recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast til Beovision 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast til Beovision 7

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mathias Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Oktober-2017
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathias Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast til Beovision 7
    Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:22
Hejsa!

Jeg har netop købt et gammelt Beovision 7 uden HMDI og ønsker at streame film og musik over Chromecast. Jeg har købt en HDMI/DVI converter, da jeg tænkte at det var nok og fordi jeg får det skarpeste billede derigennem, men hvad jeg ikke vidste var, at jeg ingen lyd har.
Jeg er ret grøn inden for dette område - kan nogle derfor hjælpe mig???

De bedste hilsner Mathias
Til top
Mathias Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Oktober-2017
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathias Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:39
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Mathias Andersen Mathias Andersen skrev:

Jeg har netop købt et gammelt Beovision 7 uden HMDI og ønsker at streame film og musik over Chromecast. Jeg har købt en HDMI/DVI converter, da jeg tænkte at det var nok og fordi jeg får det skarpeste billede derigennem, men hvad jeg ikke vidste var, at jeg ingen lyd har.
Skal det forståes sådan at du vil streame musik og afspille i TV højttalere, eller er der også noget receiver/forstærker indblandet i set-up?
Mvh. JørgenT
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias Andersen Mathias Andersen skrev:

Jeg har netop købt et gammelt Beovision 7 uden HMDI og ønsker at streame film og musik over Chromecast. Jeg har købt en HDMI/DVI converter, da jeg tænkte at det var nok og fordi jeg får det skarpeste billede derigennem, men hvad jeg ikke vidste var, at jeg ingen lyd har.
Skal det forståes sådan at du vil streame musik og afspille i TV højttalere, eller er der også noget receiver/forstærker indblandet i set-up?


Han vil bare gerne have lyd, når han ser film/programmer via Chromecast. ;)

DVI er jo udelukkende videosignal. Der er ingen lyd ligesom på HDMI.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Han vil bare gerne have lyd, når han ser film/programmer via Chromecast. ;)
Måske, men han skriver:
Oprindeligt skrevet af Mathias Andersen Mathias Andersen skrev:

ønsker at streame film og musik over Chromecast 
 Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Mathias Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Oktober-2017
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathias Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 21:58
Men burde ovenstående links jeg har henvist til, så ikke kunne løse problemet?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 22:15
Boksen kan måske hjælpe dig, kablet kan ikke.

Jeg er ked af at måtte sige det, men har du købt et beovision 7 uden hdmi, har du købt et dybt forældet tv med middelmådig billedkvalitet. Jo, det har lækker lyd og en lækker fjernbetjening, men du kommer til at købe dig fattig i tilbehør, hvis du vil bruge det på "moderne vis".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 07:16
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Mathias Andersen Mathias Andersen skrev:

Kan disse to ting bruges?

https://m.av-cables.dk/131-coaxial-digital-converter/10794-clicktronic-hdmi-lyd-extractor/

https://m.av-cables.dk/184-hdmi-til-dvi-kabel/4706-high-grade-dvi-hdmi-kabel-med-lyd-2-m/
Boks kan sikkert, men er en dyr løsning. Der findes andre til lavere pris.
Kabel er ikke en extractor, der er bare 2 kabler i samme indpakning til at forbinde PC og lydkort minijack udgang til en monitor.

Grunden til jeg spurgte om der er receiver indblandet (og du ikke har svaret på) kunne Chromecast tilsluttes receiver med HDMI input og receiver HDMI output med dit HDMI->DVI kabel til TV.

Så vidt jeg kunne Google har Beovision 7 en PC VGA indgang?
En anden billig løsning kunne måske være HDMI til VGA og Audio converter til stil med:

Har selv købt et par stykker til brug på ældre PC monitor uden HDMI/DVI indgang, og prøvede også på et tidspunkt at udtrække lyd fra Chromecast på monitor (og mener det lykkedes) på den måde.

Udfordring kan måske være at få Chromecast billed opløsning til at passe sammen med TV?

Mvh. JørgenT
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 08:52
Denne kan måske anvendes
 
 
Dog ingen garanti for at det vil fungere.
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 13:44
slet



Redigeret af warfly - 11-Oktober-2017 kl. 13:45
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 13:35

Ingen lyd fra BeoVision 7 Mk.I eller Mk.II.

Fordi de første BeoVision 7 versioner decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd som AppleTV sender ud.
Først fra og med BeoVision 7-40" Mk III's decoder, håndteres lyd i PCM. En gang kunne din B&O
forhandler opdatere service SW, og opgradere med et kit. Dette kit findes ikke mere.

Se evt.  http://forum.recordere.dk/bo-interface-tips-tricks_topic4389_page240.html
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu