recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 16:02

Til de nysgerrige der roder med PEQ og subs er her lidt målinger.
Nedenstående er sub efter MSO og justeret ind med resterende kanaler dog før Room Perfect i lyngdorf


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 16:06

Og her Venstre kanal før og efter Room Perfect 

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 09:25
Bruger du også dine subwoofere i stereo eller er de kun med ved surround?

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Bruger du også dine subwoofere i stereo eller er de kun med ved surround?

Frank

Hej Frank

Bruger dem til alt lytning.
Man kan ikke ændre på Lyngdorf så noget kører stereo og andet ikke (så vidt jeg ved). Ændrer jeg højttaler opsætning, eks front til fullrange så smider den hele Room Perfect kalibreringen.

Rent praktisk måles alle kanaler i kalibrering inkl sub så lyngdorf enheden “kender” ikke fronterne uden.

Har kørt en test med 2 kanaler og Room Perfect kan ikke fikse alle unoder i bassen som mine subs kan grundet hvordan de står.




Redigeret af JohnConnor - 30-December-2020 kl. 11:37
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Bruger du også dine subwoofere i stereo eller er de kun med ved surround?

Frank

Hej Frank

Bruger dem til alt lytning.
Man kan ikke ændre på Lyngdorf så noget kører stereo og andet ikke (så vidt jeg ved). Ændrer jeg højttaler opsætning, eks front til fullrange så smider den hele Room Perfect kalibreringen.

Rent praktisk måles alle kanaler i kalibrering inkl sub så lyngdorf enheden “kender” ikke fronterne uden.

Har kørt en test med 2 kanaler og Room Perfect kan ikke fikse alle unoder i bassen som mine subs kan grundet hvordan de står.


Lyder der "rigtigt" i stereo, måske et underligt spørgsmål, men spørger fordi jeg i de sidste par dage har lyttet til noget musik hvor jeg ved der skal ske noget i bunden, men mine højttalere er stille som i graven. Mine gamle jbl 250 ti spillede dybere end dem jeg har nu, men dem jeg har nu har en bedre øvre bas. Så tænker at et sæt subwoofere måske kunne være en god løsning hos mig. Du har jo sikkert hørt dine fronter med og uden sub, så vil egentlig bare vide om det trækker i en negativ retning med subs i stereo? Sorry for et out of topic spørgsmål 😉

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 12:11
Intet problem:)

Jeg har ført kørt uden sub og største problem for mig er den kæmpe forskel der er mellem forskellig anslag/toner i det dybe. 
Hvis man hører “butterfly” med Jason Mraz så skal bas delen jo helst have samme niveau og det var altid for meget og for lidt. Med subwoofere justeret ind er det lige i skabet.

Men integrationen er kritisk og har selv brugt +100 timer på at få den viden og praktisk erfaring til at det spiller ordentligt.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Lyder der "rigtigt" i stereo, måske et underligt spørgsmål, men spørger fordi jeg i de sidste par dage har lyttet til noget musik hvor jeg ved der skal ske noget i bunden, men mine højttalere er stille som i graven. Mine gamle jbl 250 ti spillede dybere end dem jeg har nu, men dem jeg har nu har en bedre øvre bas. Så tænker at et sæt subwoofere måske kunne være en god løsning hos mig. Du har jo sikkert hørt dine fronter med og uden sub, så vil egentlig bare vide om det trækker i en negativ retning med subs i stereo? Sorry for et out of topic spørgsmål 😉

Frank
Desværre har subs et dårligt ry hos stereo-folk hvilket er super ærgerligt.

Simpelt fortalt, så skal dine højttalere places der hvor de har bedst stereoperspektiv og bedst bas. Desværre er det sjældent samme sted som opfylder de to ting på én gang. Så en subwoofer er faktisk en stor gevinst i et stereosetup da du deler tingene op. Du kan placere højttalere for perfekt stereoperspektiv og du kan placere subs for perfekt bas - så er alt perfekt! :)

Grunden til at subs har et dårligt ry hos stereofolk er, at det er super svært at få sat korrekt op. Og så lyder det netop ikke rigtigt.


Redigeret af Jonas_h - 30-December-2020 kl. 16:58
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Lyder der "rigtigt" i stereo, måske et underligt spørgsmål, men spørger fordi jeg i de sidste par dage har lyttet til noget musik hvor jeg ved der skal ske noget i bunden, men mine højttalere er stille som i graven. Mine gamle jbl 250 ti spillede dybere end dem jeg har nu, men dem jeg har nu har en bedre øvre bas. Så tænker at et sæt subwoofere måske kunne være en god løsning hos mig. Du har jo sikkert hørt dine fronter med og uden sub, så vil egentlig bare vide om det trækker i en negativ retning med subs i stereo? Sorry for et out of topic spørgsmål 😉

Frank
Desværre har subs et dårligt ry hos stereo-folk hvilket er super ærgerligt.

Simpelt fortalt, så skal dine højttalere places der hvor de har bedst stereoperspektiv og bedst bas. Desværre er det sjældent samme sted som opfylder de to ting på én gang. Så en subwoofer er faktisk en stor gevinst i et stereosetup da du deler tingene op. Du kan placere højttalere for perfekt stereoperspektiv og du kan placere subs for perfekt bas - så er alt perfekt! :)

Grunden til at subs har et dårligt ry hos stereofolk er, at det er super svært at få sat korrekt op. Og så lyder det netop ikke rigtigt.
Har godt nok bøvlet meget med det problem i de forskellige stuer jeg har haft. Som du skriver, når perspektivet var flot, så var bassen væk, næe hov, den var der, bare 35 cm længere fremme, men så var perspektivet væk 😉 Tror også at løsningen hos mig for dejlig dyb bas skal være et sæt subwoofer.

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:03
Sig til om du skal guides lidt omkring det👍🏻
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Sig til om du skal guides lidt omkring det👍🏻
Tak, det skal jeg nok, skal bare lige have fundet ud af hvor knægten gemmer sin sparegris 😉

Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 10:48
Først og fremmest et godt nytår herfra.

Nu har jeg selv i gennem længere tid hørt på forskellige AVR/ Preamp osv. og ønsker enlig kun at have et stue surround setup kørende med focus på det audiophile for stereo, fremfor at have 2 setups kørende.
Hvilket betyder at mit stereo setup med b.la. mine ML No33 bliver historieCry og skal afsted......"stakkels mand der henter dem, 200kg. stykket ned pakket"

Spørgmålet er, hvordan syns din mp-50 lyder, i forhold til din preamp fra Classé, til musik? 
 
Det kom sgu lidt bag på mig da jeg var inde og se på mp50/60 at der ikke var analoge indgange æv æv æv til f.eks. en pladespiller, som jeg selv benytter meget, men der findes nok en god løsning på dette.

Og umiddelbart så kan jeg kun finde noget fra Macintosh som umiddelbart vil matche en Lyngdorf på lyden, MX 170 og MX 123.

Her er deres MX 123 interessant da den har Airplay 2 - IMAX Enhanced - data streamning m.fl. men i min optik falder den desværre til jorden alligevel, da den benytter audussey multieq XT32

MX 170 benytter nemlig room perfect 1/12 oktaver men mangler alt det andet sjove som Airplay - iMac

Jeg har hørt på Trinov/ JBL og jeg syns absolut ikke de er pengene hvis jeg isolerer det som en audiophil preamp, her syns jeg faktisk at en Marantz 8805 lyder bedre i stereo.

Anthem er også på vej med noget nyt, men kender dog ikke så meget til dem.




Redigeret af Potter - 02-Januar-2021 kl. 10:50
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 09:08
Lidt opdatering fra kælderen

Efter en del MSO testing for at få så god bas så muligt har jeg købt en 4. Subwoofer fra M&K C15S 

15 tommer bas med lille ekstern forstærker med class D 
Ingen blæser er et hit i den lille biograf.




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu