recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvinge Panasonic tv til at afspille lyd...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvinge Panasonic tv til at afspille lyd...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tvinge Panasonic tv til at afspille lyd...
    Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 16:52
Jeg har købt en surround receiver hvor jeg kører mit tv-signal igennem via HDMI og videre til TV. Dette virker fint men hvis jeg så vil høre noget andet samtidig kan afspille noget lyd gennem f.eks phono indgangen på receiveren. 
Hvis jeg gør dette bliver billedet men lydkilden skifter til den valgte. Jeg kunne godt tænke mig at mit TV i denne situation bruger sine egne højttalere således at jeg har begge lydkilder kørende samtidig. Kan jeg tvinge den til det?

TV: Panasonic TH-42PX70EA. Et ældre tv men softwaren er vist den samme på en masse af deres tv.

På forhånd tak!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:18

Hvordan er lyd fra TV ført til Reciver.? Det er en lidt rodet forklaring på dit problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:27
TV signal går igennem Reciever fra en modtagerboks. Den kører du bare udenom, og forbinder lyd fra box til Reciever med optisk eller coax, hvad for en der nu er.
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:40
Okay - jeg fik vist ikke forklaret det ordentligt.

Jeg kører HDMI fra tv-boks til receiver. Fra receiver kører der HDMI til TV. Således får jeg lyd til gulvhøjtalere og jeg kan skifte videokilde via forstærker hvis jeg vil. Dette vil jeg gerne da tv kun har 2 hdmi indgange og jeg har brug for flere. Receiveren har 8. Alt fungerer fint.

Nu er situationen at jeg gerne vil streame lidt lyd men stadig have tv'et til at køre. Hvis jeg skifter receiveren over på den phono indgang hvor jeg har chromecast audio siddende så afspiller den nye lydkilde men ikke længere tv.

I denne situation kunne jeg godt tænke mig at bede mit tv om at afspille lyden på sine egne højttalere - og det mener jeg der er en indstilling for - men kan overhovedet ikke finde noget der ligner.

Håber det giver mere mening!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:43

Kampus har skrevet løsningen på dit problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:45
Det er jo ikke receiveren men tv'et der skal afspille lyden i den givne situation. Jeg vil gerne have 2 lydkilder kørende!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:47

Det vil det jo også gøre når når TV boksen er tilsluttet til TVet, og ikke til Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:52
Hmmm. Kan godt se at den løsning kunne virke men så styrer jeg ikke længere den videokilde på receiveren længere, og jeg skal både betjene tv og receiver når jeg vil se tv. 

Håbede bare jeg kunne bede tv'et om at afspille lyden på dens egne højttalere en sjælden gang i mellem.

Men tak for svarene!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:55

Når både TV og Reciver skal kunne bruges seperat, så er det sådan det gøres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 18:24
Du kan jo ikke køre to forskellige kilder ind i reciever på én gang. Du må vælge en af dem så. Løsningen, som jeg selv har brugt i årevis er at sætte boksen til TV direkte og kun lyd til reciever. Og så kan du sætte ALT det andet til recieveren
Til top
Burgos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burgos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:14
Bare lige for at få det uddybet.

Kan man sige at lyddelen ikke længere er til stede når det når tv'et p.g.a. at det har været igennem forstærkeren - eller er det der stadig væk?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Burgos Burgos skrev:

Bare lige for at få det uddybet.

Kan man sige at lyddelen ikke længere er til stede når det når tv'et p.g.a. at det har været igennem forstærkeren - eller er det der stadig væk?
Når du vælger anden input til lyd fjerner du jo det input der kommer fra TV boks, og fjerner dermed både billed og lyd til TV. Wink

EDIT: Sammenlign det med du ser TV, og sætter en film igang på DVD afspiller og vil høre lydsporet på anlægget og skifter til DVD input. 
Hvilket billede har du nu på TV? Smile

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 04-Oktober-2017 kl. 19:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu