|
Kabel-TV |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
anhal
Ny bruger Oprettet: 01-August-2017 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-August-2017 kl. 19:53 |
|
Så er Stofa kontaktet.
Med lidt held fik jeg overtalt sælger til at jeg kunne slippe for teknikerbesøg til 500 kr. Videre vil opstart være fra 01-09-17, da vi skal på ferie i august. Det står på Stofas hjemmeside at lille pakke koster 166 kr/mdr, men sælger sagde at prisen blot var 151 kr/mdr. Alt i alt en god samtale. Det hele tegner ihvertfald godt indtil videre.
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1143 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes da bare du kan ringe til Stofa og sige du er usikker på om du rent faktisk selv skal oprettes som kunde og betale abonnement eller om der er din udlejer som du forklarer. Det kan de formentlig se baseret på adressen. Og hvis de siger det er dig så kan du jo blot foreslå at droppe teknikerbesøg da der er hul igennem i forvejen. Men oprettelsen kan sagtens dække over andet også.
|
||
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som udgangspunkt har teknikerne mere travlt med at 'åbne' tv-pakker for nye kunder end at lukke. Måske lukkes signalet næste gang der er en Stofa tekniker i nærheden.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det kun er for at få kunder i butikken, så har du MÅSKE kun forbindelse i 30 dage, eller en måned før signalet EVT. lukkes. Så måske, du også skulle kontakte Stofa, hvis de andre er for sløve i optrækket med at give besked... Hvor lang tid har du haft lejligheden?
|
||
anhal
Ny bruger Oprettet: 01-August-2017 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg kontaktet min udlejer PM ift. om Stofas "lille pakke" i realiteten betales af udlejer. Det er Region Syddanmark som udlejer lejligheden til mig, og de lejer den igen af TopDanmark. Det er derfor ikke helt tjek på alle aftaler.. Hvis de afkræfter at lille pakke er betalt kontakter jeg Stofa hurtigst mulig, ift. at slippe teknikerbesøg. Umiddelbart tænker jeg at signalet altid står åbent.
Redigeret af anhal - 02-August-2017 kl. 09:19 |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så gør et eller andet, hvis du vil have Stofa og MÅSKE kan få det uden denne uhyrlige startafgift, mens der er hul igennem, i vægdåsen. Sig til dem, at der er en programpakke allerede nu, og hvorfor der så skal betales for at få en tekniker ud. Måske, de blot ikke har fået lukket signalet efter den tidligere lejer? Måske, de lader signalet være åbent, for at få kunder i butikken?
|
||
anhal
Ny bruger Oprettet: 01-August-2017 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af anhal - 01-August-2017 kl. 22:59 |
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1143 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke sådan at den lille pakke eventuelt betales via dit medlemskab af boligselskabet/grundejerforeningen eller lignende?
|
||
anhal
Ny bruger Oprettet: 01-August-2017 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej alle. Tak for gode, relevante svar.
Lige nu ser vi TeliaTVs "Lille pakke" via Apple TV 4. Det fungerer udmærket. Mit/vores eneste problem er at TV2 Danmark er i for lav opløsning. Her hjemme ser vi også NRK og TV2 Norge. Desværre har man også begyndt at sende NRK1 ringere opløsning, og TV2 Norge har altid været sendt i suboptimal kvalitet. Men så koster pakken også blot 99 kr/mdr. Jeg checket i går. Og lige nu, sender Stofa den "Lille pakke" via vores antennestik, uden at vi er tilmeldt eller vi betaler for dette. Det er også denne vi ønsker. Jeg kommer til at ringe dem, og høre om vi kan få "Lille pakke" til 166 kr/mdr, minus 500 kr for teknikerbesøg. Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil vi køre videre med TeliaTV via Apple TV 4. Jeg er enig med jer i at det er dumt at ikke betale. Tak for gode svar.
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1143 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis pakken ellers passer til det du ville bestille selv, så ville jeg nok spørge Stofa om de ikke kunne se bort fra de 500 kr. for tekniker besøg fordi det jo ikke er nødvendigt.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4937 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes det er mærkeligt at man skal betale for at blive kunde, når der er tale om et abonnement.
Stofa må jo være interesseret i at tjene penge? Hos youSee sender de uden beregning nye routere ud til folk hvert 2. år hvis man siger der er dårlig dækning. Hvis der er forbindelse, så mener jeg du skal stå på din ret til at slippe for tekniker gebyr. Tekniker besøg er inklusiv i abonnementet, hvis det er Stofa som er skyld i dårligt signal.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19214 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lidt af et dilemma, fordi det er op til Stofa om der er noget i kablerne. Det der oftest sker, er at filteret der bestemmer hvilken TV-pakke der kommer ud af jeres stik, ikke fjernes, før der er en tekniker der er i området alligevel. Det vil sige at gør i intet, risikerer i at der pludseligt ikke er noget signal. Du/I er klar over at i selv skal gøre noget og at det kan være en gråzone at lade være med at kontakte/betale Stofa. Derfor kan i risikere at de forlanger betaling med tilbagevirkende kraft.
De 500 kroner er peanuts i forhold til, hvad du kommer til at betale Stofa i de næste mange år fremover. Og jeg formoder at du finder det rimeligt at Stofa sørger for at din installation er rigtigt opsat? Mit råd: Betal de 500 kroner og hav dit på det rene. Klaus |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |