recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matador Blu-ray-boks ude 26 oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Matador Blu-ray-boks ude 26 oktober

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

og så er formatet angivet til 16:9 - hmm.


Den er jo blevet ændret i format, men 14:9 er det korrekte, ikke 16:9.

Helt korrekt er skærm formatet 16:9, ellers passer det jo ikke til afspilning på vores TV. At beskæringen så er 14:9, er noget andet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 16:51

Hvad så med f.eks Disney sjov.? Det sendes også i 16:9, men det er 4:3, så derfor er det korrekte format på Matador 14:9 ligesom 4:3 er det korrekte på Disney. Det er bare lagt i en 16:9 ramme så det passer til 16:9.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 17:18
Begge dele er korrekte at liste.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 07:12
Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2017 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray

Ellers en 50'er sparet ift cdon
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 18:18
Her er blu-ray coveret:
 
Og igen DVD coveret:
 
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray



Det har de så nu, 350 spir for BD
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray



Det har de så nu, 350 spir for BD


Jeg tror jeg venter en måneds tid efter release, så har CDON den til 250.- med fri fragt Black Friday
(Gætter jeg på)
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray



Det har de så nu, 350 spir for BD


Og så lige i tide til min fødselsdag 31/10 - perfekt! Smile

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af T-1000 T-1000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Gucca har DVD til 299.- men ingen Blu-ray



Det har de så nu, 350 spir for BD


Jeg tror jeg venter en måneds tid efter release, så har CDON den til 250.- med fri fragt Black Friday
(Gætter jeg på)



Sjovt nok havde jeg selv samme tanke
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 11:26
Jeg fik blu-ray-boksen i torsdags.

Første indtryk: Virkelig billig/skrabet indpakning. Det er bare en stor keepcase, som holder de 10 skiver. Ingen booklet eller noget som helst. Omslaget på papæsken, som keepcasen er fuldstændig (som i FULDSTÆNDIG) magen til keepcase-omslaget, og det er ekstremt skrabet. Der står bare 2-3 sætninger om, at Matador er den største danske tvs-seriesucces, nogensinde. Bla-bla. Ingen som helst info derudover. Kunne man have fået Lise Nørgaard til at skrive et essay til en booklet? Kunne man have fået en kender til at skrive lidt om fænomenet Matador? Hvad som helst.

Selve indholdet: Lyden står knivskarpt og er meget detaljeret. Det er imponerende. Men billedet...det ser fint ud, men umiddelbart flyder filmkornene lidt sammen; det giver et liiidt digitalt look, og det tyder på lidt for hård komprimering, eller måske bare dårlig authoring. Eller, shucks, automatisk DNR? Jeg er i hvert fald ikke så imponeret, som jeg gerne ville have været. Der er 2-3 afsnit på hver skive, så den samlede spilletid ligger altid på 2-2½ time, hvorfor det ikke giver mening, at man skulle kunne se, at skidtet er komprimeret. Og i øvrigt:

Ekstramateriale: 0, amigo. Absolut intet. Ingenting. Kunne man i det mindste have taget restaurerings-featuretten med? Kunne man have interviewet nogen af de overlevende skuespillere? Kunne man have taget en snak med Lise Nørgaard? Igen: Hvad som helst. Med mindre man betragter synstolkning (altså en dame, som læser op for blinde, hvad der sker i billedet) og skandinaviske undertekster som ekstramateriale, så er der intet.

Bottom line: Fedt nok at have Matador på blu-ray/1080p, men udgivelsen kunne absolut ikke være mere skrabet. Synes faktisk at prisen er temmelig høj, når der intet arbejde at lagt i udgivelsen produktion af plastik og papir. Selv menuerne er så røvsyge og simple, at det gør ondt. Og den dårlige authoring/DNR (selvom det aldrig bliver så grelt som for nogle af Olsen Banden-filmene) er en skuffelse af format. I det mindste slipper man for DR-logo og unødig komprimering. Men det er lidt en ringe trøst.


Redigeret af SpencerTracy - 30-Oktober-2017 kl. 11:31
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 12:26
Jeg må desværre erklære mig helt enig med SpencerTracy. Men er udgivelsen overhovedet i 1080p? Jeg mener der står 1080i, når man checker playback-info under afspilning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu