recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TV med Zeppelin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TV med Zeppelin

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TV med Zeppelin
    Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 21:18
Nu kender jeg ikke dit tv, men har den en optisk udgang?

Zeppelin har en kombineret jack/optisk stik bagpå. Jeg bruger selv min gamle Zeppelin som soundbar i soveværelset. Regulering af lyden klares med en Logitech fjernbetjening.

Zeppelin har desuden auto on via den optiske indgang.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af HansHJensen HansHJensen skrev:

@JørgenT - hvordan er din soundbar tilsluttet dit Panasonic TV?
Har ingen soundbar, men har tidligere kørt med Toslink (optisk) til receiver.

Lige nu er hovedalteret et Pioneer PDP-LX5090 uden højttalere, så også her med Toslink til receiver.
Men sjældent brugt på den måde, kører nemlig næsten alt TV kig som monitor på HTPC igennem receiver.  Smile



Redigeret af JørgenT - 10-Oktober-2017 kl. 17:00
Mvh. JørgenT
Til top
HansHJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 16:49
@JørgenT - hvordan er din soundbar tilsluttet dit Panasonic TV?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er heller ikke optisk out til en “rigtig” soundbar.
Det må du ikke fortælle til mine TX-P42X10Y (har 2 af slagsen) - for det ved de ikke, så de sidder der endnu. LOL

Det lader vi være med så Tænkte nok at et UK TV ikke er helt magen til i DK. Men det er vel en overgangsperiode at TV har både analog og digital udgang. Den analoge udgang er forsvundet på mange TV.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er heller ikke optisk out til en “rigtig” soundbar.
Det må du ikke fortælle til mine TX-P42X10Y (har 2 af slagsen) - for det ved de ikke, så de sidder der endnu. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 10:09
På ukfree.tv/document har jeg i manualen fundet at der ikke er signal på Audio Out fra kilder tilsluttet de tre hdmi indgange.

Der er heller ikke optisk out til en “rigtig” soundbar.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 09:08
Ved minijack til minijack, bruger du hovedtelefonudgangen på siden af tv og justerer volumen ved at gå ind i en menu og justerer op og ned der.
Ved phonostik til minijack, bruger du udgangen bag på fjernsynet, som er beregnet til at trække lyd ud af. Her kan du ikke justere volumen på fjernsynet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HansHJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 08:57
Jeg beklager at jeg har så mange spørgsmål Smile Men fangende ikke lige hvad forskellen er på at køre med et phonostik og jack-stik modsat bare jack-stik til jack-stik?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af HansHJensen HansHJensen skrev:

Tak for gode svar. Men vi er enige om at det er en ledning med to jack-stik jeg skal ud og købe?


Ja, hvis du vil bruge hovedtelfonudgangen.

Vil du bruge line out, så er det et kabel med phonostik i den ene ende og minijack i den anden


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 22:44

Det er de tilslutninger der er på begge enheder
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
HansHJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 22:40
Tak for gode svar. Men vi er enige om at det er en ledning med to jack-stik jeg skal ud og købe?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 22:27
Ja, så er du fucked med volumenstyring på hovedtelefonudgangen....

Du kan tage lyd ud på line out på fjernsynet, men så skal du regulere volumen på zeppelin'eren - det er heller ikke så fedt.

I det hele taget er de to apparater åbenbart en dårlig kombination :-(


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu