recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal have kalibreret mit nye TV...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal have kalibreret mit nye TV...

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Fippo skriver som en tidligere bruger jeg ikke huske navnet på, men skriver vist kun for at pisse folk af.


Det der oftest kaldes for en troll.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:15
Synes da det er spændende hvor meget bedre det kunne blive eller sagt på en anden måde hvor meget mit tv afviger fra det helt korrekte lige nu og om det er noget der gør den store forskel. Og de måske 2500kr ville være tunge at komme af med ift. Forbedringen. Som billedet er nu og med de svagheder et ked nu har så tænker jeg ikke det kan blive ret meget bedre. Men hvem ged. Hvem vil gi 2500kr for st finde ud af at den stod 95% som den skulle. Nå men skal nok stoppe med at skrive hvis jeg er troll agtig.
Det er ligesom at der er en masse der gerne vil skrive så snart det handler om at svine andre og nedgøre og skal være smagsdommer/ moralens vogter og skal være efter alt og alle så snart det ikke passer den normale opfattelse. Så nu holder jeg mig væk så kan i jo skrive videre, men nej det vil i jo ikke for nu er der ikke nogen at irettesætte ligesom med hother. I jagter hekse herinde nogen af jer og det er grimt. I Kan ikke selv se det. Hother er væk. Hvem skal nu holde gang i forummet for i skriver jo intet om selv, kommer kun på banen når nogen skal brændes. Nu er der en mere væk ihvertfald ift. At skrive noget ang. Noget som kan være en personlig mening og kan skabe det mindste diskussion, i kan ikke diskutere ting kun kalde folk troll og fjols osv. Men det kan tage årevis at se man selv er skyld i ting. Farvel til jeres lille familie her. Og skriv så lidt selv nu, vis nu hvad i kan. He he for jeg er da fuldstændig ligeglad 🙃 Hvis i ikke vil lære noget så bliver i da bare fri beiruth

Redigeret af Fippo - 08-Oktober-2017 kl. 17:16
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:21
Til Thomas fra tv kalibrering
Manden skriver jo netop at han synes billedet var alt for mørkt.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:28
Måske ka det tænkes at man syntes at referencen er for mørk til ens preference. Der er forskel på de to ting.
Fjernsynene med meget knald på lyset og farverne i tvudstillingen sælger også godt.
Men om det et det mest korrekte billede? Tjaah

Og fippo, de sidste sætninger i din kommentar er 100% trolling.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Men vil tro jeg er indenfor de forskellige deltaværdier så vi er under det se bare


Så længe intet er målt og dokumenteret, bliver det kun til "gætværk".
Du har justeret dit tv ind, til,det billede du finder bedst, det er fint og ganske givet tættere på en kalibrering, end diverse standardindstillinger....

Hvorvidt man vil betale 2500 for en kalibrering er jo individuelt. Personligt har jeg gjort som dig og justeret mit tv selv. Et ældre (topklasse) tv til 1400 kroner, så er det mange penge i forhold til prisen på fjernsynet.

Nogle bruger 2500 på kalibrering af tv, for at få bedst mulige indstilling, andre springer over og bruger i stedet 2500 kroner på et hdmi kabel. I mine øjne er det bedre at bruge pengene på en kalibrering....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:38
TV Kalibrering tager fra 1.495,-. Så rolig nu...

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Synes da det er spændende hvor meget bedre det kunne blive eller sagt på en anden måde hvor meget mit tv afviger fra det helt korrekte lige nu og om det er noget der gør den store forskel. Og de måske 2500kr ville være tunge at komme af med ift. Forbedringen. Som billedet er nu og med de svagheder et ked nu har så tænker jeg ikke det kan blive ret meget bedre. Men hvem ged. Hvem vil gi 2500kr for st finde ud af at den stod 95% som den skulle. Nå men skal nok stoppe med at skrive hvis jeg er troll agtig.
Det er ligesom at der er en masse der gerne vil skrive så snart det handler om at svine andre og nedgøre og skal være smagsdommer/ moralens vogter og skal være efter alt og alle så snart det ikke passer den normale opfattelse. Så nu holder jeg mig væk så kan i jo skrive videre, men nej det vil i jo ikke for nu er der ikke nogen at irettesætte ligesom med hother. I jagter hekse herinde nogen af jer og det er grimt. I Kan ikke selv se det. Hother er væk. Hvem skal nu holde gang i forummet for i skriver jo intet om selv, kommer kun på banen når nogen skal brændes. Nu er der en mere væk ihvertfald ift. At skrive noget ang. Noget som kan være en personlig mening og kan skabe det mindste diskussion, i kan ikke diskutere ting kun kalde folk troll og fjols osv. Men det kan tage årevis at se man selv er skyld i ting. Farvel til jeres lille familie her. Og skriv så lidt selv nu, vis nu hvad i kan. He he for jeg er da fuldstændig ligeglad 🙃 Hvis i ikke vil lære noget så bliver i da bare fri beiruth

Du kan gøre præcis som du selv synes, men du bruger bare nogle begreber forkert. Mere er der ikke i det.

NB: Svarer kun på det øverste afsnit. Mine øjne tørrede ud, der hvor du begyndte med troll, svine, smagsdommer, ... bla, bla, bla ... ;-)
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 17:55
Enig. og ja kalibrering er super vigtig og selvfølgelig pengen værd hvis jeg feks havde et lg oled ville jeg finde det nødvendigt tror jeg. Men det kræver så vist også en ekspert og omhyggelighed da selvom den på papiret er korrekt kan gå fuldstændig amok med sin mærkelige billeder fra panelet til følge med massive fejl. Det samme med plasma i gamle dage.

Mefisto tør nu bare de øjne og kom videre. Du er kun ude på at diskutere alt andet end kalibrering troll

Redigeret af Fippo - 08-Oktober-2017 kl. 17:57
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Hvad koster en gennemgribende. Kalibrering på et Sony 9005b
Tror nu ikke du kan gøre det meget bedre end mig 🤗


Hej Fippo

Det koster fra 1495 kr. men kan afhænge lidt af hvor i landet du bor ?

Det er faktisk helt korrekt at Sony skærme ofte står rigtig fint i billedet når bare man vælger Cinema Pro/Biograf Pro profilen, men du nævner selv dE værdier og her er det ikke muligt at  justere skærmen helt perfekt på øjemål, der skal en måler på.

Har du selv indtastet værdier i Avanc. Farvetemperatur ud fra øjemål ? 
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Til Thomas fra tv kalibrering
Manden skriver jo netop at han synes billedet var alt for mørkt.


Fippo:

Ja det har jeg skam godt læst, men det har bare ingenting med en ISF kalibrering at gøre.

En ISF kalibrering er ikke en særlig måde at kalibrere på, der er ikke forbundet nogen bestemte workflows med en ISF kalibrering, en ISF kalibrering er blot en kalibrering foretaget af en person med et ISF certifikat.

Ligesom man også kan få et THX certifikat.


Der er mange som forbinder en ISF kalibrering, med en kalibrering som foretages i service menuen.

Det er heller ikke korrekt, før i tiden var det dog ofte nødvendigt at foretage selve kalibreringen i service menuen fordi at det, var der de nødvendige kalibrerings "håndtag/justerings muligheder" var tilgængelige, idag er de i langt de fleste tilfælde rykket ud i brugermenuen som er tilgængelige for alle.

Det kan være brugeren syntes billedet var/er for mørkt i forhold til hans personlige preference eller forventning.

Jeg ved desværre ikke hvem han er, hvis jeg vidste det, ville jeg hellere end gerne lægge kalibrerings rapporten.
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 21:01
Jeg har justeret i hvidbalance parametrene ja.
Plus biograf profilen
Varm 2
Og så er der alle de andre ting
Motion og alle filtrene
Led dynamik control
Så er der de lidt mere bagved liggende ting som vi kender
Men en af de vigtige på Sony som flere professionelle før har glemt
Synkroniser efter motiv og lyssensor.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:



Mefisto tør nu bare de øjne og kom videre. Du er kun ude på at diskutere alt andet end kalibrering troll

Du er da en klovn at høre på. Fatter ikke at andre gider spilde deres tid med dig.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu