recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 30>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 22:18
Hmm, betyder det der kommer en x7900 til salg? Så kunne jeg være interesseret :-)

Og tillykke med N7'eren! Jeg var ikke selv vaks nok til at få fingrene i en der lige har været til salg på DBA for sådan en havde jeg ellers udset mig.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hmm, betyder det der kommer en x7900 til salg? Så kunne jeg være interesseret :-)

Og tillykke med N7'eren! Jeg var ikke selv vaks nok til at få fingrene i en der lige har været til salg på DBA for sådan en havde jeg ellers udset mig.

Hehe den kommer helt sikkert til salg og har den første som skal se på den næste uge. Er på ferie i Grækenland (perfekt sted til impuls køb af projektor fra strandstol) og er hjemme næste uge.

Smid evt en PM så kan vi tale videre
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 15:47
Når først man har fået et par Ouzo i solen, så er man klar til at købe hvad som helst 😉 God ferie, skal også selv snart til Grækenland 🌞
Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Når først man har fået et par Ouzo i solen, så er man klar til at købe hvad som helst 😉 God ferie, skal også selv snart til Grækenland 🌞
Frank

Det er lækkert hernede så du kan godt glæde dig. Solen skinner👍🏻

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 12:50

Så skete der lidt praktisk i biografen efter nogle måneders stilstand.

Har længe gerne ville prøve den “nye” N7 fra JVC og opleve hvad sådan en kasse kan. Et godt tilbud på en brugt præsenterede sig og så er det med at slå til. 

Godt tilbud, godt nok til at skifte ihvertfald😂

Kassen er KÆMPE kontra den gamle X7900 og det krævede at det gamle bagvæg blev splittet ad (igen) for at gøre plads.

Efter timer med at få den på plads kom første billede frem


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 12:51
Der skal pudses en del næste uge bagved så stof blev sat hurtigt på - hurra for Velcro!!!
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Der skal pudses en del næste uge bagved så stof blev sat hurtigt på - hurra for Velcro!!!

Vi ville være håbløst bagud hvis velcro og gaffatape ikke var blevet opfundet 😉
Tillykke med det nye billede 🙂

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 09:06

Lidt update fra kælderen.

Den nye maskine er blevet mildt tunet ind så kontrast ser okay ud på test mønstre. 
Krævede en smule justering men kun minimalt. Nu får den lov at stå nogle timer inden jeg bestiller kalibrering. Kan nogen anbefale et firma så endelig råb op.

En anden lidt dum opdagelse er at gain på lyngdorf er ca. +20 db kontra normale pre amps. Så subs har til tider har en mislyd, som var clipping i signalet vil jeg tro. Justerede ned til -20db på lyngdorf enheden på LFE og justerede op på Behringer. 
Ville gerne teste om input signalet er fint nu i NX6000D dip delen, men deres software understøtter kun win8Angry Mega irriterende at have amps med DSP uden at kunne få adgang til det. Så rammer budget hammeren desværre kontra dyre mærker


Tanker om nyt der skal ske
Lyngdorf har opdateret deres software så der nu kan håndteres flere subs med delay.
Har bestilt et ekstra XLR kabel hjem så der skal testes med Room Perfect uden MSO og mini DSP i kæden. 

Tænker at justere delay ind og køre 2 x output således at de forreste og bagerste kører som par. 
Virker det uden for mange problemer tænker jeg at fjerne MiniDSP delen. 

Her lidt billeder fra projektoren i aktion. 
Mega flotte farver og godt med lys. Helt tydeligt at den ikke har så kraftig hvid på 135" men det er helt ok. 





Redigeret af JohnConnor - 20-Oktober-2021 kl. 09:11
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 09:22
Tillykke med den nye projektor.
Det lyder mærkeligt med Behringer softwaren (NX Series Edit PC V1.0), jeg kører det uden problemer på Windows 10. Har du noget anti virus/malware kørende som muligvis blokerer for det?


Redigeret af Eeyore - 20-Oktober-2021 kl. 09:23
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Tillykke med den nye projektor.
Det lyder mærkeligt med Behringer softwaren (NX Series Edit PC V1.0), jeg kører det uden problemer på Windows 10. Har du noget anti virus/malware kørende som muligvis blokerer for det?

Kører på en surface pro med Forticlient.
Kan se mange skriver om det, men fedt det kan virke. Tror jeg spinner en anden maskine op og tester
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 12:56

Tak for tippet - virkede fra Lenovo !:)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 13:13
Morten stjernholm oplevede samme problem da han testede mp-50.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu