|
USG 3 får ingen WAN IP |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 20:32 |
Kom hjem i dag. Ingen net.
jeg har fiber. Ringer til min udbyder som siger det nok er min router der har tabt config. Jeg logger på controller og kan se på USG 3 i details faneblad at den ikke har en WAN ip. Den kan sagtens uddele ip'er til mine enheder. Burde jeg ikke have en IP under WAN? Alt har været bootet uden held. Kan jeg evt. teste på den RJ45 ledning der kommer fra udbyders boks og som sidder i WAN port på min USG3. Evt. med laptop direkte på den forbindelse?
Redigeret af koden - 02-Oktober-2017 kl. 20:40 |
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan heller ikke se min WAN IP i controlleren. For at se den skal du logge direkte på USGén, altså på din USG´s IP nummer.
|
|
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok tak
i en browser logger jeg på 192.168.1.1 og får en "setup my unify gateway" her kan jeg taste ip adresse, router, primary/secondary dns, subnet. jeg kan klikke "edit configuration" hvilket giver mig en ekstra boks med muligheden for at vælge DHCP, static eller PPoe Står til DHCP hvilket jeg også mener den skal. hvad gør jeg forkert? har i øvrigt resat router siden jeg skrev indlæg. Så jeg starter forfra. Redigeret af koden - 02-Oktober-2017 kl. 22:23 |
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den skal også stå til DHCP.
|
|
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
min udbyder har fejlmeldt fiberen til TDC da de har lejet sig ind.
TDC er jo ikke kendt for at rykke hurtigt. Nogen der ved hvilke regler der gælder for fejlretning? Hvis der findes nogen :-) Eller skal man bare finde sig i dagevis uden der sker noget?
|
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
du kan sagtens se din wan ip i controller softwaren
devices -- usg -- details -- wan dre kan du se hvilken ip du har fra din isp.
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din udbyder har lejet sig ind på en linje der tilhører TDC. Hvor hurtigt TDC rykker ud, afhænger af den aftale din udbyder har med TDC. Reglerne for fejlretning er beskrevet i den kontrakt du har tegnet med din udbyder. TDC rykker hurtigt - hvis man har en aftale med dem om det. Dem der betaler for sådan en aftale kommer forrest i køen. Klaus Redigeret af KlausDM - 03-Oktober-2017 kl. 23:45 |
|
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg er ikke helt sikker på at der er forskel på de aftaler der laves, når andre selskaber lejer sig ind på TDC's linjer.
Selv mit firma som bruger telenor kæmper med TDC hver gang der er noget galt. Så om det er en 3000 ansatte stor vikrsomhed eller lille mig, så er servicen fra TDC's rimelig ringe. Som "telemanden" i mit firma siger... skjult chikane :-) Ja TDC rykker hurtigt, hvis man er kunde direkte hos dem. Sådan var det da mit firma brugte TDC
Redigeret af koden - 04-Oktober-2017 kl. 09:43 |
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
truntemus
Bruger Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ked af og sige det Koden, men din udbyder køber sig til service hos TDC og det er kun op til dem hvilken grad af service de vil bruge på dig, og ikke op til til TDC. Hvis din udbyder mener der skal Onsite tekniker på inden for 4 timer eksempelvis jamen så køber de sig til den service hos TDC og der kommer en tekniker ud og begynder fejlretning inden for 4 timer. bare et eksempel. Så det er altså ikke TDC's skyld ked af og sige det. men det lyder da fint at din udbyder beskylder TDC for ikke at levere servicen, han glemmer bare at fortælle så at han er for nærig til og betale...
|
|
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved det ikke.. kender ikke betingelser og kan ikke læse dem nogen steder.
Jeg har intet at klage over vedr. min udbyder dansknet.dk De har en support jeg sjældent har oplevet og fejlmeldte også hurtigt videre til TDC. Men når fejlen ligger på den anden side af deres "boks" så har de jo ikke en chance. I dag ringede dansknet så og spurgte om jeg havde hørt fra TDC. Det måtte jeg svare nej til. De sagde jeg burde være blevet ringet op og inf. om at TDC ville kontakte mig torsdag 12-16 og jeg skulle være hjemme. Det samme skete i sidste uge vedr. min ADSL forbindelse fra telenor. Helt tilfældigt ringer jeg ind til telenor om onsdag for at høre om DE havde hørt tilbage fra TDC vedr. flytning af min boks til kobberledninger. De kunne oplyse at TDC tekniker ville komme dagen efter 7.30 til 16 og ringe 30 min før. Men at TDC burde have ringet til mig. da jeg bor tæt på arb. kan jeg hurtigt være hjemme. Hørte intet fra TDC før de ringede 30 min før??? Da jeg skulle have lagt fiberen ind i mit hus var der heller ikke andet end bøvl med TDC. dengang troede jeg det var dansknet der var skyld i at jeg måtte være hjemme 4 gange. men igen var det TDC og manglende info og misforståelser. desværre har jeg oplevet det før dette. Det præger nok min opfattelse af TDC :-) det har så ikke noget at gøre med hvilke aftaler min udbyder har med TDC. Ved godt det er en anden sag. Men kender ikke TDC betingelser for hverken telenor eller dansknet. Jeg bruger min 4G og klarer mig indtil videre.
Redigeret af koden - 04-Oktober-2017 kl. 20:25 |
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår ikke hvorfor du forsvarer dansknet.
Det er deres ansvar at det spiller. De må sørge for at TDC makker ret. |
|
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det har du sådan set ret i.
men om dete r telenor eller dansknet, så har svaret altid været "vi kan ikke gøre noget da det ligger hos TDC" men hvis du har en god ide til hvordan jeg får dansknet til at skrue bissen på, så hører jeg det gerne :-) Jeg klarer mig... det kommer nok op igen. Mine unger har godt af at prøve nogle dage uden netværk.. |
|
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall Switch8 150W 2 x AP lite 1 x AP LR |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |