recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC blu-ray drev hjælp - problem løst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC blu-ray drev hjælp - problem løst.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 15:38
Jeg har et eksternt bluray drev tilsluttet min bærbare. Det virkede out of the box sammen med Makemkv. Så det lyder underligt, at dit ikke virker.
Med venlig hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 15:49
Er måske ikke helt sikker på at enheden vil fungere med et ide->sata omformer. lige præcis bluerays hvor kopibeskyttelser i høj grad består af hardwareforhindringer, så kunne jeg forestille mig den ikke ville være synderligt glad for at lave om i datavejen. google fejlen og man ser det ofte med større backupsystemer hvor man kan flytte rundt på bånd, og der kan opstå fejl ved læsning.

Men uanset hvad - husk at tjekke firmware på drevet. har et ææææældgammelt BD-drev selv fra lite-on, og det virkede fortrinligt, lige indtil en dag. Så ville det bare ikke læse nogle BD's længere. Det viste sig så at der var kommet en firmware 2 år tidligere, og af en eller anden årsag havde en opdatering af OS pludselig ændret i den måde disc's blev læst på, og så ville den ikke længere. - En firmware opdatering gjorde hjalp dog.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 16:00
Mit BluRay XL drev/ brænder har SATA port og bliver lavet om til firewire 800 via interfacet i kassen herefter omsætter jeg så firewire 800 til Thunderbolt og har aldrig haft problemer, heller ikke med Make MKV og Handbrake
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 04:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Er måske ikke helt sikker på at enheden vil fungere med et ide->sata omformer. lige præcis bluerays hvor kopibeskyttelser i høj grad består af hardwareforhindringer, så kunne jeg forestille mig den ikke ville være synderligt glad for at lave om i datavejen. google fejlen og man ser det ofte med større backupsystemer hvor man kan flytte rundt på bånd, og der kan opstå fejl ved læsning.

Men uanset hvad - husk at tjekke firmware på drevet. har et ææææældgammelt BD-drev selv fra lite-on, og det virkede fortrinligt, lige indtil en dag. Så ville det bare ikke læse nogle BD's længere. Det viste sig så at der var kommet en firmware 2 år tidligere, og af en eller anden årsag havde en opdatering af OS pludselig ændret i den måde disc's blev læst på, og så ville den ikke længere. - En firmware opdatering gjorde hjalp dog.


Der kan være noget om snakken, omvendt har jeg set en del til salg på dba osv, der har benyttet samme metode med ældre hardware, samt diverse forums, derfor prøvede jeg samme metode... Vil prøve, at skifte kablet senere i dag og installere det foreslåede blu-ray program, så håber jeg det kører
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 07:58
Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:

Det virker ganske udemærket.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:

Det virker ganske udemærket.
Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.


Med trådstarters gamle PC og det formål han har med drevet, tror jeg ikke det vil være USB2 som vil blive flaskehalsen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:

Det virker ganske udemærket.
Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.

Det er da ligegyldigt hvis det kun skal bruges til at rippe med. Hvor tit køber man lige en ny film der skal rippes?

Edit:
Jeg bruger også kun mit drev til at rippe film med. Det er altså rigeligt hurtigt. Og så koster det små 550 kr. 


Redigeret af kenneth85 - 06-Oktober-2017 kl. 12:48
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:31
Tusind tak for jeres hjælp og info indtil videre... Jeg har lige skiftet IDE kabel og prøvet med et andet strøm stik, samt installeret zoom player, umiddelbart hjælper det ikke en fis :/ drevet læser godt nok der er en BD skive i, men når jeg prøver at afspille filmen eller gå ind i mappen, fryser maskinen og programmet som jeg bruger står og loader, indtil jeg åbner skuffen på drevet og så kan jeg betjene computeren igen...
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 15:27
Kan du bruge drevet til at afspille CD eller DVD? Får drevet nok strøm? Jeg har selv et eksternt USB 3.0 Pioneer Blu-Ray drev - fungerer fortrinligt med bl.a. MakeMKV.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Kan du bruge drevet til at afspille CD eller DVD? Får drevet nok strøm? Jeg har selv et eksternt USB 3.0 Pioneer Blu-Ray drev - fungerer fortrinligt med bl.a. MakeMKV.


Jeg har faktisk mistænkt manglende strøm, jeg bruger en 200 watt HFX ekstern strømforsyning og med 2 harddiske og grafikkort er den nok ved at være presset, men det fungerede jo med et almindelig dvd drev.
Tænker jeg vil prøve at koble den ene harddisk fra og hjælper det ikke, har jeg en almindelig 480 watt strømforsyning jeg kan prøve med.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 21:33
Evt. driver-installation osv ser forhåbentlig fin ud? Hvordan gik det med test af CD og DVD?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu