recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 30>
Forfatter
Besked
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 11:19
Spændende tråd! 

Min erfaring er, at flere atmos kanaler ikke nøvendigvis er bedre.   Faktisk er det vigtigere at topkanalerne er lige over hovedet, eller vinklet mod lytte positionen. 

Jeg begik selv den fejl, og endte med at sidde i mellem 2 sæt atmos kanaler der spillede lige ned i gulvet.   Kunne jeg gøre det om i dag, ville jeg nøjes med et sæt lige over lytte positionen. 

Hvis der er flere "rækker" i biografen giver det selvfølgelig stor mening med flere kanaler, ellers er man nok bedre tjent med at satse på en "direkte over hovedet" placering.   Jeg har prøvet at fikse /  "forbedret" min oplevelse ved at skifte de fire loftkanaler ud med et tripol design, så der kommer noget "vinkel" på top kanalerne mod lytte positionen.   Det har givet en mere distinkt loftkanal.   

Sidst, er det selvfølgelig helt essensielt at LS og RS er i "ørehøjde", så der er klar forskel på kanalernes højde placering. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af stjernholm stjernholm skrev:

Spændende tråd! 

Min erfaring er, at flere atmos kanaler ikke nøvendigvis er bedre.   Faktisk er det vigtigere at topkanalerne er lige over hovedet, eller vinklet mod lytte positionen. 

Jeg begik selv den fejl, og endte med at sidde i mellem 2 sæt atmos kanaler der spillede lige ned i gulvet.   Kunne jeg gøre det om i dag, ville jeg nøjes med et sæt lige over lytte positionen. 

Hvis der er flere "rækker" i biografen giver det selvfølgelig stor mening med flere kanaler, ellers er man nok bedre tjent med at satse på en "direkte over hovedet" placering.   Jeg har prøvet at fikse /  "forbedret" min oplevelse ved at skifte de fire loftkanaler ud med et tripol design, så der kommer noget "vinkel" på top kanalerne mod lytte positionen.   Det har givet en mere distinkt loftkanal.   

Sidst, er det selvfølgelig helt essensielt at LS og RS er i "ørehøjde", så der er klar forskel på kanalernes højde placering. 

Hej S. 

Tak for input og fedt du tager dig tid til at læse og give feedback.

Rent praktisk har jeg sat alle 4 atmos kanaler i loftet med 45grader ud og frem som er specs fra Dolby. De er vinklet 45grader mod lyt så diskant peger ned på primær position. 
Alle surround "bed layer" kanaler er sat i ørehøjde med diskant i ørehøjde +5 cm for at flere i sofaen ikke direkte blokere. Akustik er sat op til at tage værste refleksioner både med loft og på modsat væg (kæmpe forbedring inden atmos) 

Så tænker jeg har gjort det meste ben arbejde i forhold til at sætte det hele op på den korrekte måde. 
Det kan også være som Jonas skriver at jeg blot forventer mere af atmos end det egentligt er.

Så nu prøver jeg lige nogle ekstra kanaler og ser om mere lyd er bedre lyd fra loftet :) 

Har rettet højde på sidekanaler så mange gange nu at vægge snart falder sammen.. Det slutter aldrigLOL

Om du en dag giver kaffe gad jeg rigtig gerne høre dine M&K i øvrigt
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 12:30
@Kenneth, skriv gerne nogle af de scener ned hvor du synes tingene mangler. Inden vi flår panelerne ned hos mig næste weekend, kan vi jo lige se et par klip. 

Mine højttalere peger forresten direkte ned da jeg ikke havde mere plads at give af til vinkling. Husk at vinkling ikke ændrer på hvor lyden kommer fra, men det gør blot at du er mere on-axis og højttaleren derfor lyder "som den skal". Jeg har kun én række hos mig, så det har jeg kunne rette op med EQ.
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 14:02
Hej John. 

Selvfølgelig og skulle man da sige i lige måde! Tongue.  Det er en ganske tillokkende kælder du efterhånden har fået dig..  Skriv gerne til mig på redaktionen eller via en PM, så arrangerer vi da noget film!
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 18:00

Så kom næste lyngdorf amp hjem.
Den skal benyttes til center.
Tænker om det er værd med Y splitter og kører begge kanaler ind bi amp mæssigt. Nogle erfaringer?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 21:06

Dagens nye gear blev rammer med molton deco.
De er ikke sat fast endnu men forskellen mellem mat sort/grå er fantastisk.

Troede der var en lampe tændt i startenLOL

Her et par billeder hvor man kan spotte forskellen:





Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 17:31

I dag gik med at komme lidt videre med kælderen og fik endelig kablet og sat de sidste atmos kanaler op i loftet så der nu er 6 kanaler samlet:

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 18:20

Anlægget er også blevet lidt mere diskret i sort - Gad godt lyngdorf hele vejen men med 5 kanaler i brug bliver det for stor en udskrivning kontra værdien:) 

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 19:11
Ser godt ud, men det nye lærede, fik du bygget det?

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ser godt ud, men det nye lærede, fik du bygget det?

Frank

Det nye lærred er faktisk screen research som bare passer med meget lille gap når det er 135”

Det er tap tension og akustik transperant 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 21:44

Efter timer med MSO, REW, Minidsp og roomperfect er kalibrering slut for en stund og nu er det tid at nyde lidt musik.

Kan stadig blive alvorligt betaget af den scene som B&W giver rent visuelt og er stadig glad for at alt grej er synligt trods det til tider giver besvær!


Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 23:07
wauw.  Bare wauw
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu