recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone X - skal du have den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone X - skal du have den?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


1. Om nogle af jer faste ios brugere har overvejet at skifte til Android? Og hvorfor eller hvorfor ikke

Jeg har faktisk lige haft en OnePlus 5 i en lille måned. Den er blevet solgt igen til fordel for en iPhone 8.
Jeg vil mene at jeg gav den en ærlig chance. Rykket alle billeder, kaleder og kontakter over til Google.
Og hentet alle de samme programmer som jeg er vant til at bruge fra iOS. Men når dagen er omme så mener jeg ligesom de andre der har svaret på disse spørgsmål bare at iOS er bedre. For mig i det mindste.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


2.: Er der nogle af jer, der fastholder ios som følge af købte Apps, musik mv? Eller har det ingen indflydelse på ønsket om en iPhone X?
Nej, Jeg har både købt Apps tl iOS og Android. Men det er små beløb. Så det er ikke derfor. 

For mig bunder det ganske enkelt i at jeg foretrækker iOS, iMessage, FaceTime, iCloud, Continuity, Apple Pay, Dansk Siri og hele integrationen imellem alle disse services.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Men SE - den er fra . . 15 ? og hvad TROR i at levetiden er for den


Nærmere foråret 2016 :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_SE#Timeline_of_models
(læs: den er nyere end 6S!)

iOs opgaderinger er nok 5 år som det har været med de fleste andre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Men SE - den er fra . . 15 ? og hvad TROR i at levetiden er for den


Nærmere foråret 2016 :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_SE#Timeline_of_models
(læs: den er nyere end 6S!)

iOs opgaderinger er nok 5 år som det har været med de fleste andre.


Klaus


Interessant

Så den har vel ca. 4 år igen :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 06:05
Det formoder jeg......og bagefter virker den stadigvæk, men bliver ikke opdateret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 11:42
har bestilt iphone x, jeg bliver ved med at bruge Apple da jeg har rigtig meget apple grej, jeg har en android tlf på job og den giver mig laaaaange klokker, så det bliver IOS herfra.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 07:47
Til trådstarter's spørgsmål, så nej.
Mest fordi jeg synes det er for vildt, at en mobilos skal koste så meget.
At nogen synes det er en okay pris. Helt fint med mig, de skal ha' lov til, at bruge deres penge, som de vil.
Men bl.a. også fordi jeg ikke kan forliges med apple's system og hele den imo forskruede hype, der er omkring deres produkter.
Det er sgutte lige mig ! Jeg synes det virker nærmest sygeligt (læs for meget amerikansk "selvophøjethed" ! 
Jeg har selv lige købt en Huawei P10, som snildt klarer det samme som en Iphone X kan. - til ca. den halve pris.
Jeg gav lige under 4K kontant. Da jeg ikke har den store lyst til, at skifte til hverken YouSee, Telia, 3 eller andre med dyre abonn. og dårlig kundeservice. 
Har en okay pakke hos Telmore med Fri tale og SMS + 25GB data = 129 kr.   
Min P10 kører smooth og pivhurtigt, har et ret godt kamera m/dual Leica objektiver, masser af processorkraft og ram, et nydeligt design og en passende størrelse.
Indtil videre er jeg meget, meget tilfreds med dens formåen.
 


Redigeret af Roland - 02-November-2017 kl. 07:53
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 08:37
Ja, jeg skal have den - nu er jeg heldig og få tilbudt den via en buttolønsordning, så det bliver med 256gb... ellers havde jeg nok nøjes med den lille.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 19:03
Hej med jer.

Først og fremmest tak for jeres interessante svar på mine spørgsmål - og ikke mindst tak for, at vi - for måske første gang - ganske roligt har kunnet diskutere og acceptere vore forskellige holdninger til de to næsten hundred procent dominerende mobile styresystemer, Apple og Android. Flot.

Svarene viser måske også, at vi er tilbøjelige til at holde fast i vaner, som vi nu engang har skabt, hvilket også er naturligt for vor hjerne, der helst opererer i vaner og absolut ikke holder af nyt, idet det kræver mange hjernemæssige kræfter.

Jo, det er naturligt, at det er svært at gå nye veje - uanset hvad det drejer sig om i vor tilværelse. Og vi heller ikke glemme at konkurrencen mellem både styresystemer og producenter forøger udviklingshastigheden på mobileenheder.

Jeg har søgt og fundet et google-oversat svar på spørgsmålene, som jeg synes på en god måde forklarer valget af styresystem. Kom gerne med en kommentar og din personlige holdning.

Så undskyld oversættelsen, der er maskinel:

"For det første er iOS populært, men teknisk set er Android mere populært, hvis man ser på statistikker over hele verden. Men lad os bare kritisere det op til semantik.

At sige Android er mere intuitivt end iOS er en meget subjektiv erklæring, og sandsynligvis lidt forudindtaget. Grunden til, at jeg siger, at den er forudindtaget, er, fordi de fleste vil sige, at iOS generelt er mere intuitivt. Jeg har brugt begge platforme udførligt på dette tidspunkt, og mens jeg kan lide Android bedre, er iOS (efter min mening) generelt mere intuitiv. Da det ser ud til at offentligheden er enig i, at det er mere intuitivt, fører det til dets popularitet ved hjælp af andre faktorer. Disse andre faktorer er ting som en ekstremt god marketingkampagne, højpoleret software og interface, smukt hardware design, pålidelig hardware, et solidt økosystem, generelt god kundeservice og support og et godt garanti / udvidet plejeprogram.

Med Android er der ingen direkte marketingkampagne til platformen, men i stedet er al markedsføring gjort for telefonerne, og normalt er de bestemte producenter tilføjet funktioner (Samsung Eye Tracking). Android generelt er ikke helt så poleret som iOS, men det handler med at være mere alsidigt og tilpasses. Hardwaren er to gange, fordi du aldrig ved, hvad du vil få, fordi den varierer så meget ud fra fabrikanten. Når du køber en top af Android-telefonens linje, får du temmelig god hardware, men normalt er det stadig ikke på niveau med iPhone med hensyn til design. Det samme gælder hardware pålidelighed. Android økosystemet er ret godt, og efter min mening er det bedre og fortsætter med at forbedre. Kundesupport til Android-telefoner er igen overalt på grund af forskellige producenter, hvilket gør oplevelsen for hver Android-bruger meget forskellig, mens når du køber en iPhone, ved du hvad du kan forvente. Og udvidet pleje / garantier på Android-telefoner udføres ikke af Google eller endda telefonproducenten, men i stedet skal erhverves gennem en tredjepart.

Igen foretrækker jeg Android, men hvorfor virker iOS mere populær, især i USA? Fordi "det virker bare". Folk får hvad de forventer og behøver ikke at forstå meget. Der er et godt supportteam, og der er fysiske butikker dedikeret til produktet, så du kan springe over telefon eller internet support alt sammen, hvis du ønsker det. Alle disse ting bidrager til iOS popularitet, men husk, Android er faktisk mere populær, hvilket hovedsageligt skyldes overkommelighed.

slut.

Jeg vil senere tilføje det originale link.

Det skulle komme her:

https://www.quora.com/Why-is-iOS-so-popular-when-Android-seems-much-more-intuitive




Redigeret af bentpetersson - 02-November-2017 kl. 19:06
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 17:23
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 17:47
Så er vi igang Tongue, modtog min igår.
First impressions....

Lækkert design og håndværk, smukt håndværk.

Fantastisk størrelse, gik fra en plus model, og absolut skønt at have fået en mindre telefon, uden at skærmen er blevet mindre. Det gælder både betjeningen med en hånd, men også bare at den passer så meget bedre i bukselommen.

Den manglende home knap.. Det tror jeg faktisk ikke bliver et problem, de nye swipe gestures føles naturlige. Men kræver lige lidt tid.

FaceId, fungerer faktisk ret godt, og den låser hurtigt op når man kigger på telefonen, i et belyst rum. Men er lidt skuffet over, hvordan det virker i low light, og hvor tæt telefonen skal være på fjæsset.

Så kommer nok til at taste koden oftere nu, end tidligere.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 19:45
Face id virker da vel i lavt lys og i mørke? Ellers er det da for irriterende.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Face id virker da vel i lavt lys og i mørke? Ellers er det da for irriterende.
Ja, det gør den. Jeg skulle tjekke uret i nat, og der virkede det fint uden lys.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu