recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dit smarthome
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dit smarthome

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dit smarthome
    Sendt: 28-August-2017 kl. 11:11
Jeg søger lidt inspiration til smarthome. Jeg har tidligere haft harmony Remote, men syntes ikke om brugen af appen i det daglige. Senest har jeg kigget lidt på Apple HomeKit.

Pt har jeg kun Sonos og Philips hue, der reelt ku indgå i smarthomes.
Hvordan bruger du dine smart enheder?
Dertil hvilken interface bruger du? Logitech, echo eller andet?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:32
Jeg har også en Harmony fjernbetjening som fungerer fint til det forskellige - men hvad er det for en app du omtaler?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 11:35
Bruger Harmony remote og app til AV udstyr

og Hue til lys
Til top
Alucard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2009
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alucard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 13:11
Har Harmony og Hue som styres med Amazon Echo. Bruges mest til tænd/sluk af udstyr og lys.

Nest røgalarmerne og Tado radiatortermostaterne passer sig selv. 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 14:09
Har Harmony, Hue og Chromecasts sammen med en Google Home. Hvis du ikke kan lide harmony app så bruger du bare en harmony fjernbetjening.
Mvh dan.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 20:00
Skal det være et hjem hvor at du vil bruge din telefon som styringsenhed, eller skal det være et "rigtigt" smart hjem?
BaaaaaH
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 21:41
Hvad er et rigtigt smart home ?
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 22:04
I min verden er der ikke noget smart i at skulle have telefonen op af lommen for at tænde lys, eller justere lydstyrken på anlægget.
et smart hjem, tænder lyset, når du går ind i et rum, slukker alt lys og musik når hele familien forlader hjemmet, og aktivere automatisk alarm.
Justerer radiatorer eller gulvvarme automatisk udfra hvornår der er behov for det. Osv.
Det hele uden telefonen skal op af lommen.
BaaaaaH
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 22:18
Har du så et bud på hvilke alarm system man skal købe, vil gerne kunne styre det via HomeKit. Benytter allerede homekit til lys og temperatur
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 22:26
Jeg er igen i  ideen om at et smart home ikke kræver en telefon op af lommen.
Ens hjem skal ikke styres af 10 forskellige apps.
Fordi jeg er af den overbevisning har jeg integreret(og er ved) mine ting med en Amazon Alexa.
Jeg har planer om at supplere med en Athom Homey, så jeg får min egen Z-wave controller, fremfor at give et par tusinde for et alm Z wave center som controller. koster det samme, men Homey kan SÅ mange andre ting.
SÅ jeg kan styre rigtig mange ting med stemmen.
Lyset er styret. dæmpet ændret i farven med stemmen.

Derudover har jeg en Anymote enhed så jeg kan bede Alexa om at tænde/slukke for mit tv og styre mit apple tv.
Jeg har Plex hvor jeg så kan bede Alexa om at afspille eksempelvis Iron man 3. Så smider hun den over på mit Apple tv.

når jeg er færdig med alt indenfor lys, så går jeg over til sensorer. f.eks røg sensor og dør sensorer samt dørlåse så jeg ikke skal bruge nøgler længere..

Derefter er næste skridt at jeg skal have min kaffemaskine igennem, Der er jeg dog lidt afholdende da jeg ikke kan finde ud af om jeg skal give 1000-2000 for en fed kaffemaskine som laver god kaffe men også har Alexa eller om jeg skal vente til vi skal renovere køkken og så købe en Siemens indbygnings kaffe maskine som også har alexa understøttelse... som så bare kan lave alverdens former for kaffe..

Jeg glæder mig til Amazon lanceres i Danmark. så vi kan få hende til at bestille indkøbsvarer og få dem leveret.

Jeg vil meget hellere bede alexa om at bestille x antal varer fremfor selv at køre ud.
Spild af tid.

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 22:26
Har ingen erfaring med homekit, sorry.
Min egen alarm er integreret med resten af mit smart hjem, så de pir sensorer som tænder og slukker lys, er også den som aktivere alarm, sammen med vindues sensore og kamera.
BaaaaaH
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2017 kl. 22:50
@Blank - kunne du ikke tænke dig at lave en meget mere uddybende fortælling. Jeg leder efter home automation og har kigget lidt på Home Assistant, men det er godt nok kompliceret
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu