recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekapsel maskine hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekapsel maskine hvilken

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Denne er lille, fungere perfekt og koster ikke kassen i div. kapsler :-)






Det er sandt men skal tit kun bruge én kop af gangen. 
Denne tager også længere tid at brygge en kop kaffe end en kapselmaskine.

Aldrig gå ned på convenience


Elkedel og pulverkaffe. Så går det nok ikke meget hurtigere.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 08:32
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 08:33
Har du selv prøvet Aeropress Naim? Jeg har overvejet at supplere med den.

Redigeret af tipsen - 18-Oktober-2017 kl. 08:34
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 08:44
Jeg har fuld forståelse for, at mange ser ned på kapselmaskinerne ift. en friskmalet version, men hvis man kun drikker en kop i ny og næ og ikke på daglig basis (jeg drikker min kaffe på jobbet og ikke hjemme i hverdagene), så er det lidt overkill med en fuldautomatisk. Bønnerne holder sig jo ikke specielt godt, hvis de ligger i en åbnet pose eller i maskinen, så hvis det er weekend-kaffe man er ude efter, så tror jeg ikke regnestykket holder hvis udsmid af dårlige bønner regnes ind.

Den Espresso U jeg har stående fylder godt det halve af en normal filterbrygger. Dertil så har jeg købt deres mælkeskummer, som så æder lidt af pladsen også.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har du selv prøvet Aeropress Naim? Jeg har overvejet at supplere med den.

Jeg har den selv og den er rigtig god. Laver virkelig god kaffe.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har fuld forståelse for, at mange ser ned på kapselmaskinerne ift. en friskmalet version, men hvis man kun drikker en kop i ny og næ og ikke på daglig basis (jeg drikker min kaffe på jobbet og ikke hjemme i hverdagene), så er det lidt overkill med en fuldautomatisk. Bønnerne holder sig jo ikke specielt godt, hvis de ligger i en åbnet pose eller i maskinen, så hvis det er weekend-kaffe man er ude efter, så tror jeg ikke regnestykket holder hvis udsmid af dårlige bønner regnes ind.

Den Espresso U jeg har stående fylder godt det halve af en normal filterbrygger. Dertil så har jeg købt deres mælkeskummer, som så æder lidt af pladsen også.

Ved du hvad forskellen er på U og Essenza mini som jeg overvejere?
 - Er det blot den justerbare vandtank?
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 10:51
Jeg ved ikke om knapperne på Essenza har samme funktion som på U, hvor du kan få den til at give mere vand ved et ekstra tryk, men ellers ser det ud til, at de primære forskelle er størrelsen, og at der kun er 2 programmer på Essenza mod 3 på U. Vandtanken ser identisk ud.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Oktober-2017 kl. 10:52
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 10:57
Jeg gav min kone en Nespresso maskine med automatisk mælkeskummer. Den gjorder at selv jeg begyndte at drikke kaffe. Og jeg hælder mere til kapsler da vi godt kan lide at varierer.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg hælder mere til kapsler da vi godt kan lide at varierer.
Sjovt - jeg hælder væk fra kapsler, da jeg godt kan lide at variere :-)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg hælder mere til kapsler da vi godt kan lide at varierer.
Sjovt - jeg hælder væk fra kapsler, da jeg godt kan lide at variere :-)
du skal jo tømme kværnen først for at varierer
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Hvad tænker i? Hvad har i selv? Hvorfor? :-)


Jeg har selv en Siemens EQ8 som jeg fik billigt, da det er en udgående model ( http://www.pricerunner.dk/pl/82-2916399/Kaffemaskiner/Siemens-TE803209RW-Sammenlign-Priser )

Jeg tænker at det er den rette vej at gå efter en rigtig espressomaskine, hvis man godt kan lide kaffe og gerne vil spare penge i længden. (man kan hurtigt spare hele maskinens pris på et enkelt eller 2 års forbrug afhængigt af hvor meget kaffe man drikker.

Se
https://www.rigtigkaffe.dk/blog/kapselmaskiner-vs-fuldautomatiske-espressomaskiner-n70
og
http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/tjekmad/art5504207/Smagstestere-advarer-Kapselkaffe-er-kaffens-d%C3%A5semad

De rigtige non-kapsel espresso maskiner er godt nok lidt dyrere at anskaffe sig (fra ca. 2000 kr og op efter) men til gengæld sparer man MANGE penge i længden på en MEGET billigere kilo-pris på kaffen, samt det at man kan benytte sig af langt bedre og friskere kaffe end man kan få som kapsel. Dolce Gusto er en god kapsel-kaffe, men kan stadig ikke måle sig med en personlig favoritbønne der er friskkværnet 2 sekunder før brygningen går igang

Der til er der et utal af indstillingsmuligheder, så man kan tilpasse både kværningsgrad, mælk- og vandmængde, temperatur og den slags. 

Hvis man er all-out kaffe nørd er det naturligvis en decideret manuel man går efter - Personligt er jeg dog mere til en god kombination af kvalitet og convenience og dermed til det fuldautomatiske.

Så der er ingen grund til at gå på komprimis, slet ikke når det samtidigt også betyder at man kan spare penge Wink

Redigeret af TBC1 - 18-Oktober-2017 kl. 13:11
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 12:43
Jeg har tidligere haft en fuldautomatisk.
I dag kører jeg stempelkande.
Jeg var på vej over mod en ny fuldautomatisk tidligere på året, men støvende den gamle stempelkande af og ser mig ikke tilbage.

Jeg har samme mulighed for variation som på maskinen, men slipper for at miste så meget bordplads. Kan godt være, at den dag jeg ender i hus, at jeg da vil supplere op med en fuldautomatisk igen, da det bare er nemmere at trykke på en knap og så have en kop klar.

På kapselfronten må jeg erkende at den maskine du fremviser er min foretrukne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu