerne.

Netværk: Nu bliver det endelig lettere at sætte netværk op i Windows Vista. Wow. Det var da også på tide. Netværksopsætning - noget man som XP-bruger kun kan fordømme langt væk.

Sidebar = Dashboard

Gadgets = Widgets

Syncroniseringscenter = .mac

Windows-Calender = iCal

Udfra ovenstående (at Windows plagierer Apple), kan man vel konkludere at følgende ikke kan være særlig sandt (især når man tænker på, at produkterne er så geniale, at konkurrenten integrerer dem i deres eget system og tilmed sætter dem på som (top-)Features):

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Det eneste jeg vil give Apple er at der er kommet nogle gode ideer fra dem, problemet er bare at de ikke har evnerne til at føre dem ud i livet.



Jeg har selv været negativ indstillet over mac, da jeg ikke regnede det for noget og gik ud fra, at Mac kun var noget grafikere designere osv kunne bruge. Lige indtil jeg fik Apple præsenteret af en svoger i sommers. Da var det, jeg fandt ud af, at jeg bare MÅTTE ha en Mac. Jeg har ikke fortrudt jeg skiftede (i oktober). Tværtimod! Jeg synes egentligt det er syndt, at der ikke er flere windows-brugere, der skifter til Apple.
Jeg vil for alt i Verden ikke tilbage til alt bøvlet med genstart af OS'et i ny og næ, fordi programmerne kører langsommere og blevet ustabile pga. man har spillet et spil eller har haft flere programmer åbne samtidigt over et stykke tid. Ikke mere geninstallering af OS hvert halve til hele år pga overfyldning af registreringsdatabasen. Ikke flere sikkerhedshuller i diverse MS-programmer. Det hele kører bare glidende og upåklageligt når  man har en Mac! Jeg kan ikke forestille mig, at hvis du skal være HELT ærlig, at du så kan påstå at du i din tid med XP, at så har systemet har kørt glidende og upåklageligt?! (altså lige med undtagelse af de første par måneder efter man enten har installeret eller geninstalleret det.)

Chrissian

PS jeg har valgt ikke at kommentere forbrugerrådet og Kontant i det her indlæg, da jeg ikke synes det er en del af diskussionen ("Apple er noget bras; jeg ved ikke bedre").

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu