recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekapsel maskine hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekapsel maskine hvilken

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Scuga Scuga skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

I forhold til læk af maskinerne - afkalkes de jævnligt?

Jeps det er de blevet. Ca 1 gang om måneden, og der bliver vel brygget ca 10-12 kopper om ugen.
Ok, det lyder jo fint og ikke den store brug. Men det er jo også billige maskiner, som måske ikke er lavet til at holde så længe.
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Scuga Scuga skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

I forhold til læk af maskinerne - afkalkes de jævnligt?

Jeps det er de blevet. Ca 1 gang om måneden, og der bliver vel brygget ca 10-12 kopper om ugen.
Ok, det lyder jo fint og ikke den store brug. Men det er jo også billige maskiner, som måske ikke er lavet til at holde så længe.

Ja, ligepræcis. Tror netop de er lavet for billigt ;-)
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 15:28
Herhjemme sværges der til George Clooney (What else?) Wink

Drikker ikke selv kaffe. Men havde for nogle år siden købt en fin Delonghi maskine med indbygget kværn, gode bønner etc. Men kaffedrikkeren insisterede på Nespresso (Ristretto), så Delonghi røg ud igen...

Synes personligt at Nespresso nærmer sig en kaffesekt, med amokpriser på kaffen. Men hvad kan man gøre....
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Synes personligt at Nespresso nærmer sig en kaffesekt, med amokpriser på kaffen. Men hvad kan man gøre....


Du kunne jo nægte at støtte kaffesekten.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 16:46
Ja man kan heldigvis køber andre gode kapsler til maskinerne hvis det er
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 20:24
Har en Tassimo maskine, som jeg er super glad for. Den er blevet brugt stort set hver dag i 3 - 4 år uden nogen problemer.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Henrik B.: er du sur over at der bliver stillet spørgsmål som ikke har med hifi at gøre, eller hvordan skal det forstås?


Sur? Næææh, tråden afspejler meget godt, hvordan recordere er gået fra et seriøst test og nyhedssite omhandlende AV-produkter, og så til at være et "Vi med hus & have" site...

M.v.h.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Synes personligt at Nespresso nærmer sig en kaffesekt, med amokpriser på kaffen. Men hvad kan man gøre....


Du kunne jo nægte at støtte kaffesekten.

Det er afprøvet! 
Blev dog "heldigvis" rettet i min vildfarelse, af den lokale sherif herhjemme og så var Clooney tilbageLOL 

(retfærdigvis skal det dog nævnes at jeg ikke selv drikker kaffe, så fair nok at min mening ikke vejede så tungtWink
I øvrigt er selv en kaffepris på omkring 600kr/kg jo stadig en god handel, hvis det erstatter nogle kopper "sort pis" til absurde priser på diverse cafeer....
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Henrik B.: er du sur over at der bliver stillet spørgsmål som ikke har med hifi at gøre, eller hvordan skal det forstås?


Sur? Næææh, tråden afspejler meget godt, hvordan recordere er gået fra et seriøst test og nyhedssite omhandlende AV-produkter, og så til at være et "Vi med hus & have" site...

M.v.h.

Helt enig, det er beskæmmende for forummet som helhed at en tråd om en F**** kaffemaskine kan ligge i top i flere dage og en tråd om en sprit ny 4K projektor får 0 kommentar
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

I forhold til læk af maskinerne - afkalkes de jævnligt?


Jeg bruger specifikt kalkfrit vand til min Nespresso Maestria. Derved kan jeg spare på afkalkningen. Maestriaen er indstillet til "blødt vand" inde i menuen. Jeg afkalker én gang hvert halve år.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 00:36
Når min Nespresso Maestria på et tidspunkt står af, har jeg indgået en aftale med mig selv om at anskaffe mig en fuldautomatisk espressomaskine.

Siemens EQ3 er virkelig lækker. Ellers er der Gaggia, som også laver fine maskiner. Jura er også godt, men i en højere prisklasse.
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Har en Tassimo maskine, som jeg er super glad for. Den er blevet brugt stort set hver dag i 3 - 4 år uden nogen problemer.

Hvilken type kaffe benytter du? Så vil jeg da lige lave en smags vurdering igen :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu