recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvserver windows?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvserver windows?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tvserver windows?
    Sendt: 15-August-2017 kl. 08:17
Vil gerne have bygget en TVserver op og har derfor købt et tvkort der er monteret i min server..

Nogen der kan guide mig til noget software jeg skal bruge som server?

Havde tænkt at bruge min Nvidia boks i den anden ende så der skal også installeres noget app i den ende.. helst ikke Kodi. men en app lavet kun til tv

Bruger windows server 2012 som os

Anyone?



Redigeret af nitrotg - 15-August-2017 kl. 08:18
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 11:49

Hej.

Jeg kender ikke din Nokia boks?

Men hvis du kører Windows server 2012, ved jeg ikke om det er en R2?

For så vil jeg foreslå at du installerer Windows Server Essentials Media Pack 


Hvis du folder 'Details' ud i ovenævnte links står :

'Streaming of media (photos, music and videos) to DLNA-compliant receivers'
'Smooth streaming to HTML5-compliant browsers by using Remote Web Access and to web service applications'
'UI elements associated with the configuration of media streaming in the Windows Server Essentials Dashboard'

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 11:59
jeg bruger ikke antenne mere af nogle art. men kig på plex server. som har live og PVR nu. og brug plex app'en til shielden
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg kender ikke din Nokia boks?

Men hvis du kører Windows server 2012, ved jeg ikke om det er en R2?

For så vil jeg foreslå at du installerer Windows Server Essentials Media Pack 


Hvis du folder 'Details' ud i ovenævnte links står :

'Streaming of media (photos, music and videos) to DLNA-compliant receivers'
'Smooth streaming to HTML5-compliant browsers by using Remote Web Access and to web service applications'
'UI elements associated with the configuration of media streaming in the Windows Server Essentials Dashboard'

Hilsen Carsten.


Ikke nokia boks men Nvidia boks :)

WSEMP er allerede installeret men kræver stadig noget software til at styre kanalerne :)


Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg bruger ikke antenne mere af nogle art. men kig på plex server. som har live og PVR nu. og brug plex app'en til shielden

Har jeg faktisk brugt. men syntes ikke den virker særlig optimal.. den er lang tid om at skifte kanal og mangler også en bedre guide..

Men mon ikke de bliver bedre med tiden :)
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 13:45
Jeg har netop eksperimenteret med NextPVR. Det var for at prøve det til et Kodi setup, men det kan vel også bruges til andre klienter. NextPVR gik i hvert fald glat. Du kan også kigge på TVHeadend.
Mvh dan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 19:16
Der er rigtigt mange der anvender https://dvblogic.com/en/dvblink/
scroll ned i bunden  - findes til et hav af platforme.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Vil gerne have bygget en TVserver op og har derfor købt et tvkort der er monteret i min server..

Nogen der kan guide mig til noget software jeg skal bruge som server?

Havde tænkt at bruge min Nvidia boks i den anden ende så der skal også installeres noget app i den ende.. helst ikke Kodi. men en app lavet kun til tv

Bruger windows server 2012 som os

Anyone?


Jeg er netop igang med tilsvarende setup hvor jeg konverterer mit PC baserede HTPC setup med en NAS som TV server og Nvidia shield som client. Du kan eventuelt følge min tråd i media center forummet.

Jeg har en HDHR3 med 4 DVB-C tunere og planen er at installere TV Headend eller DVBlink til at fungere som PVR SW og bruge Kodi med addon i en Shield.

TV Headend er gratis og jeg har kun begrænset erfaring indtil videre men det er nu sat op og giver hvad jeg kan se stor fleksibilitet. DVBLink TVSource har jeg brugt i mange år på min medie center PC, og det fungerer også godt og stabilt. DVBLink koster penge men giver samtidigt mulighed for at anvende en mere udbygget EPG funktion med mere data. 

Så hvis din server er en Windows PC så ville jeg anbefale DVBLink, da jeg ikke kan se TV Headend til windows PC. Men du kunne jo bare lægge linux på.

Med hensyn til Kodi, så kan du jo reducere menu punkterne til hvad du har brug for hvis der er for mange valgmuligheder.




Redigeret af bphhm - 15-August-2017 kl. 19:51
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 07:38
Fedt med DVBlink.. lige hvad jeg skulle bruge..

Jeg for dog et couldn't load plugin når jeg tænder en kanal.. tænker det muligvis må være noget codec?
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 15:17
Jeg har i en del år brugt DVBViewer, men er siden sprunget på NextPVR, som umiddelbart er nemt at sætte op, og som, i min optik, er rimelig hurtig til kanalskift.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 17:56
Jeg har selv 2 nvidia shield og Hdhomerun samt spmc. Har tidligere prøvet både Dvbviewer og Mediaportal men kører nu tvheadend som er det jeg klart har haft bedst erfaring med. Da det kører Linux kan du evt. Bruge virtualbox og lave en tvheadend server på den.

Redigeret af Bjur - 16-August-2017 kl. 17:57
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 14:42
Takker for alle de svar der er kommet..

Jeg har besluttede mig for at prøve at starte serveren på frisk.. generelt så har windows server givet mig en masse udfordringer igennem tiden.. så det er måske tid til at prøve noget nyt..

Bliver dog bygget op som vmware esxi så jeg altid kan få windows tilbage hvis det skulle gå galt..


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu