recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekapsel maskine hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekapsel maskine hvilken

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af kim80 kim80 skrev:

Bilka/Føtex har netop nu en dolce gusto colors der er automatisk på tilbud.

https://www.bilka.dk/elektronik/kaffe--og-espressomaskiner/kapsel-kaffemaskiner/nescafe-dolce-gusto-kapselkaffemaskine---hvid/p/100311937

Køber du den sammen med 3 æsker kaffe efter eget valg, så giver dolce gusto 200 kr cash back
https://www.dolce-gusto.dk/m/cashback




Den her ser rigtig fin ud. Har googlet lidt til Delonghi's egen hjemmeside. 
1L tank. Den ser lille ud. XL funktion så man kan få op til 240ml vand ud. 
Tror sku jeg skal en tur i bilka i weekenden. :-)

Der er også denne men den kan først blive leveret efter d. 2/11 så kan ikke se den først. Kan ikke helt finde ud af hvilken der er fedest.


Redigeret af Kvaaen - 19-Oktober-2017 kl. 07:35
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:32
Jeg synes at du skal kigge andre veje end kapsel kaffe. Det svarer lidt groft sagt til at spise dåsemad. Personligt vægtet jeg smag over convenience og der er ingen tvivl om at du får den bedste smag med de bedste råvarer, dvs friske hele bønner.

Om du så brygger på en aeropress, v60, mokkamaster eller andet er ikke så betydende, de kan alle lave god kaffe.Det vigtige er en god kværn, eks en wilfa, som til billige penge bringer dog langt. Kaffe mister ca 50% af smagen 5 min efter at det er kværnet, så det er vigtigt at bruge friske hele bønner, gerne nogle der er få uger gamle og ikke halve år som i et supermarked.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:49
Jeg har en wilfa kværn jeg bruger til al kaffemaling. Den gør et godt job, men jeg syntes den sviner. Den tømmer ikke kammeret helt efter den har kværnet og derfor drysser der kaffe ud når jeg fjerner beholderen til den friskkværnede kaffe.
Men den er en test vinder og faktisk billig.

Jeg hopper dog nok selv på kapsel kaffen, da jeg til aften ikke gider mase med at kværne kaffe og varme vand.
Der er en kop kapsel lige til mit temperament.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 18:50
Har også dolce gustoen i sommerhuset, vi har bare ikke fundet nogle espresso kapsler vi kunne lide, eller til cappuchino, der kører det bare bedre med bønnerne, og det er ikke et problem man ikke bruger den tit, bare fyld beholderen lidt af gangen og er man fanatisk kan man opbevare bønnerne i køleskabet
Mvh

René
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 21:34
Det er ikke nogen god idé at opbevare bønner i køleskabet da der dannes kondens som forringer bønnernes kvalitet.

Har du for mange bønner kan du med fordel dog fryse mindre portioner og så tage en portion op ad gangen.
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 08:06
Tak for svaret alle.

Jeg har nu bestilt en Dolce Gusto Lumio.
 - Så må det briste eller bære.

I fremtiden med mere plads er det klart en automatisk til bønner der er målet men der er ikke plads til sådan en i øjeblikket.
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 14:49
Jeg synes helt klart, at man skal vælge den kapselmaskine, som har den bedste lyd - den bedste detajlegrad, det bedste billede og den bedste dækning...
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 16:04
Henrik B.: er du sur over at der bliver stillet spørgsmål som ikke har med hifi at gøre, eller hvordan skal det forstås?

jeg synes faktisk det er en af de bedre tråde, da der har været meget hjælp og ingen latterlige indlæg med personfnidder :-)
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Henrik B.: er du sur over at der bliver stillet spørgsmål som ikke har med hifi at gøre, eller hvordan skal det forstås?

jeg synes faktisk det er en af de bedre tråde, da der har været meget hjælp og ingen latterlige indlæg med personfnidder :-)

Er helt enig. :-)
Har postet på flere forums men dette forum var her hvor jeg klart fik bedst hjælp. :-)

Tak til alle.
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:01
Har fulgt tråden med spænding, da der virkelig er kommet nogle gode input. Vi har selv en Dolce Gusto MiniMe, vi er dog på vores 3. maskine nu! Vi har typisk købt dem på tilbud i Elgiganten til ca 300,-.

Erfaringen er desværre at de forholdsvis hurtigt bliver utætte, og lækker vand ud på bordet under maskinen. Nøjagtigt samme fejl på alle maskiner vi har haft hidtil. Ved diverse søgninger rundt på nette, kan jeg se at det ikke er et ukendt problem, selv på de dyre modeller. 

Hvad siger jeres erfaring? 

Har netop på grund af denne erfaring, overvejet at kigge efter anden løsning. Har lige lånt en Tassimo af en kollega, dog kun smagt deres kaffe-latte, som ikke smager særlig godt.

/Michael
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:26
I forhold til læk af maskinerne - afkalkes de jævnligt?
Til top
Scuga Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scuga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

I forhold til læk af maskinerne - afkalkes de jævnligt?

Jeps det er de blevet. Ca 1 gang om måneden, og der bliver vel brygget ca 10-12 kopper om ugen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu