recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 30>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 08:50
Hvis jeg skulle i gang ville jeg lave sænket loft med 300 mm flexibatts og justere efterklangstiden med brædder. Dybben og bredden på brædderne kan justere efterklangstiden i rummet. Det skal måles af en akustiker, der vurderer hvad der skal gøres. 

En måling koster typisk 3000 kr. af en fagmand. Det er den mest optimale løsning. Og ofte kan der spares på dyre akustiske produkter. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 09:51
JackD: Efterklangstiden er kun én ud af flere parametre. Man kan komme langt bare med at få styr på efterklang, men ikke i mål.

To andre vigtige er room modes og kontrol af specifikke reflektioner (Læs: Ikke nødvendigvis at absorbere dem). Disse to mener jeg ikke kan læses med billig rockwool.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Hvis jeg skulle i gang ville jeg lave sænket loft med 300 mm flexibatts og justere efterklangstiden med brædder. Dybben og bredden på brædderne kan justere efterklangstiden i rummet. Det skal måles af en akustiker, der vurderer hvad der skal gøres. 

En måling koster typisk 3000 kr. af en fagmand. Det er den mest optimale løsning. Og ofte kan der spares på dyre akustiske produkter. 

Jeg ville få ballade med fruen hvis jeg sænkede lofthøjden der i dag er 215cm med 30cm + diverse lag over og underLOL

Mit lokale er allerede dækket med absorbere på hele frontvæggen og ca 1/3 sidevægge og loft. Jeg spurgte Vicoustic om de ikke ville anbefale flere absorbere men ifølge deres analyse værktøj gav det ingen mening. Tror som Jonas siger at en stor del handler om at få diffusere til at tage en del af den hørbare efterklang og absorbere efterfølgende. 

Min fornemmelse i lokalet i dag er at den bagerste del af rummet returnere end del af lyden og har hørbar efterklang. Dog vil jeg starte med at få indarbejdet den anbefalede løsning og måle resultatet derefter. 

Selve økonomien til akustik er det mindste i det samlede billede. Har brugt +200.000 kr. så om der skal bruges 10-15K til gør mig ikke noget. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 21:33

Så kom den sidste forstærker hjem igen og hele flokken er nu samlet. 

Setup er nu 

CA-M600 - Left channel
CA-M600 - Center channel
CA-M600 - Right channel
CA-5300 - surround + surround back

Samlet er der 1800w til fronten + 1800w til bagerste del i 8 ohm. 


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Samlet er der 1800w til fronten + 1800w til bagerste del i 8 ohm. 


Er du sikker på der er nok Wink?
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Samlet er der 1800w til fronten + 1800w til bagerste del i 8 ohm. 


Er du sikker på der er nok Wink?
Ja - jeg er nu også lidt skeptisk... Big smileLOL

Dejligt "tårn", du dér har fået stablet op, JohnConnor...
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:20
Synes ikke du kan være tjent med at CA-5300 stikker så meget ud. Det matcher ikke helt i dit rack. Jeg kan evt tilbyde at overtage den billigt :D

Det ser vildt godt ud!
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:33


Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Samlet er der 1800w til fronten + 1800w til bagerste del i 8 ohm. 


Er du sikker på der er nok Wink?

Drømmen var jo at have CA-M600 hele vejen rundt men kan godt se det ville være overkillLOL
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:35
Er der forskel i lydkvaliteten af de forskellige Classé forstærkere?
Skal der ikke høj lydstyrke til førend selv CA-5300 mangler kræfter?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Autechre Autechre skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Samlet er der 1800w til fronten + 1800w til bagerste del i 8 ohm. 


Er du sikker på der er nok Wink?
Ja - jeg er nu også lidt skeptisk... Big smileLOL

Dejligt "tårn", du dér har fået stablet op, JohnConnor...

Tak:)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:55
Hej John jeg er lidt nysgerrig, hvordan driver de Classé forstærker enlig de 802'ere? 

Har selv et par 802 D3 stående og havde en kamp med at finde forstærkere der kunne drive og spille dem op, du ved rigtig op, derfor mit spørgsmål.

Jeg har selv et par Mark Levinson No 33, de rigtige og "ikke H modellen" med en seperat 230V 13 amp. sikringsgruppe til hver effekttrin, hvilket faktisk ikke er nok til fuld udnyttelsen af hele potentialet i forstærkeren, men det er en anden snak. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Er der forskel i lydkvaliteten af de forskellige Classé forstærkere?
Skal der ikke høj lydstyrke til førend selv CA-5300 mangler kræfter?

Tror ikke der er noget tvivl om at monoblokkende selvfølgelig er bedre opbygget end deres multikanal. 
Alle multikanal har en begrænsning på output medmindre kabinettet bliver enormt og så deler alle kanaler flere dele af forstærkeren. Med det sagt lyder den rigtig godt også når den har drevet centeren :) 

Var nu mere end joke - Bagkanalerne er ikke så store og lidt detalje forskel går nok:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu