recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo/Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo/Boxer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Virgilen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Virgilen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo/Boxer
    Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 21:01
I forbindelse med, at vi er ved at bygge nyt hus i område, hvor der ikke er mulighed for kabel tv, står mit valg mellem Waoo (Fiber) og Boxer tv.

Kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Hvor får man det bedste billede, den bedste brugervenlighed osv.?

Det er vigtigt mht. kabelføring. Skal jeg nøjes med datakabel eller skal jeg stadig trække et coax kabel.

På forhånd tak.

Jesper


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 21:49

Havde jeg valget, så ville det blive Waoo. https://www.waoo.dk
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Virgilen Virgilen skrev:

Det er vigtigt mht. kabelføring. Skal jeg nøjes med datakabel eller skal jeg stadig trække et coax kabel.
Waoo er en paraplyorganisation for flere forskellige fiberudbydere, som ikke nødvendigvis kører med samme type udstyr. 
Mig bekendt er der nogle som kræver en boks (som skal have et datakabel) ved hvert TV.
Andre leverer boks med DVB-C udgang, hvor der skal bruges coax kabel til TV (som med kabel-TV)

Så det skal du nok have afklaret for fiberudbyder i dit område. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 06:04

Hej.

Markedet er desværre blevet mere mudret end man kan forestille sig, så jeg vil dele mit svar op i flere dele.

Jeg forstår godt hvad du mener, når du spørger ind til Boxer. Men rent faktisk er det hidtige Boxer lige blevet købt af SE, ejeren af Stofa:


Der sker nok ikke meget fra nu af og indtil 3 april 2020, men så tror jeg og mange andre, at de vil gå over til en Internet baseret løsning.

Vil der så komme en anden Kommerciel Gatekeeper i stedet for det Boxer vi kender i dag?
Det vides nok ikke helt. Men jeg regner helt sikkert med, at det stadig vil være muligt at modtage TV2's hovedkanal via DVB-T2 og HEVC.
Se evt i kommentarerne til ovenstående link for mere forklaring.


Som Jørgen T skriver ' Waoo er en paraplyorganisation for flere forskellige fiberudbydere, som ikke nødvendigvis kører med samme type udstyr.'
jeg syntes også, at du skal undersøge hvilken type Fiber Boks dit lokale 'Waoo' vil installere?

Vi har lige haft en tråd på dette forum, hvor vi fandt ud af at Fibia lige har leveret og ombyttet en Alcatel boks flere gange. Den samme som de andre er gået væk fra. Så hvis din lokale Waoo udbyder bruger Alcatel bokse, og ikke Icotera bokse. Kan jeg ikke forstå, at der er nogle der kan anbefale Waoo.


Men der er en anden ting der undrer mig lidt. Har du på forhånd udelukket TV via en ADSL forbindelse eller Satellit TV?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-Oktober-2017 kl. 06:06
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 08:23
Bedste billede får du helt klart via fiber. Vi har lige opsagt vores TV hos Waoo, men har i en del år haft en "multirumsløsning" hvor signalet fordeles fra routeren via DVB-C. Det har fungeret uden bøvl - men vi synes at prisen er blevet for høj, eftersom vi stort set kun ser DR-kanalerne og TV2.

Den der tv-boks vi fik med i tidernes morgen har vi aldrig brugt. Jeg synes Waoo er langt bagud på den front med deres brugergrænseflade og tilgængeligt indhold. Så vi har selv optaget det vi skulle bruge :)
Til top
Virgilen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Virgilen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Bedste billede får du helt klart via fiber. Vi har lige opsagt vores TV hos Waoo, men har i en del år haft en "multirumsløsning" hvor signalet fordeles fra routeren via DVB-C. Det har fungeret uden bøvl - men vi synes at prisen er blevet for høj, eftersom vi stort set kun ser DR-kanalerne og TV2.

Den der tv-boks vi fik med i tidernes morgen har vi aldrig brugt. Jeg synes Waoo er langt bagud på den front med deres brugergrænseflade og tilgængeligt indhold. Så vi har selv optaget det vi skulle bruge :)
 
Tak allesammen for svar. Meget brugbart.
 
Mht. denne multirumsløsning, vil det så sige at man kan fordele coax kabler ud til de forskellige rum fra fiberboxen, og dermed undgå at skulle have en ekstern boks i hver rum. Sådan at det i princippet kører som Stofa, hvor du bare sætter et antennestik i hvert tv?
 
Håber det giver mening.
 
På forhånd tak.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:06

Hvis der i Fiberboxen er RF Out (DVB-C) så kan fordelingen ske i Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:15
Jeg har Waoo via fibia med en Icotera box.
Den har godt nok en dvb-c udgang, men den bliver ikke understøttet i mit område, derfor skulle jeg have en tvbox.
Fik sammen med den smart wifi, hvilket gør, at min box faktisk er trådløs. 
Dette fungerer ganske fint - og man slipper for at trække ledninger. Omvendt skal man have et par ekstra wifi accespunkter tilsluttet i hjemmet, ellers virker det ikke. 
Største ulempe er, at boxen ikke understøtter HDMI-cec. Man skal derfor manuelt tænde for skærmen hver gang - det er så det eneste jeg bruger den fjernbetjening til idag. 

Prismæssigt slap jeg et par 200kr billigere med en lidt bedre tvpakke hos fibia/waoo end jeg havde hos yousee. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Virgilen Virgilen skrev:

Mht. denne multirumsløsning, vil det så sige at man kan fordele coax kabler ud til de forskellige rum fra fiberboxen, og dermed undgå at skulle have en ekstern boks i hver rum. Sådan at det i princippet kører som Stofa, hvor du bare sætter et antennestik i hvert tv?
Og det er så her det er nødvendigt at vide hvad din fiberudbyder leverer af udstyr. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Virgilen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Virgilen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Virgilen Virgilen skrev:

Mht. denne multirumsløsning, vil det så sige at man kan fordele coax kabler ud til de forskellige rum fra fiberboxen, og dermed undgå at skulle have en ekstern boks i hver rum. Sådan at det i princippet kører som Stofa, hvor du bare sætter et antennestik i hvert tv?
Og det er så her det er nødvendigt at vide hvad din fiberudbyder leverer af udstyr. Wink

Mvh. JørgenT
 
Det undersøger jeg lige og vender tilbage :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Virgilen Virgilen skrev:

Det undersøger jeg lige og vender tilbage :)
Og som warcaos skriver, så er det åbenbart ikke nok at kende udstyrs type, man skal også vide specifikt hvilket system udbyder kører med. Dead

Så tag også det med i spørgsmål til udbyder. LOL

Mvh. JørgenT
Til top
Virgilen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Virgilen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Virgilen Virgilen skrev:

Det undersøger jeg lige og vender tilbage :)
Og som warcaos skriver, så er det åbenbart ikke nok at kende udstyrs type, man skal også vide specifikt hvilket system udbyder kører med. Dead

Så tag også det med i spørgsmål til udbyder. LOL

Mvh. JørgenT
 
Når I siger udbyder mener I da Waoo, Fibia, viasat ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu