recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony A1.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony A1.

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony A1.
    Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 13:06
Sony A1 er jo egentligt et ret fedt og et ret lovende fjernsyn. Men det ville være endnu bedre hvis Sony:

  • Lavede en variant, hvor skærmen var sat på en pæn fod ligesom XE93.
  • Og en variant uden TV højtalere.
Så ville prisen nok også blive ganske ok.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 15:13
Tror næppe det er foden og højtalere der gør A1 dyr.

A1 er deres topmodel, hvor XE93 er et stykke længere nede.

Men A1 er da bestemt et super tv, der har højeste anbefaling hos fx flatpanels.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 15:17
XE93 er kun 2 stykker længere nede: A1, ZD9 og XE93.  Wink  Men ja, A1 ser ud til at have en meget høj billedkvalitet - så netop derfor er det ærgeligt med det dårlige design og at man ikke kan få det, på en tv-fod.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 15:32
Sony A1 har jo samme panel som LGs OLED tv. Kig på dem også. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 15:36
Jeg ville så hellere have den, som monitor med en ekstern elektronikbox - så man ville kunne vægmontere den helt tæt . . LG tilbyder denne løsning i deres wall model, men prisen er desværre udenfor rækkevidde .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 15:43
Sony's design er bedre end LG's. Sony's TV er simpelthen flottere. Det bliver XE93 - som er noget nær det bedste man kan få, i denne omgang. - Næste gang et OLED (eller hvad det hedder til den tid).

Men havde man kunnet få A1 som en monitor på en fod, ville jeg have overvejet det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 17:08
Har du set W7 ?
Ved godt det er i en anden prisklasse end både A1 og XE93

Ja XE93 er et fint lcd tv.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 18:18
Ja, xe93 er et fint LCD TV. Men er den ikke for dyr ? Power matcher åbenbart lige pt Komplett’s tilbud på LG’s 65” C7 OLED = 19999kr . I så fald ved jeg godt hvad jeg ville vælge, uanset design !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du set W7 ?
Ved godt det er i en anden prisklasse end både A1 og XE93

Ja XE93 er et fint lcd tv.

Mener du det her: http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65W7V ?? Falder ikke lige i min smag. XE93 er et af de bedste tv man kan få, især fra Sony, giver en super god billedkvalitet også i bevægelser, er flot designet osv. Det ene med det andet er jeg holdt op med at kigge efter Panasonic, LG og de andre. Jeg går efter Sony. For dyr (i forhold til andre)? Nej, det synes jeg ikke. Prisen er ok, for så god kvalitet, design og billedkvalitet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 20:24
Ved jo ikke hvor meget du skal give for XE93, men hvis prisen matcher med fx Pricerunner så vil jeg give Lennon ret i at det virker dyrt.

Især når man får så meget bedre billedkvalitet i andre billigere modeller.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

....

Især når man får så meget bedre billedkvalitet i andre billigere modeller.


Præcist hvilke tænker du på? Jeg har studeret det en del og synes ikke der er andre der giver super god billedkvalitet, samtidigt med godt og flot design og samtidigt med god kvalitet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 10:20
Det er LGs OLED paneler, der sidder i topmodellerne fra både B&O, Sony, Loewe, Panasonic, Philips og LG.
Så det er samme billedkvalitet.

B&O er endda et LG C7 skruet oven på B&Os lydsystem.


Redigeret af Brixen - 22-Oktober-2017 kl. 10:20
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu