recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic blu-ray optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic blu-ray optagere

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 17:32
... og nu har vi helt sort skærm, bortset fra et skilt med intet signal...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 18:00
De roder vel med at udskifte et eller andet, da de endelig har fundet fejlkilden, til dine problemer.

M.v.h.
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 19:19
Det er nok snarere at de har slået over på ip tv før jeg har fået det udstyr, der skal bruges...
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 14:38
Jowjow... Det var såmænd Fibia, der havde glemt at åbne for coax-kabelhanen efter overgang til ip-tv...

Så nu vil jeg prøve at teste igen - dels om et Sony-tv også pixelerer og tér sig på coax-kablet, dels senere prøve, om den nye UBC-86 optager fra Panasonic bedre kan kapere Fibias signal.

I modsætning til den afleverede optager kan den nye jo åbenbart køre på DVB-T antennen, som vi ind imellem har brugt, når vi ville se tv uden forstyrrelser.

Kablet fra antennen er endda ret tyndt, og stikkene af den antikke type med plasthætter, så der skulle være alle muligheder for forstyrrelser.

Også har vi jo altså en Waoo ip-tv boks på prøve.

Dén ser faktisk ud til at give lige så pæne billeder, som vi får fra vores gamle Triax boks, altså uden de talrige periodiske fejl.

Men det hjælper jo ikke ret meget, hvis ikke signalet via coax-kablet duer. Man kan jo ikke sætte en optager til ip-tv boksen, desværre. Den sender jo signalet videre via HDMI.

Så jeg vender tilbage, når jeg er nået længere. Lige nu har jeg travl med en del andet end tv-eksperimenter.

Mvh. Hans Henrik.


Redigeret af pedipsen - 31-Oktober-2017 kl. 14:39
Til top
pedipsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2017
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 18:53
Der er gået nogen tid, og efter en lang og frustrerende proces, hvor jeg fik lov at låne den nye UBC-86 optager for at se om den kunne optage på Fibias signal, opgav jeg til sidst Fibia.

Undervejs gennem de sidste seks måneder af den over 18 måneder lange kamp, blev Fibias Alcatel-boks skiftet til en Icotera. Det hjalp en smule, men det korte af det lange er, at Fibia kun duer sammen med mit Panasonic-setup, hvis jeg vil betale for fuld pakke, og det har vi ikke her i familien brug for.

Den korte forklaring er, at der sidder nogle filtre (dioder?) i fiberboksen, som skærer de øvrige kanaler fra, man ikke betaler for, og det forstyrrer så periodisk tv-modtagelsen i varierende grad.

Fibia mener, at dette er Panasonics problem. Panasonic siger, at problemerne skyldes en måde at adskille kanaler, man for mange år siden er gået bort fra bl.a. i Sverige, hvor Panasonic Danmark hører hjemme. Summa summarum er det kunderne, som står tilbage med "aben".

En sød og hjælpsom Panasonic-mand vinkede med vognstangen i retning af Boxer.

Vores antenneanlæg er oldgammelt og huset bærer en skov af hele tre "vintage" antenner, med relativt tynde kabler, ingen beskyttelse mod mobilforstyrrelser - og ifølge min forhandler skulle alle antennerne, også den nyeste fra den digitale tidsalder, være uegnede til fejlfri tv-modtagelse (dækker angiveligt forkerte frekvensområder).

På trods af dette prøvede jeg (godt nok med nye stik og et bedre kabel mellem optager og tv) at koble mig på de forskellige antenner, og til sidst fandt jeg en, som giver 100 procents udslag på både signalkvalitet og -styrke, ligesom der ikke ses bitfejl på hverken optagerens eller tv-apparatets indbyggede målere.

Jeg har købt en UBC-86 og oplever stort set ingen problemer på antennen, der modtager en Boxer Flex-8 pakke.

Der kan ind imellem på nyhedsudsendelser opleves småfejl, og en enkelt gang har vi set en farvet stribe, som stod et par sekunder i et billede på DK4, men hvor man før i hver eneste udsendelse oplevede små og store billedfejl, står billede og lyd nu fint og stabilt, både på TV-modtageren og ved optagelse på harddisken.

Tak for mange gode råd undervejs.

Næsten to års eksperimenter skulle der til, med forhandler og Pansonic inde over, før vi nåede til konklusionen, at kabel-tv fra Fibia er sikkert udmærket, hvis man vil have fuld tv-pakke, men på bl.a. vores Panasonic-modeller, visse LG, B&O samt Sony-modeller opleves altså forstyrrelser, hvis man kun vil have en lille tv-pakke.

Mvh.








Redigeret af pedipsen - 06-Maj-2018 kl. 09:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu