recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unifi security Gateway/Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unifi security Gateway/Hiper

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Airscrews Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Airscrews Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unifi security Gateway/Hiper
    Sendt: 01-September-2017 kl. 15:14
Inspireret af de super gode artikler om netværk her på siden, har jeg installeret 3xUbiquity Unifi antenner i hjemmet. Det fungerer utroligt godt. Jeg har fået blod på tanden og vil spørge om der er nogen der har erfaring med USG på Hipers netværk. Vil det fungere, Skal man evt. købe en fast IP adresse?

mvh. Airscrews
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 16:18
Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"



Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Inspireret af de super gode artikler om netværk her på siden, har jeg installeret 3xUbiquity Unifi antenner i hjemmet. Det fungerer utroligt godt. Jeg har fået blod på tanden og vil spørge om der er nogen der har erfaring med USG på Hipers netværk. Vil det fungere, Skal man evt. købe en fast IP adresse?

mvh. Airscrews

Det vil fungere.
jeg kører selv med et fuldt Setup, og arbejder som IT konsulent for forskellige firmaer hvor jeg driver dem med dette netværk.


du kan godt bruge en USG på Hiper med VLAN :)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Jeg siger ikke at du gør men det gør mange. 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Jeg siger ikke at du gør men det gør mange. 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Til top
Airscrews Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Airscrews Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Inspireret af de super gode artikler om netværk her på siden, har jeg installeret 3xUbiquity Unifi antenner i hjemmet. Det fungerer utroligt godt. Jeg har fået blod på tanden og vil spørge om der er nogen der har erfaring med USG på Hipers netværk. Vil det fungere, Skal man evt. købe en fast IP adresse?

mvh. Airscrews


Det vil fungere.
jeg kører selv med et fuldt Setup, og arbejder som IT konsulent for forskellige firmaer hvor jeg driver dem med dette netværk.


du kan godt bruge en USG på Hiper med VLAN :)

Tak for det, så må jeg hellere eksperimentere lidt med det.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Hvad bruger man wifi extenders/access-points til, hvis ikke formålet netop er for at udvide et wifi netværk? Nå nej, det hører slet ikke under wifi udstyr.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2017 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Hvad vil du så kalde det - rækkevidde ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2017 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Hvad vil du så kalde det - rækkevidde ?

Du sidder ikke og vælge om du skal købe produkt 1 eller 2 alt afhængig af om det dækker 10 eller 15 meter.
Hvad får du ud af det? din telefon kan alligevel kun række 5 meter i sådan et sammelignings scenarie..
SÅ du er WAY off.

men nej jeg ville heller ikke kalde det rækkevidde.

Du ser på hvad udstyret kan/ ikke kan.
du forholder dig til typen af radio den er født med og kigger på hvad for noget udstyr man selv har?
Flere køber en AC-PRO model fra Ubiquiti selvom ikke en af dem sikkert har noget udstyr der kan trække hvad den kan levere.

mange som forstår Ubiquiti Ruckus Cisco skruer faktisk NED for "rækkevidden" på enhederne for at få dem til at dække et mindre område.
Det her med at forstærker netværk og gå efter dækning/rækkevidde er et totalt misforstået begreb til hvordan man får "god wifi"
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2017 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Hvad bruger man wifi extenders/access-points til, hvis ikke formålet netop er for at udvide et wifi netværk? Nå nej, det hører slet ikke under wifi udstyr.

extender er noget man opfandt til gifte mænd der ikke tør sige konen imod og så dovne mennesker.
der er ingen gevinst i lortet alligevel
du skaber en dobbelt svar tid. hvem vinder der? ingen.
du får en dobbelt støj kilde da der broadcastes på samme kanal så de ødelægger det for hinanden hvis der sendes data på begge radio enheder. igen. INGEN gevinst.

Access point bruger du til at udvide det område hvor du skal have GOD wifi i form af en god SNR. en god SNR(signal til støj ratio) dvs MANGE/fleste skruer faktisk ned for signalstyrke på dem for at indkredse klynger hvor der så vil være en god SNR.

Derfor vil du også se eksempelvis mig altid anbefale 2 UAP-AC-LITE fremfor 1 PRO enhed.
1. de færreste har udstyr der kan trække det som PRO kan levere.
2. de får mulighed for at delen deres hjem op i områder hvor de kan have klynger af en god SNR så de netop ikke får en masse åndssvage udfald og lign grunden tabte data pakker i luften.. :)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Hvad vil du så kalde det - rækkevidde ?

Du sidder ikke og vælge om du skal købe produkt 1 eller 2 alt afhængig af om det dækker 10 eller 15 meter.
Hvad får du ud af det? din telefon kan alligevel kun række 5 meter i sådan et sammelignings scenarie..
SÅ du er WAY off.

men nej jeg ville heller ikke kalde det rækkevidde.

Du ser på hvad udstyret kan/ ikke kan.
du forholder dig til typen af radio den er født med og kigger på hvad for noget udstyr man selv har?
Flere køber en AC-PRO model fra Ubiquiti selvom ikke en af dem sikkert har noget udstyr der kan trække hvad den kan levere.

mange som forstår Ubiquiti Ruckus Cisco skruer faktisk NED for "rækkevidden" på enhederne for at få dem til at dække et mindre område.
Det her med at forstærker netværk og gå efter dækning/rækkevidde er et totalt misforstået begreb til hvordan man får "god wifi"
Umiddelbart synes jeg du flueknepper på betydningen af et ord.
Jeg forholder mig ikke til hvilken specifik radiodims der sidder i eller om den er kompatibel med den radiodims der sidder i min mobil.
De kører begge 802..1ac og det er nok.
At professionelle vælge at justere sendestyrke er et helt andet setup, som ikke kan sammenlignes med hjemmebrug.

I praksis er Ubiquiti jo bedre til både at sende og modtage, det sidste pga bedre følsomhed.
Det er hvad normale brugere vil opfatte som rækkevidde, som er en god betegnelse for den samlede ydelse.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu