recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fuga kontakt til Philips Hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fuga kontakt til Philips Hue

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Hvordan opdatere du pærene?.. Som jeg forstår det, så skulle det ske helt automatisk via appen.

Hvis du lader pærerne stå tændt i 24 timer, vil de hente og installere den seneste softwareversion.

Dette forudsætter dog, at de er registreret i bridgen og at der er adgang til internettet.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 18:39
I 24 timer, okay :) Det handler vist bare om at samtlige pærer har strøm. Gå i HUE APP tryk på settings Software Update. Men den tjekker i øvrigt selv efter opdateringer og er der en opdatering, beder den dig om at tjekke at der er strøm til dem.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad bruger en hue pære i stand-by strøm?

Klaus

0.45 W ved standby. 


Edit..
Ambience sættet, der bruger pære 0.1 W i standby.



Redigeret af Kandersen - 23-August-2017 kl. 22:52
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Hvordan opdatere du pærene?.. Som jeg forstår det, så skulle det ske helt automatisk via appen.

Hvis du lader pærerne stå tændt i 24 timer, vil de hente og installere den seneste softwareversion.

Dette forudsætter dog, at de er registreret i bridgen og at der er adgang til internettet.

Okay det var også sådan jeg havde forstået det. Altså at det sker helt automatisk.. Selvfølgelig skal de have forbindelse til bridge. Og at der skal være internet forbindelse. 

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Hej Torben,

Fik du byttet din hue pære eller endte du med at købe en ny?
Jeg har også 2 defekte pærer, men da jeg snakkede med philips så bad de mig bare om at opdatere pærerne hvilket desværre ikke løste problemet.

Jeg fik den byttet hos forhandleren, men den var kun 2 uger gammel.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af brr_dk brr_dk skrev:

Hvorfor ikke bare tage HPFI  relæet, hvis der skulle være et svigt ?
Så burde det køre op og virke igen?

Jeg har netop monteret 5 GU10 spot på mit badeværelse og lavet fast samling i dåsen - always on.
Dernæst monteret Dimmerswitch ramme ovenpå indmuringsdåsen, som således dækkes helt.
Skulle der komme problemer, så er der 10 skridt til bryggerset og tage strømmen, men i de 3 år jeg har haft HUE, har jeg aldrig haft problemer endnu.


Det er vel heller ikke alle der har 10 skridt til bryggers? Jeg har 1. sal hvor alle værelserne ligger, og da vi har fuld alarmsystem på, så vil jeg dæleme være træt af at skulle slå det fra og stavre hele vejen gennem huset og så tage strømmen på de grupper, som har Hue siddende. For ikke at nævne alle de øvrige dimser, som skal reboote hvis man slukker en hul gruppe...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
busted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér busted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 18:04
Ehlz. Det er en super god ide. Det vil være så meget pænere end den nuværende løsning hvor de sidder ved siden af de eksisterende kontakter. De eksisterende kontakter er hos mig alligevel afmonteret og lamperne får konstant strøm, så man ikke ved et uheld kommer til at slukke for dem.

Til top
Nelausen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nelausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 18:03
Stødte på dette indlæg og her er mit bud på en FUGA-HUE adapter - dog til et 1-modul.

Jeg er i finpudsningsfasen - mangler modhagere til at låse den og så printe den i pæn kvalitet.



Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af brr_dk brr_dk skrev:

Hvorfor ikke bare tage HPFI  relæet, hvis der skulle være et svigt ?
Så burde det køre op og virke igen?

Jeg har netop monteret 5 GU10 spot på mit badeværelse og lavet fast samling i dåsen - always on.
Dernæst monteret Dimmerswitch ramme ovenpå indmuringsdåsen, som således dækkes helt.
Skulle der komme problemer, så er der 10 skridt til bryggerset og tage strømmen, men i de 3 år jeg har haft HUE, har jeg aldrig haft problemer endnu.


Det er vel heller ikke alle der har 10 skridt til bryggers? Jeg har 1. sal hvor alle værelserne ligger, og da vi har fuld alarmsystem på, så vil jeg dæleme være træt af at skulle slå det fra og stavre hele vejen gennem huset og så tage strømmen på de grupper, som har Hue siddende. For ikke at nævne alle de øvrige dimser, som skal reboote hvis man slukker en hul gruppe...
Uden at spille hellig, så skal du vel i realiteten alligevel gøre det 1-2 gange om året, da fejlstrømsafbryderen skal motioneres for at virke korrekt.
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rolighed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 12:21
Ser spændende ud. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvordan det er skruet sammen... Hvad er holderen i forhold til en eksisterende fuga kontakt, som du nævner man stadig kan betjene? Altså, hvad erstatter den - eller hvordan monteres den - eller?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 12:53
For mig ser det ud til, at den erstatter den ydre flade vippe-kontakt, hvorfor du stadig har selve afbryder-omskifteren siddende inde bagved (den sorte aflange). Jeg tænker, at du blot vipper knappen af som du normalt ville, og så klikker du denne adapter ind over afbryderen, hvor den holder fast i de to punkter, som knappen ellers ville vippe omkring.

Jeg har ikke en viewer her til at kunne åbne 3D-filen, men ellers kunne man jo lige downloade den og tjekke.

Edit: Jo, jeg havde en viewer liggende, så her er undersiden. Du klikker den blot ind, så den griber fat i top og bund, men det betyder så også, at den nok låser ret godt fast i rammen.


Redigeret af Torben Rasmussen - 23-August-2018 kl. 12:58
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
CableCat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CableCat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 20:28
Hej Ehlz

Jeg fladt tilfældigt over dit indlæg. Jeg har i forvejen designet en fuga ramme præcist som du ønsker:



Du kan downloade den her:
https://www.thingiverse.com/thing:2813754
https://www.thingiverse.com/download:5579326
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu