recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T vs DVB-T2 kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T vs DVB-T2 kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T vs DVB-T2 kanaler
    Sendt: 29-September-2017 kl. 20:31
Jeg har en ældre Panasonic DMR-BCT730EG harddiskoptager, som kun kan modtage DVB-T.

Så vil høre, om der stadigt udsendes kanaler på DVB-T eller det kun er på DVB-T2? Har nemlig opsagt kabelabonnementet, men hvis man kunne modtage DR kanaler via antenne var det en mulighed
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af xcalibur xcalibur skrev:

Jeg har en ældre Panasonic DMR-BCT730EG harddiskoptager, som kun kan modtage DVB-T.

Så vil høre, om der stadigt udsendes kanaler på DVB-T eller det kun er på DVB-T2? Har nemlig opsagt kabelabonnementet, men hvis man kunne modtage DR kanaler via antenne var det en mulighed

DR- og Regional-TV sendes stadig på DVB T-nettet
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 23:18
Tak, det passer perfekt. Er der nogle frie kanaler der kun ligger på DVB-T2?

Syntes ikke jeg kan finde en oversigt, udover denne fra 2011: http://digitalt.tv/dvb-t2/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 23:34

Hej.

Boxer har en oversigt over Kanaplaceringer pr 3 april 2017. Her kan du se hvilke der kræver T2 udstyr.


Ellers må du forvente at det ikke er muligt at modtage noget på DVB-T efter 3 april 2020.
Se evt i kommentarer i dette link for mere forklaring:


Hilsen Carsten. 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Ellers må du forvente at det ikke er muligt at modtage noget på DVB-T efter 3 april 2020.
Se evt i kommentarer i dette link for mere forklaring:


FTA kanalerne vil stadig være der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  FTA kanalerne vil stadig være der  

Hej.

Fra 3 april 2020 skal en trediedel af de frekvenser, der i dag bruges til DR og Boxer i stedet bruges til Mobilt bredbånd.
Boxers nuværende kontrakt udløber og i løbet af 2018 skal der afholdes en ny auktion om de tilbageværende frekvenser for perioden fra 3 april 2020 og indtil 2030.

Jeg vil lige citere hvad der står i et svar til mig, i en kommentar i ovenstående link:
'Lige nu arbejder Kulturministeriet med 2 modeller for hvordan DTT-nettet kan se ud efter 3. april 2020'.
'Begge modeller ligger desuden op til et skift til DVB-T2 og HEVC både for de krypterede og de ukrypterede kanaler'.

Dette svar bygger på, hvikle tekniske muligheder der er. Læs evt de linkede rapporter. 

Så Nej, der vil efter de nuværende planer ikke være FTA kanaler på DVB-T efter 3. april 2020.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 30-September-2017 kl. 09:17
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 09:54
Public Service forpligtelsen skal vel opfyldes uanset hvad. Så de kan ikke bare nedlægge FTA kanalerne
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 10:02
Det gør de vel heller ikke.

FTA udsendes bare på T2 i stedet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 10:04

Nej, de skal bare sendes på DVB-T2 og med HEVC.

Der findes en beregning der siger, at det i gennemsnit kun vil koste ca 900 kr pr husstand.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 30-September-2017 kl. 10:12
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 10:31
Det er rigtigt.

Men så får man mulighed for 4K.

Sådan er udviklingen nu en gang.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

  Men så får man mulighed for 4K.  

Det er jeg desværre ikke sikker på at der bliver plads til.
Det bliver en vudering af, om man vil satse på mange kanaler eller 4K?

Hilsen Carsten.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 15:00
Det kan kun tiden vise.

Jeg vælger den positive vinkel. Måske modtager vi TV på en helt anden måde til den tid.

Det skal siges at jeg ikke hopper på alt det nye. Mit TV er efterhånden 9år gammel. Min reciever er tæt på de 15år. Højtalerne omkring 30år.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu