recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi router med flere lan porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi router med flere lan porte

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 16:18
Kort fortalt - JA. 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 16:42
Tak

Den er bestilt... Bliver spændende
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jeg tror løsningen bliver med en ekstern switch efter behov.

Er det rigtigt forstået at jeg kan nøjes med den, som "stand alone" og hvis jeg så finder ud af, at dækningen ikke er god nok, kan jeg altid udvide med de "mesh antenner" til stikkontakten, der kan købes løst hvis ikke man køber hele kittet fra starten ?
Har du set denne gennemgang af den: http://www.youtube.com/watch?v=62aaA3LGhY0
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jeg tror løsningen bliver med en ekstern switch efter behov.

Er det rigtigt forstået at jeg kan nøjes med den, som "stand alone" og hvis jeg så finder ud af, at dækningen ikke er god nok, kan jeg altid udvide med de "mesh antenner" til stikkontakten, der kan købes løst hvis ikke man køber hele kittet fra starten ?

Har du set denne gennemgang af den: http://www.youtube.com/watch?v=62aaA3LGhY0


Ja kanont.
Jeg er spændt på hvor god dækning jeg får med kun routeren i et 1plans 170m2 hus...
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 20:46
Ja du kan udvide med “Mesh” enhederne.. hvis du skal have det optimale ud af dem såfremt du køber dem så sørg for at de monteres på hver sin side af din router så de ikke skal snakke igennem hinanden for at nå din router
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Ja du kan udvide med “Mesh” enhederne.. hvis du skal have det optimale ud af dem såfremt du køber dem så sørg for at de monteres på hver sin side af din router så de ikke skal snakke igennem hinanden for at nå din router

Er det ikke netop det der er det smarte ved et mesh netværk. At de vælger den kilde med stærkeste signal. Eller misforstår jeg noget ?


Redigeret af SilverLine - 24-September-2017 kl. 22:11
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 07:56
Jeg har det mesh system og er vildt godt tilfreds! Det kan du godt glæde dig til. Hvis jeg skal ud og købe en stand alone router til nogen vil jeg også vælge den.

Man kan ikke sætte alt muligt op som på andre routere, men det har jeg heller ikke brug for.
MJH
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 08:32
Hej Michael.
Fedt at høre, mange tak 😃
Jeg har bare brug for en god stabil router. Skal kun kunne lave noget port forwarding til mit ihc, men det er jo intet problem. Hvordan er dit indtryk af rækkevidden på routeren alene ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 08:45
Jeg synes faktisk at rækkevidden på routeren selv er bedre end den linksys EA6900 jeg havde før. Vi bor i et hus på 187m2 (1 plan) og der er ville det faktisk være nok med router og et mesh point. Men hvis det ikke dækker helt nok, så må du bare have et mesh point... så burde det være mere end nok :)
MJH
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Ja du kan udvide med “Mesh” enhederne.. hvis du skal have det optimale ud af dem såfremt du køber dem så sørg for at de monteres på hver sin side af din router så de ikke skal snakke igennem hinanden for at nå din router

Er det ikke netop det der er det smarte ved et mesh netværk. At de vælger den kilde med stærkeste signal. Eller misforstår jeg noget ?

Jo det er det smarte. Det gør de også.
Men derfor er der stadig "forskel" på hvad din telefon ser og hvad der reelt set foregår :)

din tlf forholder sig ikke til hastighed der bliver sendt hen til det givne mesh punkt :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Utroligt! Bruger ikke en eneste lan port. Har Mac Book, iPad, iPhone, TV, Reciever, og Blu-ray afspiller tilsluttet via wifi til en simpel Thomson router fra Stofa. Og det kører klippestabilt.

Det er INGEN kunst at få WiFi til at køre klippe stabilt. Kunsten er at få det til at køre klippe stabilt OG hurtigt samtidig... 

En detalje der er temmelig væsentlig, når man skriver som du gør Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg ser kablet netværk lidt som mit single liv i sin tid. Er der en port - så er det min forbandede pligt at finde kablet frem. Dårlig joke, men jeg gør det samme.

Hmm, er der en "port", så er det min pligt at smide et "stik" i Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu