recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue Bridge virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue Bridge virker ikke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue Bridge virker ikke
    Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 14:42
Hej alle,

Jeg har flyttet bolig og har inden flytning haft succes og glæde af philips hue starter kit. Nu har jeg sat det op igen og kan ikke få det til at virke.

Min bridge skal lyse på power, connection og internet, men kun powersymbolet lyser. Så det er som om at den ikke kan snakke sammen med min nye router som jeg har fået igennem hiper (Sagemcom, model F@ST 3890 WU).

Lan kablet er tilsluttet. Den lyser i routeren og jeg kan også finde hue bridge når jeg logger ind på min ip adresse.

Jeg har også forsøgt hard reset flere gange.

Nogen der kender til nogle andre muligheder jeg mangler at prøve? Så vidt jeg husker virkede det bare uden problemer da jeg tilsluttede det første gang i tidernes morgen.

Pft

Redigeret af Dæncker - 22-Oktober-2017 kl. 14:44
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 17:39
Du har vel husket at parre bridgen igen med et tryk på den store kbap ? ;)
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 23:18
Det er slet ikke en mulighed da den store knap ikke er aktiv, før den fanger internet.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 09:10
Har set, at UPNP skal være aktiveret på routeren.
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 07:50
Upnp er aktiveret.

Efter lang søgen på google, fandt jeg en som havde tilsvarende problem, hvor han først havde testet det hos en kammerat hvor det virkede fint, hvorefter han tilslutter derhjemme og derefter ikke virker. Kun power lyset er tændt.

En gang i mellem lyser alle lamper på bridgen i et sekund og forsvinder herefter igen, så der er mistanke om at bridgen sidder fast i et bootloop, som ikke kan opdateres.

Jeg prøver at skrive til philips support.

Tak for hjælpen

Redigeret af Dæncker - 27-Oktober-2017 kl. 07:50
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 12:33
Gå ind på Hue developer og registrere dig (gratis). Derinde kan du få en masse gode råd, samt ikke mindst adgang til Api dokumentationen. 
Jeg sidder ikke lige hjemme lige nu, så jeg kan ikke komme ind i Api og se. Men jeg vil tro du kan gå direkte ind i bridgen og lave nogle tricks til at få den tilbage på sporet igen. 

Jeg tvivler lidt seriøst på, at det har noget med internet forbindelsen at gøre. Hue virker sådan set grundlæggende fint uden internet forbindelse. Og Lan forbindelsen kan jeg heller ikke lige se har en betydning.. Men den bør ikke opfører sig som du beskriver. 

Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 08:54
Tak for svaret. Jeg går ind og registrerer mig og spørger derinde

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu