recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gælder Must carry-forpligtelsen stadigvæk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gælder Must carry-forpligtelsen stadigvæk?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 19:54
LOL!


vend den om
hvorfor FANDEN sku Yousee slide og drive deres udstyr gratis fordi nogle lejere er nærige?

:D

Det kan da aldrig blive deres problem :)

De er forpligtet til at levere kanalerne i deres tv pakke såfremt man køber en?
har i valgt og betale for en tv pakke? nææ
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og jeg har lært at filtre er noget man sætter ind først i kæden og ikke på udgangen af en aktiv antenne.
Præcist, bla. også derfor jeg ville gå efter udendørs antenne uden forstærker. Wink

Så lidt sagen om igen som med MPEG2 tunerbokse og TV der lynhurtigt blev forældet. Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Så lidt sagen om igen som med MPEG2 tunerbokse og TV der lynhurtigt blev forældet. 

Hej.

Jeg er begyndt at Google sagen. Det viser sig at det en EU lov, der frigør frekvenser over 700 Mhz til Mobilt Bredbånd. Det syntes jeg er godt, for så kan vi håbe på masser af godt og billigt udstyr.

Jeg leder dog efter den danske lov, for der plejer at stå i bemærkninger, hvor mange og hvilke udgifter man forventer at brugerne får?

Jeg har dog i et høringssvar fra DR, læst en henvisning til en forventet udgift i 2014 på 900 kr pr TV, men har ikke fundet ud af for hvor mange?

Men DR skriver noget om at 1080p/50 i enten MPEG4/AVC eller HEVC vil kræve nye modtagere eller bokse.

Jeg skal nok skrive mere, når jeg kommer videre med min læsning.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 25-September-2017 kl. 20:36
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg skal faktisk lave antenne til DR hos noget familie inden alt for længe, fordi antennemasten er blevet pillet ned. Pt sidder der en lille antenne på deres loft, men den er ikke god nok, så jeg ville bytte den til en TRIAX 100, men hvis den ikke virker mere om to år, hvad så?

Hej.

En Triax 100 Element Digi Antenne har et Frekvensområde 470-862 MHz.
Det sendes der på i dag. Fra 1 april 2020 sendes der kun på 470-696 MHz.
Og jeg er bange for en del forstyrelser fra Mobilt bredbånd på frekvenserne fra 700 Mhz og op.

Den umiddelbare løsning er at købe en billig antenne der kun skal kunne holde 2,5 år og så købe en ordentlig antenne i sommeren 2020.

Hilsen Carsten.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg skal faktisk lave antenne til DR hos noget familie inden alt for længe, fordi antennemasten er blevet pillet ned. Pt sidder der en lille antenne på deres loft, men den er ikke god nok, så jeg ville bytte den til en TRIAX 100, men hvis den ikke virker mere om to år, hvad så?
Er der reelt behov for så stor antenne?
Det afhænger selvfølgelig af hvor i landet. Smile

Jeg har selv for nylig monteret en af denne type inde på mit loft:

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 21:44

Hej.

Jeg har nu fundet den analyse der er grundlaget for beslutningen. Den er desværre på 62 sider, men spændende læsning:

Rambølls analyse om DDT-platformens udvikling og konsekvenser ved brug af 700 Mhz-båndet til mobilt bredbånd


Der står langt inde i den at 'Det forventes, at DVB-T2 vil have erstattet DVB-T i Norden omkring 2020'

Men i starten beregner man at TV-Seerne fra 2020 til 2030:  Får en udgift på op til ca. 308 mio. kr., fordelt på 146 mio. kr. og 162 mio. kr. mellem henholdsvis pay-tv og free-to-air.
(ud over udgifter til anskaffelse af DVB-T2 udstyr)

Ellers vil Staten tjene på omlægningen, på bekostning af Boxer som jo skal have genforhandlet deret kontrakt fra april 2020. Men efter læsning af rapporten, er jeg da lidt i tvivl om Boxer overhovet vil byde ind på en ny peride.

Hilsen Carsten.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg skal faktisk lave antenne til DR hos noget familie inden alt for længe, fordi antennemasten er blevet pillet ned. Pt sidder der en lille antenne på deres loft, men den er ikke god nok, så jeg ville bytte den til en TRIAX 100, men hvis den ikke virker mere om to år, hvad så?

Hej.

En Triax 100 Element Digi Antenne har et Frekvensområde 470-862 MHz.
Det sendes der på i dag. Fra 1 april 2020 sendes der kun på 470-696 MHz.
Og jeg er bange for en del forstyrelser fra Mobilt bredbånd på frekvenserne fra 700 Mhz og op.

Den umiddelbare løsning er at købe en billig antenne der kun skal kunne holde 2,5 år og så købe en ordentlig antenne i sommeren 2020.

Hilsen Carsten.


OK. Tror jeg satser på at man så kan købe et low pass filter til den tid?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 22:22

Som måske koster det samme eller mere end en ny antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg skal faktisk lave antenne til DR hos noget familie inden alt for længe, fordi antennemasten er blevet pillet ned. Pt sidder der en lille antenne på deres loft, men den er ikke god nok, så jeg ville bytte den til en TRIAX 100, men hvis den ikke virker mere om to år, hvad så?
Er der reelt behov for så stor antenne?
Det afhænger selvfølgelig af hvor i landet. Smile

Jeg har selv for nylig monteret en af denne type inde på mit loft:

Mvh. JørgenT

Det er et godt ?, men som det er nu falder billedet nogle gange ud når det er dårlig vejr. Tænkte at jeg bare ville købe en ordentlig antenne en gang for alle. Der er plads nok og de par hundrede mere er hurtigt glemt, hvis bare det virker.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Som måske koster det samme eller mere end en ny antenne.

Mon dog? Om ikke andet er det noget nemmere at sætte et filter på kablet end at sætte en ny antenne op, oppe melle spærene.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Mon dog? Om ikke andet er det noget nemmere at sætte et filter på kablet end at sætte en ny antenne op, oppe melle spærene.

Hej.

Som jeg ser det bliver problemet, at fjerne det gamle 4G filter før at man sætter et evt nyt filter på.
Et filter bør ikke bare sættes efter et andet filter.

Men mon ikke der vil komme ny kontruerede antenner frem beregnet til modtagelse af 470-696 Mhz.
Man kan rent faktisk ikke filtrere hele området 697-862 Mhz fra i et filter. Sådan et filter kan rent faktisk ikke laves. Alle filtre med stor båndbredde vil have lille dæmpning.

Hilsen Carsten.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 23:19
Filteret skal vel heller ikke være 697-862 MHz. Et 697 til uendeligt må da være fint. Ved ikke om der er et 4G filter i en Triax 100 eller hvad frekvenser 4G filteret dækker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu