recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone X - skal du have den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone X - skal du have den?

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 13:24
Forskellen mellem iPhone X 64GB og en Samsung Galaxy Note8 er jo kun 14-1.500,- kr.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lunddal
1: Derfor skal du stadig læne dig henover telefonen, når den ligger på et bord. Selvom den selvfølgelig kan aflæse fra vinkler, så laver det stadig ikke om på, at du skal bevæge hele kroppen hen mod telefonen, for at låse op i stedet for bare hånden.


Nu må vi se. Når du låser din telefon op, er det vel fordi du skal se på skærmen på et eller andet tidspunkt?

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

2: Nej, ikke med mindre folk stemmer med tegnebogen og/eller de får nok klager. Men hvad gør dig egentlig så skråsikker? Det er jo set på patentansøgninger, at de har arbejdet på en fingeraftrykslæser der virker gennem skærmen. Hvis de får det til at virke, hvorfor skulle de to ting ikke kunne være i samme telefon? Der er jo ingen af dem der spærrer ben for hinanden og man skal være godt blind, hvis man ikke kan se fordele og ulemper ved begge teknologier. Hvis man implementerer begge, så kan du udnytte alle fordelene og undgå ulemperne. Smart ikke ;-)


Fordi Apple nu har lanceret et system, de selv kalder for mere sikkert. Så vil det være utænkeligt at hive et ældre system ind igen - selv om de begge kunne eksistere sammen.

De har også udtalt, at Touch ID under skærmen var plan B.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg gav bare mit besyv med angående de problemer jeg ser ved iPhone X.


Det var heller ikke kritik af dit indlæg

Redigeret af lunddal - 25-Oktober-2017 kl. 15:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 14:10
Skal jeg have en iphone x?

Hvis jeg får en - ja
Hvis jeg selv skal betale - nej

For øvrigt er jeg vældig glad for min iphone se, der er tilpas hurtig og tilpas lille.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 15:02
Jeg skal have den... hvis brugerne her på recordere køber den til mig
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 17:08
Nej, næste generation måske. Skal aldrig have føste generation af noget som helst:))
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvilken telefon har du da nu, siden du overvejer om måske en 7'er kunne være nok?

Jeg har en iPhone 6s Plus som er for stor til mig. Jeg har fået krampe i fingre og skuldre, efter jeg har fået den, så vil gerne tilbage til noget mindre. Den er kun 2 mdr. gammel og fejler absolut intet, så det er NU jeg skal sælge den for at få en skilling ud af den. Heldigvis bliver den næste telefon betalt af arbejdet, men derfor vil jeg jo gerne have mest ud af min 6s Plus.

Så mit valg står mellem iPhone 8 eller X.

Som sagt, så er det ingen TouchID der bekymrer mig mest, og jeg mener altså at have læst, at Apple gerne ville have haft TouchID under glasset. Selv store YouTubere som MKBHD har lavet review på, at de ville altså have haft TouchID under glasset, men de nåede det ikke. Det kan man selvfølgelig altid sige nu, men det ville bare være ærgerligt, HVIS det kommer igen næste år.

Dog kan det jo være, som andre siger, at FaceID viser sig at være genialt og virke upåklageligt. Bare super ærgerligt for dem, at det fejlede under Keynoten hvor de skulle vise det frem LOL Så måske det ikke er så godt? Er dog også bekymret for at komme til at ligne en klovn inde i føtex, når jeg vil anvende Apple Pay? 


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 19:24
Hvor om alting er så ville jeg vente med at vælge X til den er blevet testet i diverse medier og børnesygdommene er kendte. 

Jeg har selv Apple Watch så det kan jeg jo bare betale med i føtex og undgå at ligne en klovn. 
Det jeg er mest bekymret omkring er hvor bredt FaceID kan "se". Vil det virke ok hvis telefonen ligger på et bord? Hvad hvis den sidder i en holder i bilen. Denne er jo ikke altid rettet 100% mod føren. Og når den er sidder den også et stykke væk. Hvad med når man har solbriller på?

Så er det hele softwaren omkring X modellen. Hvordan vil det virke med den kamera bule i toppen. Vil diverse eksisterende apps gå i kambulage med denne? Hvordan håndtere apps når man er i landscape view?
Så er der swipe fra bunden for at vende hjem. Som er erstatningen for hjem knappen. Men vil dette tage for meget plads i landscape view? Hvad med kontrolcenter vil man ofte komme til at kalde dette frem i stedet for hjem skærmen? Når man stroller i apps vil man så komme til at aktivere denne ved en fejl altså "hjem knappen"?

Alt i alt så er det bedste ord der beskriver iPhone X i min bog... Anderledes. Men er dette de ekstra penge værd? Det har jeg godt nok svært ved at se lige pt. Men måske anmelderne siger noget andet?

Mit valg bliver derfor iPhone 8. Det er et sikkert hit. Den ligner iPhone som vi kender den. Den har alt det gode fra iPhone 7. Men tilføjer så lige dobbelt op på preformence og tilføjer trådløs opladning. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og fik jeg sagt for dyr? 10.000kr


Ahh det er nu "kun" 8900 for 64gb.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

8'eren bringer absolut intet nyt på bordet i forhold til 7'eren. Jo jo, processoren er da nyere og kraftigere, men tror næppe du kommer til at mærke det i hverdagen.


Og trådløs opladning. Men kan man undvære dette og er iPhone 7 hurtig nok til en ja så er det svært at se hvorfor man skulle vælge iPhone 8.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Så derfor ser jeg også den som ALT for dyr. 8.000kr uden at tilføre noget nyt i forhold til 7'eren og samme design.


Igen. Ahh det er nu "kun" 6200 kr for 64gb. (6050 kr. i Bilka pt.)
Til sammenligning koster en Note 8 stadigvæk 7700 kr i følge price runner. Så denne pris syntes jeg nu ikke er slem.

Redigeret af kenneth85 - 25-Oktober-2017 kl. 20:40
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 20:05
Måske et dumt spørgsmål, men er lidt i tvivl.
Hvis jeg forudbestiller den nye iPhone X hos en eller anden biks, må de så trække pengene før de sender?
Det lyder jo til at der risikere at være lidt leveringstid, så overvejer at forudbestille fra et par forskellige leverandører, og så se hvem der først kan sende mig en, og så afbestille hos den anden forhandler.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af tangloppen tangloppen skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men er lidt i tvivl.
Hvis jeg forudbestiller den nye iPhone X hos en eller anden biks, må de så trække pengene før de sender?
Det lyder jo til at der risikere at være lidt leveringstid, så overvejer at forudbestille fra et par forskellige leverandører, og så se hvem der først kan sende mig en, og så afbestille hos den anden forhandler.
Nej de må ikke trække penge, før at den er sendt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 20:29
STOP lige alt off topic tak.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 20:31
Ja, og den bliver bestilt på fredag, og skal erstatte min 6s Plus.

Er super glad for den store skærm på 6s Plus, men den fylder for meget i lommen.

Spændende bliver det hvornår den leveres
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu