recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 tunere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 tunere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 18:12
Ok. Det vil sige når jeg har cable fra Yousee så er det dmr-ubc90 jeg skal bestille? Og hvor har du købt og kan anbefale at købe fra ?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 18:35
Ja det er DMR-UBC90.
Jeg har købt gennem Amazon i Tyskland. Når du søger efter modellen på Amazons site, kommer der en række forslag til, hvor du kan købe. Det ændrer sig mere eller mindre konstant.
Her er det så vigtigt, at du IKKE betaler til den butik, du vælger. Betalingen SKAL være til Amazon, som selv trækker pengene på betalingskortet. Hvis du betaler til butikken direkte, vil Amazon være afskåret fra at hjælpe, hvis der skulle opstå et problem med fx en udebleven leverance.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja det er DMR-UBC90.
Jeg har købt gennem Amazon i Tyskland. Når du søger efter modellen på Amazons site, kommer der en række forslag til, hvor du kan købe. Det ændrer sig mere eller mindre konstant.
Her er det så vigtigt, at du IKKE betaler til den butik, du vælger. Betalingen SKAL være til Amazon, som selv trækker pengene på betalingskortet. Hvis du betaler til butikken direkte, vil Amazon være afskåret fra at hjælpe, hvis der skulle opstå et problem med fx en udebleven leverance.

Jeg skal lige have det på det rene. Du har købt en UBC90 på Amazon.de til brug i Danmark? Hvis ja, så er spørgsmålet (måske lidt overflødigt) om recorderen virker i Danmark. Der har jo været rygter om en blokering af anvendelse udenfor de tysksprogede områder på firmware basis.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af cljeppe cljeppe skrev:

Hej ,
jeg har bestilt UBC90 hos Computersalg (internet/Borup). - Jeg er på en antenneforening, der foreskriver DVB-C.

Carsten.


Øhh - så kunne du lige så godt have bestilt fra Tyskland, da Computersalg parallelimporterer deres fra Tyskland...

M.v.h.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 21:05
Ok tak for svar. Går lige i tænkeboks. Hehe👍
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 00:07
azrael: Panasonics tidligere modeller i Tyskland fungerede uden problemer i Danmark - i begyndelsen. Men for et års tid siden, tror jeg, det var, ændredes tuneren i recorderne, så de kun dækkede VHFIII og UHF kanalerne.
Jeg ved ikke, hvorfor man foretog den ændring. Har det været for at apparaterne ikke måtte bruges udenfor Tyskland, eller har det bare været en simpel besparelse, fordi man åbenbart ikke brugte kabelkanalerne i Tyskland? Det må stå hen i det uvisse.
Til gengæld er det sikkert, at hvis apparaterne kun kan modtage VHFIII og UHF, vil man få problemer med at bruge dem på danske kabelnet fx You-see's net, for man opdager jo straks, at startfrekvensen på 450 MHz ligger uden for VHFIII og UHF. Om der er lavet andre tekniske forhindringer, er jeg ikke bekendt med.
Angående den konkrete model DMR-UBC90: Ifølge de tekniske specifikationer dækker tuneren også kabel-kanalerne, som bruges i danske kabelnet. Jeg tog derfor chancen og købte den, og den virker da også som forventet, (og som jeg havde håbet).
MEN! Det betyder ikke, at man kan være helt sikker fremover. Der kan, som jeg startede med at fortælle, foretages ændringer undervejs, og det er tilsyneladende ikke rigtig noget, Panasonic selv gør opmærksom på.


Redigeret af C. Johansen - 21-Oktober-2017 kl. 00:08
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

azrael: Panasonics tidligere modeller i Tyskland fungerede uden problemer i Danmark - i begyndelsen. Men for et års tid siden, tror jeg, det var, ændredes tuneren i recorderne, så de kun dækkede VHFIII og UHF kanalerne.
Jeg ved ikke, hvorfor man foretog den ændring. Har det været for at apparaterne ikke måtte bruges udenfor Tyskland, eller har det bare været en simpel besparelse, fordi man åbenbart ikke brugte kabelkanalerne i Tyskland? Det må stå hen i det uvisse.
Til gengæld er det sikkert, at hvis apparaterne kun kan modtage VHFIII og UHF, vil man få problemer med at bruge dem på danske kabelnet fx You-see's net, for man opdager jo straks, at startfrekvensen på 450 MHz ligger uden for VHFIII og UHF. Om der er lavet andre tekniske forhindringer, er jeg ikke bekendt med.
Angående den konkrete model DMR-UBC90: Ifølge de tekniske specifikationer dækker tuneren også kabel-kanalerne, som bruges i danske kabelnet. Jeg tog derfor chancen og købte den, og den virker da også som forventet, (og som jeg havde håbet).
MEN! Det betyder ikke, at man kan være helt sikker fremover. Der kan, som jeg startede med at fortælle, foretages ændringer undervejs, og det er tilsyneladende ikke rigtig noget, Panasonic selv gør opmærksom på.

Mange tak for svar. Jeg har såmænd været obs på de potentielle problemer med nyere modeller fra Panasonic (har selv i nu 4-5 år 2x BCT820 og 1x BCT835, som virker helt og aldeles uden problemer). Når jeg skriver "potentielle problemer", så er det fordi der ikke rigtig var nogen, der med sikkerhed kunne be- eller afkræfte, om der rent faktisk *er* problemer. Det er altsammen noget med, nogen har hørt eller læst noget et eller andet sted. Derfor spurgte jeg, om du havde konkrete erfaringer. Smile

Mht. tuneren, så har jeg holdt øje med Panasonics specifikationer, både på hjemmesiden og de downloadbare manualer. Der har der ikke været tegn på ændringer ift. f.eks. BCT820. Man mente også (ja, igen disse vage spekulationer), at der var noget i firmwaren i de nye modeller (konkret BCT950), der blokerede udenfor de tysktalende områder.

Men det er rigtigt dejligt, at du har førstehåndsviden omkr. UBC90. Thumbs Up Jeg havde også overvejet at prøve at bestille en, men kom så ikke rigtigt videre. Du er modigere end mig. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 14:11
Hej igen fra en lidt for travl hverdag (pensionist)!

DMR-UBC90 bestilt fra Computersalg 20 10 2017 - prognose om levering 27 10 2017 - efterfølgende hilsen om let forsinket levering, hvilket dog kun betød til mandag 30 10 2017.

Tilsluttet og afprøvet i går - kanalerne placerede sig som de skulle i forhold til tidligere maskine, og det var muligt at se/optage tilvalgte kanaler, da kort fra YouSee var blevet isat.

Men jeg har en fornemmelse af, at pris havde været lavere ved eget køb fra Amazon. - Købsbeslutningen kom fra overvejelser om at købe 2 tuners, 1 tb 3 km herfra, kr. 3.500,- eller den valgte med dansk levering.

Dansk levering, men tyskfødt, det er jeg ikke i tvivl om nu. Man kunne heller ikke vælge Danmark som opholdsland. - Heldigvis forekommer nyankomne til at virke, som den skal.

Et mindre spørgsmål hænger: Der skal skrues temmelig meget op lydmæssigt på skærm, når Panasonic leverer, i forhold til direkte syn via skærm (Sony, 2012).


Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 16:09
Teløk med Maskinen. Den kan vel virke uden kort fra Yousee ?? Den skal vel bare i stikket i væggen og så kører det vel ??? Er guiden med tv oversigten osse på dansk?? Og det er den med 3 tuner og 2TB du købte ik?? Hvad mener du med Danmark som opholdsland?? ☺️
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 22:00
ja også uden yousee, men da kun antenneforeningens næsten-gratis kanaler, - ikke bestemt af maskinen, men af det, der kommer ud af væggen fra min udbyder. - I setup mødte jeg spørgsmål om jeg var i Tyskland, England, eller Schweiz - valgte sidstnævnte - 3 tunere , 2 TB - guiden viser dansk.

Vældig godt tilfreds til nu, - kun lige ? ved den store styrkeforskel mellem optager og egen skærm.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 22:20
Styrkeforskellen kan ligge i at optagerens tuner står på multikanal lyd, mens TV’ets tuner står på PCM
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 22:31
Til lykke med købet og godt at høre, at den virker, som den skal.
Jeg har ikke oplevet problemet med styrkeforskellen i lyden. Kan det skyldes, at recorderen er indstillet til at udsende flere lydkanaler, og fjernsynet modtager kun de 2? Det er kun et skud i blinde.
Nå Kampus overhalede mig lige.

Redigeret af C. Johansen - 02-November-2017 kl. 22:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu