recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 30>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2020 kl. 22:03
Overvejet et rack udenfor rummet? :-)

Få varmen ud og få en ren og clean front.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2020 kl. 22:07



Hvis Du kigger på Dit eget billede som viser stien fra filen hos TIDAL indtil den går i dine højttalere.
Så håndterer Din Lyngdorf først signalet fra der hvor der står Lyngdorf MP-50 alt inden da er håndteret af TIDAL og ROON.

Har kommunikeret med Lyngdorf omkring MQA (lad mig bare sige, De er ikke imponerede)

På https://audiophilestyle. com/blogs/entry/466-some-analysis-and-comparison-of-mqa-encoded-flac-vs-normal-optimized-hires-flac/
Kan Du se en sammenligning mellem en lossless FLAC fil og en lossy MQA fil. Bemærk at med en mindre fil kan man med FLAC opnå højere kvalitet uden MQA DAC's som er samlet af jomfruer i måneskin.

Vær også opmærksom på at informationerne om hvilke dioder der skal tænde på DAC'en gemmes i de mindst betydende bits (hvilket sænker signal/støj forholdet)

Forestil Dig at Du havde et produkt som rent faktisk kunne det Du påstår det kan. 

Ville Du så?:
a) Demonstrere at produktet kan
b) Sidde ved et Hifi udstilling og banke i bordet og råbende påberåbe at alt hvad der fremlagt ikke er sandt

MQA valgte så det sidste: https://www.youtube. com/watch?v=NSv0lcHlawk
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 17:31
Så kom der kabler til udvidelser og lidt små ændringer 
Tænker ikke jeg kommer i kridthuset hos de store kabel guruer!😅
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:




Hvis Du kigger på Dit eget billede som viser stien fra filen hos TIDAL indtil den går i dine højttalere.
Så håndterer Din Lyngdorf først signalet fra der hvor der står Lyngdorf MP-50 alt inden da er håndteret af TIDAL og ROON.

Har kommunikeret med Lyngdorf omkring MQA (lad mig bare sige, De er ikke imponerede)

På https://audiophilestyle. com/blogs/entry/466-some-analysis-and-comparison-of-mqa-encoded-flac-vs-normal-optimized-hires-flac/
Kan Du se en sammenligning mellem en lossless FLAC fil og en lossy MQA fil. Bemærk at med en mindre fil kan man med FLAC opnå højere kvalitet uden MQA DAC's som er samlet af jomfruer i måneskin.

Vær også opmærksom på at informationerne om hvilke dioder der skal tænde på DAC'en gemmes i de mindst betydende bits (hvilket sænker signal/støj forholdet)

Forestil Dig at Du havde et produkt som rent faktisk kunne det Du påstår det kan. 

Ville Du så?:
a) Demonstrere at produktet kan
b) Sidde ved et Hifi udstilling og banke i bordet og råbende påberåbe at alt hvad der fremlagt ikke er sandt

MQA valgte så det sidste: https://www.youtube. com/watch?v=NSv0lcHlawk

Fik læst lidt selv og kan godt se der er hajer i farvandet på den løsning. Er dog vild med Roon delen og tænker jeg giver MQA delen en chance på de numre hvor det er på.

Musik samlingen bliver også smidt på NAS så kan der sammenlignes lidt👍🏻
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 19:16
Er lidt nysgerrig på om du syntes der er en forskel på dine tidligere sda 2175 og på  din nye sda 2400... ved godt at det er noget tid siden du havde dem 🙂

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Er lidt nysgerrig på om du syntes der er en forskel på dine tidligere sda 2175 og på  din nye sda 2400... ved godt at det er noget tid siden du havde dem 🙂

Frank

Hehe det er godt nok længe siden og der er sket for meget på akustik, Room Perfect etc til at konkluder noget.

Vil tro den gamle er et bedre design med ringkerne trafo etc.
Havde jeg ikke ville spare lidt plads og holde designet fra min processor var jeg kørt med de gamle👍🏻
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Er lidt nysgerrig på om du syntes der er en forskel på dine tidligere sda 2175 og på  din nye sda 2400... ved godt at det er noget tid siden du havde dem 🙂

Frank

Hehe det er godt nok længe siden og der er sket for meget på akustik, Room Perfect etc til at konkluder noget.

Vil tro den gamle er et bedre design med ringkerne trafo etc.
Havde jeg ikke ville spare lidt plads og holde designet fra min processor var jeg kørt med de gamle👍🏻
Du har også haft fart på, det er ikke meget du har tilbage af det setup du havde sammen med de gamle Lyngdorf 🙂

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 07:49

Så sker der lidt igen i den lille kælder. 
Med atmos har jeg ikke været så imponeret over den oplevelse som det skulle tilføre. 
Kører jeg testtoner kommer lyden fint fra de enkelte atmos kanaler og i rigtigt niveau, men under film lytning er det lidt for diskret til det jeg havde håbet. 
Lyngdorf kan heldigvis lave 2 matrix kanaler mellem den foreste og bagerste atmos kanal. 
En slags "center" atmos højre/venstre. Så 2 stk. FPM2 fra B&W er købt og skal hænges op

Udover det har Disney+ været et hit men lyden og atmos har været fraværende. Fik testet lidt og ved at vælge HDR10 i shield opsætningen kommer nu både atmos og HDR som åbenbart hænger sammen i disney+ appen. Godt lille tip til jer andre der nørder:) 
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 08:19
Der er da 6 native loft-kanaler i atmos? For du bedre resultater med en matrixed udgave?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Så sker der lidt igen i den lille kælder. 
Med atmos har jeg ikke været så imponeret over den oplevelse som det skulle tilføre. 
Kører jeg testtoner kommer lyden fint fra de enkelte atmos kanaler og i rigtigt niveau, men under film lytning er det lidt for diskret til det jeg havde håbet. 

Har du prøvet at slå Atmos til og fra når du ser en film? Min oplevelse af Atmos er ikke, at det pludselig er meget federe fordi lydene kommer fra loftet, men derimod at det forbedrer panoreringer og "rumfornemmelsen" væsentligt hos mig.
 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Der er da 6 native loft-kanaler i atmos? For du bedre resultater med en matrixed udgave?

Lyngdorf MP50 kan kun håndtere 4 diskrete atmos kanaler så det er matrix eller køb af MP60 i stedet😱
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Så sker der lidt igen i den lille kælder. 
Med atmos har jeg ikke været så imponeret over den oplevelse som det skulle tilføre. 
Kører jeg testtoner kommer lyden fint fra de enkelte atmos kanaler og i rigtigt niveau, men under film lytning er det lidt for diskret til det jeg havde håbet. 

Har du prøvet at slå Atmos til og fra når du ser en film? Min oplevelse af Atmos er ikke, at det pludselig er meget federe fordi lydene kommer fra loftet, men derimod at det forbedrer panoreringer og "rumfornemmelsen" væsentligt hos mig.
 

Nej, men spørgsmålet er hvordan det gøres mest simpelt.
Må lige prøve at se i processoren om jeg kan pille atmos fra 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu