recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne pinkode til GPS ur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjerne pinkode til GPS ur

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne pinkode til GPS ur
    Sendt: 05-September-2017 kl. 21:09
Hej

Jeg har købt min datter et GPS ur.

Jeg har haft simkortet i en tlf, for at slå pinkoden fra, som jeg ikke kan taste når kortet er kommet i uret.

Det virker ikke, uret spørger om pinkode, er der en der ved hvad jeg skal gøre?

Mvh.
Lasse
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

Jeg har købt min datter et GPS ur.

Jeg har haft simkortet i en tlf, for at slå pinkoden fra, som jeg ikke kan taste når kortet er kommet i uret.

Det virker ikke, uret spørger om pinkode, er der en der ved hvad jeg skal gøre?

Mvh.
Lasse
Der må jo findes en brugervejledning til det ukendte ur, hvad siger den du skal gøre? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2017 kl. 21:32
Intet, det er en meget sparsom brugsvejledning.

Jeg må jo evt. formindske kortet og smide det i min iPhone 6S, jeg ved bare ikke om jeg kan "samle" simkortet igen så det bliver til mikro-simkort.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 06:41
På dit ukendte noname ur.   Er det så ikke bare en parrings kode til bluetooth den spørger efter ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 09:12
Det er godt nok ved at være umanerligt lang tid siden jeg har hørt om et GPS ur der har haft mulighed for SIM-kort i sig. - GPS har jo intet med 4G at gøre. (men der var nogle for en 2-3 år siden som forsøgte sig med det, heriblandt Samsungs gear S2. I dag bruger de bare forbindelsen til mobiltlf i stedet for. batteriforbruget er så voldsomt at det ikke kan betale sig at have 3G/4G indbygget i dem. - selvom der ganske vist går rygter om at man skulle kunne ringe direkte fra en apple watch 3 uden at have en tlf i nærheden)

Så er du 100% sikker på det ikke er som Kandersen skriver til bluetooth, ELLER koden til dit wifi? - Ellers er det ind i indstillingerne og slå 3G/4G fra på uret.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 09:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 10:00
Det er overhovedet ikke smart at overvåge børn med sådan et ur. Hvis de er gamle nok til det, så giv dem ansvar og pligter - og en mobiltlf
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er overhovedet ikke smart at overvåge børn med sådan et ur. Hvis de er gamle nok til det, så giv dem ansvar og pligter - og en mobiltlf

Jeg går ikke så meget op i hvad du synes er smart eller ej. Uret er ikke købt fordi hun skal overvåges, men for at kunne komme i kontakt med hende, eller hun kan komme i kontakt med os. 

Jeg synes ikke en pige på 7 skal have tlf. endnu, men når hun render rundt i nabolaget og stadig ikke kan klokken, er det fedt at kunne komme i kontakt med hende eller omvendt.

Jeg finder nok selv en løsning på problemet med sim-kortet.




Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg finder nok selv en løsning på problemet med sim-kortet.


Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Der må jo findes en brugervejledning til det ukendte ur, hvad siger den du skal gøre? Smile


Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

På dit ukendte noname ur.   Er det så ikke bare en parrings kode til bluetooth den spørger efter ?


Mon ikke folk fisker efter hvad det er for et ur? Så gør det det lidt nemmere at hjælpe
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 23:57
Det kunne meget vel være en af dem her http://www.smartwatches4u.com/news/Top-Kids-Smartwatches

Havde ikke lige set det var den "type! ur. - Der er vist både fordele og ulemper ved at lave den slags overvågning. - men det smarte er selvfølgelig hvis man kan kode numre ind så de hurtigt kan ringe til jer. MEn der er vist efterhånden ufatteligt mange 7-årige der render rundt med smartphones. Faktisk også længere ned.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 03:55
Skriv nu hvilket ur det drejer sig om.

Ellers kan man ikke hjælpe.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Skriv nu hvilket ur det drejer sig om.

Ellers kan man ikke hjælpe.
Det er det ur JørgenT linker til.


Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu